Gå til innhold

Forslag til kjøp av hovedkort,CPU og PSU

Anbefalte innlegg

Trenger et par forslag til kjøp av hovedkort,CPU og PSU, setter pris på alle forslag :) Trenger ikke det beste av det beste, men ikke det kjipeste heller.

Dette har jeg:

1. Chieftec ATX Kabinett (PSU 360W)

2. 6800 GT PCI Express (Køper muligens et kort til (SLI))

3. 1024 DDR Ram

4. 2x300Gb HD

Dette trenger jeg:

1. Helt sikkert større PSU

2. Hovedkort med SLI (939)

3. CPU (Vurderer å kjøpe AMD 64 3500+ eller 3800+ av en kamerat)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skader vel ikke å ha "watt til overs", spesielt hvis han skal ha SLI etter hvert (+ mange harddisker, lys i kabinett, DVD-rom+++? :) )

nForce 4 SLi er bra. Hvilket som er best av "deluxe" og "premium", vet jeg ikke. Jeg kjøpte Deluxe pga prisen, er veldig fornøyd så langt :) Ingen bråkete vifter på det legner, som det var før en gang.

Legger inn en stemme på X2 3800+ dersom du ikke kjøper brukt CPU. Jeg har X2 4400+ nå, den er utrolig :) scorer jo like bra som Athlon FX serien i spill, og slår dem på samtlige andre tester.

CPU vifte følger med når du kjøper en ny CPU ja :) Den som fulgte med min er stillegående og ganske stilig til og med :D

Lenke til kommentar

Om du sørger for å kjøpe "boxed" utgaven av prosessoren, er det med vifte..

Er greit fornøyd med den originale viften, den støyer ikke spesielt mye, og holder min 3200+ Winchester @ 2400MHz på oppmot 40 grader idle..

Men den er nok ikke egnet til skikkelig heavy overklokking nei...

Lenke til kommentar

jeg er ikke enig i at den chieftec psuen er nok for ditt system.

1. den har ikke 24pin kontakt til hovedkort

2. med sli system er det anbefalt med 500watt

3. den har heller ikke pci-e kontakt

(det kan jo være at du har en av de nye cheiftec psuene med disse kontaktene, mene de har vel 420 watt ellno, så jeg tviler)

mitt tips er, kjøp en mist 500watt eller en ocz 520watt power/modstream

når det gjelder cpu, så går det vel mest på penger. har du råd, en X2 3800+/4000+ (en er med dual 512kB cashe, den andre med dual 1mb cashe, tror jeg) hvis ikke så er en 3200+ et godt valg da de ofte klokker lett over 2500mhz

Lenke til kommentar
jeg er ikke enig i at den chieftec psuen er nok for ditt system.

(det kan jo være at du har en av de nye cheiftec psuene med disse kontaktene, mene de har vel 420 watt ellno, så jeg tviler)

mitt tips er, kjøp en mist 500watt eller en ocz 520watt power/modstream

når det gjelder cpu, så går det vel mest på penger. har du råd, en X2 3800+/4000+ (en er med dual 512kB cashe, den andre med dual 1mb cashe, tror jeg) hvis ikke så er en 3200+ et godt valg da de ofte klokker lett over 2500mhz

Hmm, min Chieftec 360w. som jeg har i filserveren min har 24pins hovedkortkontakt. Må ha det på Intel SAI2 serverhovedkortet. Husker ikke om den har PCI-E kontakt..

Men ellers er jeg enig, det anbefales en kraftig PSU til slikt bruk..

Og det er vel Venice du sikter til når du mener at de fleste går over 2500MHz? Min Winchester begynner å slite ved de hastighetene.. Regner med at det er minnekontrolleren som ikke klarer å henge med i svingene..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar

1. Kjøpe

2. Han har et kort, heller kjøpe hvis han skal ha seg et kort til?

3. Kjøpe

Er ikke værre enn det, men har han endel penger så kan en kraftigere PSU være kjekt å kjøpe pga støy.

Har ikke anelse om støy på boxed kjøleren til AMD, men anbefaler Zalman 700B-CU hvis du skal ha en god og stille kjøler. Eller hva med vann? Her har jeg ikke peil, men Zalman Resorator Pluss1(cpu og skjermkort) virker til å være en god kjøler og som er stillegående. Virker også veldig lett å montere og vedlikeholde.

Lenke til kommentar

@ hds: jeg vet at du kan kjøpe en 24 pin overgang, men systemet blir ikke noe mer stabilt av den grunn. akkurat det med pci-e kontakt går vel greit å kjøpe, mene jeg vil fremdeles anbefale å investere i en ny psu. en mist 500watt er veldig stillegående, har de kontaker du trenger og holder også til sli systemer.

dog så er jo som du sier ikke nødvendig å kjøpe føre man putter inn et skjermkort til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...