Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo 10k forslag/anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på bilstereo, men lurer på hva jeg skal ha av diverse. Jeg har tenkt å bruke 10k på forsterkeren, 1xsub og 2xhøytalere.

Har tenkt på denne spilleren: JVC KD-DV6101

Denne forsterkeren: Lil`Wonder II LW5.830

Denne suben: Edge PRO 12

Dette komposettet: Tarantula TRC.6

Er det noe som ikke passer/overkill?

Trenger også anbefalinger av hvilke kabler jeg trenger og om jeg trenger en kondensator. Er ganske kresen på kvaliteten på lyden så om noen har noe positivt/negativt å si så kom med det.

Kablene og kondensator kommer i tillegg til de 10k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha Soundstream så bør du kjappe deg siden den norske importøren har sluttet å ta inn dette. Grunnen kan du lese mer om her.

Siste post i denne tråden sier at det ikke har vært problemer med de billigste forsterkerne og elementene virker å være solide saker så om du får tak i en Lil'Wonder skulle det nok gå bra. Jeg ville likevel hørt med importøren om dette.

Godt mulig du kan få noe fine saker fra Hertz eller Morel til samme prisen også.

En Audison forstreker vil nok gjøre susen i så tilfelle.

Ellers er det ikke noe overkill i dette oppsettet, lyden du får tror jeg ikke det skulle være noe problem med. Du kunne jo også vurdert er en ES 300D fra Hertz istedet for EPRO'en. Høy følsomhet og bra matchende effekttålelighet.

Spør om råd fra importøren mhp dette er mitt råd.

Kabler får du nok råd om hos forhandler tenker jeg. Spør etter signalkabler som er bra skjermet og skikkelig loddet; ikke kaldloddet samt strømkabler som er myke og gode å legge.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, men nå blei liksom alt litt kluss her. Tror jeg finner på andre merker en Soundstream da. Hvor får jeg tak i Hertz? Webshop altså.

Det jeg også lurer på er om jeg burde gå for en 5-kanals forsterker eller eventuelt 2x2-kanals. Eller kanskje jeg burde vente med forsterker og sub og begynne med komposett og spiller?

Det jeg også lurer på er hvis jeg har 2x2-kanals forsterkere om jeg da skal ha den ene til suben og den andre til komposettet. Komposettet har 4 høytalere, men de skal kobles 2 høyt på left og 2høyt på right?

Lenke til kommentar

Det med komponentsettet stemmer fint det. Du kobler til delefilteret og splitter til midbass og diskant der.

Ellers vil jeg tro at alle som forhandlet SS nå forhandler Hertz.

Anbefaler å ta kontakt med importøren, som du finner link til i mitt forrige inlegg mhp mer info om dette.

Der vil du nok også få meget kvalifiserte meningsytringer mhp element og forsterkervalg vil jeg tro.

Godt mulig de vet om en forhandler nær deg som du kan stikke innom også.

På den måten kan du stikke innom og få hjelp og tips på stedet hos dem du kjøper produktene med, slikt kalles service og er egentlig utrolig kjekke saker ;)

Ellers er du på aldeles rett spor når du vil begynne med komponentsett og spiller, deretter kan du spe på med en 4kanals forsterker, så sub og tilslutt egen forsterker til denne. Siste touch blir da å få tak i to midbasserr som kobles på de to ledige kanalene på firekanalern. Tror ikke du kan trå mye feil om du følger disse generelle retningslinjene. Bygging og montering spiller dog en stor rolle mhp hvor bra det vil låte, derfor er det kjekt å handle hos ei sjappe nær deg som kan være til hjelp og støtte på dette området ;)

Lenke til kommentar

jeg så på siden til Morel at han hadde tilbud på en komplett pakke, utenom spiller. Tror du skal lette lenge etter den samlede kvaliteten i høytalere + forsterker. Til neste sommeren regner jeg med å ha Sinfoni selv, må spare bare litt til... siden jeg skal ha litt flere en 3 stk amp... ;)

lykke til uansett hva du velger!!!

Endret av pndjo
Lenke til kommentar
Tusen takk for hjelpen, men nå blei liksom alt litt kluss her. Tror jeg finner på andre merker en Soundstream da. Hvor får jeg tak i Hertz? Webshop altså.

Det jeg også lurer på er om jeg burde gå for en 5-kanals forsterker eller eventuelt 2x2-kanals. Eller kanskje jeg burde vente med forsterker og sub og begynne med komposett og spiller?

Det jeg også lurer på er hvis jeg har 2x2-kanals forsterkere om jeg da skal ha den ene til suben og den andre til komposettet. Komposettet har 4 høytalere, men de skal kobles 2 høyt på left og 2høyt på right?

Jeg ville helt klart kikket på Audison SRx3 i din prisklasse. Detter er rent teoretisk en 2 kanaler og en monoblokk i ett chassis. En glimernde forsterker til prisen. Faktisk kan jeg ikke komme på et bedre alternativ til ditt bruk og opp til den prisen.

PS! vi importerer ikke Audison (desverre :cry: )

Når det gjelder høyttalere er selvsagt Hertz en mulighet (kommer fra samme firma som produserer Audison). Nå skal ikke jeg skryte for mye av Hertz siden det er vi som importerer det.

Andre høyttaleralternativer er Morel og Focal. Begge med en relativt ulik lydsignatur. Kvaliteten er dog topp.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...