Gå til innhold

Maskinen bruker lang tid på å skru seg av

Anbefalte innlegg

Vil bare først si at jeg var usikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, så håper jeg at en moderator kan flytte den hvis den er feilpostet.

Så til problemet. I det siste har maskinen min begynt og bruke usedvanlig lang tid på å skru seg av. Om jeg trykker restart eller slå av, så bruker den opptill flere minutter før det skjer noe. ccApp Slår seg av, men så stopper det. Maskinen fryser ikke, den bare ikke vil skru seg av.

Rett etter dette begynte tok jeg og formaterte, og til min overaskelse var problemet der fremdeles.

Hva kan være galt? Kan det være noen innstillinger i Windows?

Mine specs:

Asus P5GDC Pro LGA 775

Intel Pentium 3,2 GHz

2 x 512MB OCZ Platinum Ed. R2

Samsung SpinPoint P80 120 GB S-ATA

Chieftec 360W PSU

Alt er bare noen måneder gammel bortsett fra PSU'en som er 2 år gammel, og ingenting er overklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo være at du har noe som endel andre her på forumet har. Virus og Spyware. Dette kan sinke maskina litt. Ellers har du helt sikkert endel programmer som kjører i oppstart når maskina starter. Disse programmene vil jo også bruke endel tid på å avslutte. Jeg ville også stukket snuta innom msconfig å sett hva du finner der. Du kan garantert slå av noe der.

Lenke til kommentar

Skal se hva jeg kan skru av. Jeg skjekket også noe event greier. Der så jeg at når jeg evt. skrudde av maskinen så var det et eller annet program som fremdeles brukte registeret når alt annet var slått av, slik at maskinen må vente på det programet. Vet ikke hva det kan være, men skal se om jeg finner det ut.

En måte å finne det ut på er å formater igjen, for å så rebote hver gang et program er installert. Og hvis den bruker lang tid en gang er bra å fjerne det programet.

Takk for rådene will :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...