Gå til innhold

PSU`en sin feil?

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har et problem med pcen.

Pcen starter opp noen ganger, og de gangene den ikke starter må han restarte den for at alt skal funke, men det er ikke det største problemet.

FPS dropp i nesten alle spill (eller de spilla han har prøvd til nå)

Ide harddisk som ikke alltid starter opp osv.

Vi tok skjermkortet hannes og putta i min pc, da var all fps på 100 på cs osv, lettere sagt så fuka det fett:)

Han har også prøvd og bytta ram, men det hjelper ikke.

Det vi lurer på er om det kan være strømforsyninga?

takker for alle svar:O)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes nå litt rart ut at det skulle være strømforsyninga som forårsaka det, men det kan du vel finne ut av ved å ta noen målinger med multimeter og sjekke at alle spenninger er korrekte. Du starter da strømforsyninga uten hw tilkobla, det gjør du ved å kortslutte 3 og 4 pinne øverst fra venstre på strømkontakta til hk'et (skal være en svart(jord) og en grønn ledning). På noen strømforsyninger må du også ha noe kobla til 12v railen, en vifte for eksempel..

Vil vel heller tro at det er hk'et som begynner å bli litt gammelt og tulleruskt... Hvis dere har mulighet så prøv å bytt hk, bytt psu og se om noe hjelper..... Når alt funker vet dere hvor feilen lå hen :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du leser alt jeg skrev sa jeg også at det skulle være nummer 4 (normalt grønn) som skal kortsluttes med en hvilken som helst jord... Normalt (på alle mine 5 psu'er av nyere og eldre dato) er både 3. og 5. pinne jord... Det har altså ingenting å si hvilket nummer det er på jord pinnen..... jord er jord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...