Leela Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er dvd-spillere på pc-er generelt sonefrie? Eller mer spesifikt, dvd-spilleren på Tundra 1557k? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Nei. De er nok ikke sonefrie. Du kan bytte sone 4 ganger før den låser seg til den sonen du byttet til 4. gangen. Ellers finnes det fine programmer som gjør dvd-spillerene sonefrie. Jeg har pleid å bruke AnyDvd. Det koster, men syns det er verdt det. Ellers finnes det andre programmer også. Lenke til kommentar
Leela Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Nei. De er nok ikke sonefrie. Du kan bytte sone 4 ganger før den låser seg til den sonen du byttet til 4. gangen. Ellers finnes det fine programmer som gjør dvd-spillerene sonefrie. Jeg har pleid å bruke AnyDvd. Det koster, men syns det er verdt det. Ellers finnes det andre programmer også. Hmm..gjelder dette med 4 ganger dvd-spillerne på alle bærbare pc-er? Hva koster AnyDvd? Og hvor fikk du tak i det? Endret 5. august 2005 av Leela Lenke til kommentar
ols Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det gjelder alle spillere, interne som eksterne. Hardwaren kan omprogrammeres til å bli sonefri ("flashing" med "firmware" som man laster ned fra nettet). I tillegg må man ha DVDGenie eller annen freeware som hindrer Windows fra å låse seg. Betalprogrammer som det nevnte er enklere å bruke. Hvis du bare en sjelden gang ser ser film fra annen sone, kan du antagelig trikse ut den låste PCen ved å rippe DVDen til hardisken med et program som DVDshrink. Det fjerner regionkodingen. Det tar sef noen minutter (men til gjengjeld får du en tilnærmet lydløs avspilling). Understreker at jeg har prøvd dette siste bare et par ganger, med et sonelåst drev Lenke til kommentar
reallars Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det siste tipset funker bra. Her om dagen kjøpte jeg meg en DVD, men jeg la ikke merke til at den faktisk var sone 1. Da jeg oppdaget det brukte jeg DVD Decrypter for å kopiere den og brente ut en kopi som jeg kunne bruke. Fiasko snudd til triumf! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå