Gå til innhold

Waterschill sett..Dårlig temp

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert et waterchill sett på min pc...Har dual radiator på utsien av kabinettet med 2 120mm vifter...

Men jeg har en idle temp på 38 grader..Noe rart?

Trodde jeg skulle komme ned mot 30-33 grader jeg...

Har klokka cpu til 2200MHz, 200MHz mer en standar..

Håper noen kunne tatt et titt og kanksje kommet med noen lure ideer for å få ned tempen hvis det er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi tempsensoren din ikke er til å stole på? Har du socketA er shim et must. Ellers så teller jeg alltid hvor mange ganger jeg skrur rundt en skrue når jeg teller. Dette for å sikre at den sitter 100% rett..

Rundt 30c IDLE er en ting som er ganske normalt. Med load rundt 45-50c.

Springvann skal ikke ha noe særlig å si for tempraturen. Frostveske gjør at du får høyere tempraturer.

Lenke til kommentar

Det første jeg vil spørre Mogge om er vanntemperaturen. Vet du noe om den?

Og hvordan er det med temperaturen i rommet?

Har du f.eks 20grader der, så vil vanntempen ligge et sted mellom 6 og 10grader over romtemp.

En god blokk vil i de fleste tilfelle gi CPU-temperaturer som ligger 6 til 10grader over vanntemp ved normal bruk av maskinen.

Her kan vi nå regne ut sånn cirka at din CPU-temp vil ligge et sted mellom 32 og 35grader, ved en romtemp rundt 20grader.

Altså er ikke din temp så ille, men kanskje litt i overkant?

Klokker du litt så vil dette gjerne gi et par grader høyere temp, spesielt om du øker v-core! Og da nærmer vi oss straks dine 38grader...

Som allerede nevnt vil det jo også ta noe tid før goopen setter seg, noe som gjerne gir en forbedring på en grad eller to.

Sist men ikke minst; inboard tempsensorer er aldri helt til å stole på. ;)

Lenke til kommentar

Takker skrue for fint svar...Er nok litt over 20 grader i rommet...Radiatoren skal snart opp i vinduet slik at den får kaldluft konstant...

Har øka vcore litt men ikke mye...

Har bare klokka 200MHz....

Kjører bare en helt vanlig cpu blokk som følgte med settet jeg, så er ikke så bra vell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...