krizkriz Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Når lønninga kommer i slutten av denne måneden tenker jeg skal opgradere til mer minne. Har fra før av 1 GB DDR-DIMM PC3200 type OCZ Value (altså 2 stk 512), skal oppgradere til 2 GIG, og siden jeg bare har 4 minneplasser på hovedkortet lurte jeg på om jeg skal kjøpe 2 stk 512, eller 1 stk 1024? Det blir av samme merke RAM som jeg har fra før av da... Hovedkortet er Gigabyte GA-K8NF-9 Nforce 4-4X hvis det var relevant Takker for svar Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det lønner seg selvfølgelig å kjøpe en 1 GB RAM brikke, hvis pcen din støtter mer enn 2 GB RAM. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis du ikke skal overklokke kan du vel like gjerne gå for en brikke på 1 GB. Dual Channel fungerer vel uansett, så lenge det er "likevekt" mellom kanalene. Dermed kan du, hvis du seinere skulle ønske enda mer minne, kjøpe en brikke til på 1 GB og ha 1 GB+512 MB på hver kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå