cdr Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg så en PSU som lot viftene arbeide noen minutter etter man har skrudd av datamaskinen. Dette virket ganske ålreit med tanke på varmen som sitter igjen etter pcen er skrudd av. Problemet er bare det at jeg finner ikke PSUen igjen. Vet noen om en PSU med en slik funksjon? På forhånd takk Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 vet ikke hva den psu'n heter, men fant Denne, du kan jo bare kjøpe en slik en istede, så slipper du å kjøpe ny psu.. billigere er det å.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 OCZ sine psu'er har denne funksjonen. Du finner dem hos www.netshop.no Lenke til kommentar
cdr Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Stilig sak! Nå slipper jeg å måtte velge en PSU med innebygget power down protector Men den virket litt dyr, 300 spenn for en liten brikke nesten halvparten av hva en psu koster nåvel.. Takk for responsen ! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det er å kaste penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Virker litt bortkastet å betale 300 kroner for en liten brikke, men. Jeg får sjekke ut psu'ene på netshop og se om de er noe tess ^^ Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Det er å kaste penger ut av vinduet. ikke nødvendigvis.. hvis du allerede har en veldig bra psu og ikke vil å kjøpe en ny, men ønsker den funksjonen er det jo fint.. edit: leif ja... Endret 4. august 2005 av The_Darkness Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jo, men hva skal du med det? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jo, men hva skal du med det? sikkert noen som har bruk for det ettersom den funksjonen også er å finne i mange nye psu'r. og som det også står hos microplex: Dette kan i mange tilfeller forlenge levetiden på både prosessor og andre komponenter. sikkert praktisk for noen.. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 joda, jeg har lest det jeg også, men mener forsatt det er unødvendig. Når man skrur av pc'en er det ikke lenger komponenter inne i pc'en som lager varme, altså den vil forsvinne uansett. Viftene i OCZ psu'ene står på til temperaturen i psu'en er under 40 grader, og det forlenger jo kanskje levetiden litt, men hvem bryr seg om hovedkortet holder i 2 år og 3 mnd istedet for 2år og 1 mnd. Når den er innebygget så er det joj selvfølgelig en grei funskjon å ha, men ikke noe jeg ville betalt ekstra for å få. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 En slik funksjon er jo et must. Dvs: Om man har et high-end system genererer det en god del varme, og varmen forsvinner ikke momentant. Btw: det står ikke noe om en slik funksjon verken på netshop eller på produsenten sin side. Netshop har to forskjellige modeller fra OCZ Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ok, jeg skrev feil, var denne jeg egentlig tenkte på: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5875 Men det er ikke et must. Hvor lenge står pc'en på(da med samme varme som etter pc'en er avslått) i forhold til hvor lang tid det tar før kabinettenpen er blitt romtemp? Altså denne tiden er veldig kort i forhold, OG tempen blir aldri høyere enn det den var når maskingen var på. Gidder ikke skrive mer. Men om du mener det er et must, må du jo bare kjøpe en med denne funksjonen. Den jeg linket til feks, er jo veldig bra. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Mamoz har en lignende sak for å få to vifter til å fortsette etter at pc'en er slått av her. Har ikke noen erfaring med den selv, så bare at de hadde den når jeg var innom... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 tviler på at en slik er nødvendig med mindre du tyner pcn SKIKKELG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå