AtomSmurf Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 VIVO - betegnelsen dukker på opp flere kort jeg ser som aktuelle. Men betyr VIVO mer enn Video In / Video Out? Er det ekstra prosessor kraft innebygd for dekoding/enkoding av diverse kodeker? Det hadde jo vært akkurat det jeg er ute etter = et kort som både kan brukes til spilling og til raskere enkoding av feriefilmene mine... MEN er det bare en (som jeg tror) en fancy betegnelse på noen ekstra plugger baki? Fordi jeg ser jo at Club3D GeForce 6800 GT (som IKKE er et VIVO kort) skryter av : Dedicated on-chip video processor MPEG video encode and decode WMV9 decode acceleration Advanced adaptive de-interlacing High-quality video scaling and filtering Integrated NTSC/PAL TV encoder supporting resolutions up to 1024 × 768 without the need for panning with built-in Macrovision copy protection DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions og det er jo akkurat hva jeg er ute etter! Stig, Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Posta ovenstående og forumet gikk ned et halvt døgn! Tar en frekk en og poster for og få den opp på første sida igjen! Stig, Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Vil ikke gå fortere med encoding fra et format til et annet, det den gjør er å avlaste prosessoren ved avspilling og enkelte kvalitetsforbedringer (også ved avspilling). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 men dette har vel også noen av de nye nvidiakortene som ikke er vivo hvis jeg ikke husker feil. mer mer inn og utganger det går på etter min mening, men jeg kan jo ta feil Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 ViVo betyr Video inn/Video out ja, det gjør at du kan få video signaler inn på pcen, for eksempel en xbox eller ps2. Det kan også ta opp videoer/dvder fra spillere. Det kan tilogmed brukes til og ta opp/se på tv sendinger på pcen. Du trenger bare en tv tuner (det er det i omtrent alle video/dvd spillere. På ATIs standar design av X800XT og X800XT PE så er det en liten chip som heter ATI Rage Theater, hvis jeg ikke tar feil så er dette VIVo chipen. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Brusfantomet: Rage Theatre II + Videoshader HD for å pirke Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 godt mulig det, bare leste rett av på chipen jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå