Malvado Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Ja, det er jo i grunn helt utrolig at han sitter på makta i statene, viser jo egentlig hvor mye amerikanerne bryr seg om hva presidentkandidaten deres sier og gjør. Han er heldig han har propagandamaskina bak seg og dekker over bommertene sine... Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Tror heller det har noe med at han har problemer med å formulere seg når han snakker rett fra hjertet. Mange som har det, skal ikke si noe sikkert tho. Men man skal ikke dømme en fyr når han sier feil. Det er det han gjør som teller, og han har befridd 100tusenvis av irakere fra tyrani og massemord. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Det er kvalmende hvordan venstresiden saumfarer Bush' uttalelser for å finne «bevis» for at han er uintelligent. Spesielt merkelig blir det jo når venstresiden hevder å representere de svake i samfunnet, men samtidig hetser folk fordi de gjør noen små feil. Har dere ikke argumenter mot Bush, siden dere må bruke slike skitne triks mot ham? Dette er bare nok et eksempel på det faktum at venstresiden i dag ser på seg selv som en elite som er høyt hevet over alle oss andre undermennesker. Sosialistenes syn på ikke-sosialister minner mye om Hitlers syn på jødene. De sitatene som trekkes frem, er enten morsomheter fra Bush' side (for eksempel sitatet om budsjetter med tall i), småfeil (noe som kan skje alle – jeg tør vedde på at man kunne ha funnet like mye rart om man saumfarte enhver annen fremstående politikers uttalelser) eller uttalelser som er tatt ut av sammenhengen eller misforstått. "I'm looking forward to a good night's sleep on the soil of a friend." —George W. Bush, on visiting Denmark, Washington D.C., June 29, 2005 "I was going to say he's a piece of work, but that might not translate too well. Is that all right, if I call you a 'piece of work'?" —George W. Bush to Jean-Claude Juncker, prime minister of Luxembourg, Washington, D.C., June 20, 2005 "The relations with, uhh — Europe are important relations, and they've, uhh — because, we do share values. And, they're universal values, they're not American values or, you know — European values, they're universal values. And those values — uhh — being universal, ought to be applied everywhere." —George W. Bush, at a press conference with European Union dignitaries, Washington, D.C., June 20, 2005 "You see, not only did the attacks help accelerate a recession, the attacks reminded us that we are at war." —George W. Bush, on the Sept. 11 attacks, Washington, D.C., June 8, 2005 "And the second way to defeat the terrorists is to spread freedom. You see, the best way to defeat a society that is — doesn't have hope, a society where people become so angry they're willing to become suiciders, is to spread freedom, is to spread democracy." —George W. Bush, Washington, D.C., June 8, 2005 Jeg ser ikke problemet med disse uttalelsene. Noen av dem er sågar meget gode. "I'm honored to shake the hand of a brave Iraqi citizen who had his hand cut off by Saddam Hussein." —George W. Bush, Washington, D.C., May 25, 2004 Hadde han ikke en hånd igjen? "My job is to, like, think beyond the immediate." —George W. Bush, Washington, D.C., April 21, 2004 Hva er galt med dette? "The march to war hurt the economy. Laura reminded me a while ago that remember what was on the TV screens — she calls me, 'George W.' — 'George W.' I call her, 'First Lady.' No, anyway — she said, we said, march to war on our TV screen." —George W. Bush, Bay Shore, New York, Mar. 11, 2004 En aldri så liten digresjon, men det kan skje den beste. Det gikk verden rundt på nyhetene for noen år siden da han i et høytidelig møte med pakistanske myndigheter brukte ordet "pakkis" om pakistanere. Dette er en uærlig fremstilling av det som skjedde. Du villeder her leseren ved å gi inntrykk av at Bush med vilje brukte skjellsordet «pakkis» om den pakistanske befolkning. Sannheten er imidlertid at det var et uhell – og om man ser det hele i sammenheng med betegnelsen på mange nasjonaliteter i det engelske språket, er det en helt forståelig blunder. Man sier for eksempel Afghani, etc. Pakistani er i så måte et unntak fra regelen, og det er således ikke merkelig om man gjør feil her. En annen uttalelse jeg husker var fra den første valgkampen han vant. I spørsmålet om han og hans erfaring med utenrikspolitikk kom han til å si at han var en "globetrotter", en mann som har reist verden rundt. Fakta var at han kun hadde vært uten for USA's grenser en gang: En liten tur til mexico mange år tidligere. Da han skulle utdype hva han mente med "globetrotter" så fortalte han hvor mange amerikanske stater han hadde besøkt. Akkurat som store deler av verdens presse så himlet motkandidaten Al Gore av uttalelsen Definisjonen på en globetrotter er så vidt jeg vet en person som reiser mye. En som reiser mye innenfor Europa må kunne kalles en globetrotter, og på samme måte må også en som reiser mye innenfor det nord-amerikanske kontinentet kunne kalles det samme. Å reise innenfor De forente staters grenser kan tross alt ikke sammenliknes med å reise innenfor europeiske miniputtstater. NothgaliC: Opprett heller din egen tråd "Flotte sitater av Bush" i stedet for å "bombe" de som liker denne tråden. Jeg synes det er flott at i alle fall noen tar avstand fra venstresidens mobbekampanje mot president Bush. Hele saken er i det hele tatt en motbydelig manifestering av den intellektuelle venstresidens elitistiske holdninger. Endret 5. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Nåda, hadde dette vært en seriøs tråd Pelsjakob så hadde jeg postet den under Politikk og samfunn, derimot er dette kun uheldige og ganske morsomme Bush sitater. Idèen til artikkelen fikk jeg ikke pga Bush og hans tusen ganske tvilsomme utsagn men artikkelen som ble trykt i Dagbladet, en litt uheldig sammensettning av valgte ord. Så du får ta den med litt humor da vettu Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, den har faktisk fattet begge deler dårlig. De fleste mobbere unnskylder seg med at det bare er for moro skyld. Endret 5. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Tror du har misforstått konseptet mobbing jeg, for å kunne mobbe Bush må jeg nå fram til ham personlig noe jeg tviler sterkt på at jeg greier i og med at han neppe snakker norsk eller intereserer seg for hva som blir skrevet om han på et ymse off-topic forum. Hadde du derimot sagt at jeg henger ham ut med utsagn som han sjøl har kommet med så er jeg helt enig, det gjør jeg faktisk og det for moro skyld. Hadde vært en trøtt hverdag om vi ikke kunnet morre oss litt på bekostning av verdens viktigste menn. Ønsker du å ta en diskusjon om Bush så kan vi ta den på en annen eller pm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Det gikk verden rundt på nyhetene for noen år siden da han i et høytidelig møte med pakistanske myndigheter brukte ordet "pakkis" om pakistanere. Dette er en uærlig fremstilling av det som skjedde. Du villeder her leseren ved å gi inntrykk av at Bush med vilje brukte skjellsordet «pakkis» om den pakistanske befolkning. Sannheten er imidlertid at det var et uhell – og om man ser det hele i sammenheng med betegnelsen på mange nasjonaliteter i det engelske språket, er det en helt forståelig blunder. Man sier for eksempel Afghani, etc. Pakistani er i så måte et unntak fra regelen, og det er således ikke merkelig om man gjør feil her. Beklager om det virket villedende. Jeg la ikke skjul på at det var en tabbe og ikke noen kalkulert provokasjon. Beklager om det kunne tolkes annerledes. En annen uttalelse jeg husker var fra den første valgkampen han vant. I spørsmålet om han og hans erfaring med utenrikspolitikk kom han til å si at han var en "globetrotter", en mann som har reist verden rundt. Fakta var at han kun hadde vært uten for USA's grenser en gang: En liten tur til mexico mange år tidligere. Da han skulle utdype hva han mente med "globetrotter" så fortalte han hvor mange amerikanske stater han hadde besøkt. Akkurat som store deler av verdens presse så himlet motkandidaten Al Gore av uttalelsen Definisjonen på en globetrotter er så vidt jeg vet en person som reiser mye. En som reiser mye innenfor Europa må kunne kalles en globetrotter, og på samme måte må også en som reiser mye innenfor det nord-amerikanske kontinentet kunne kalles det samme. Å reise innenfor De forente staters grenser kan tross alt ikke sammenliknes med å reise innenfor europeiske miniputtstater. Ordet "globetrotter" ble brukt for å forsvare Bush sine egenskaper i utenriks. (Utenfor USA). Og det er jo ikke mye til hans forsvar at han tolket "utenriks" som "andre stater innen USA". NothgaliC: Opprett heller din egen tråd "Flotte sitater av Bush" i stedet for å "bombe" de som liker denne tråden. Jeg synes det er flott at i alle fall noen tar avstand fra venstresidens mobbekampanje mot president Bush. Hele saken er i det hele tatt en motbydelig manifestering av den intellektuelle venstresidens elitistiske holdninger. Greit at du synes det er flott, men hold mot-kampanjene til en egen tråd. Ellers blir det bare krig og teppebombing mellom de uenige her. Det skal ikke mye kriging til før moderatorene kommer og lager fred (=stenger tråden). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 syntes dette blir for teit. Bare tenk hva press denne mannen har på seg 24/7. Tenker at folket må tenke seg litt om før de kaller ham dum etc. Hvordan ville du taklet en slik sitvasjon? Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 IQ har ingenting å si om hvor dum/smart man er. Ingenting er vel litt å ta i. Det har noe å si med hvor smart man er, men ikke alt. Det er mye annet som også går på smarthet, sosiale antenner for eksempel. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 IQ har ingenting å si om hvor dum/smart man er. Ingenting er vel litt å ta i. Det har noe å si med hvor smart man er, men ikke alt. Det er mye annet som også går på smarthet, sosiale antenner for eksempel. Nei det har med EQ å gjøre Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det var det ja hadde tenkt å navne det, hadde bare glemt at det het EQ, seriøst. Men når man ser diverse artikler og tv-reportasjer så ser man nok at Bush ikke er på Topp100000 over smarteste menn i verden... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er greit at man ser på morsomme sitater av personer som har viktige stillinger, men jeg har en bønn til dere alle; husk at mye av dette er feilslåtte (spørs på øyet som ser) spøker, satt ut av sammenheng, eller bare vanlige tabber som skjer alle og enhver. Det er ikke tvil om at enhver her på forumet ville ha sagt mye rart som kunne blitt morsomt om det ble distribuert på diverse nettsider, om man hadde hatt et stort pressekorps til å overvåke alt dere sa. La dere ikke rive med og stemple mannen som idiot pga. noen sitater dere ser. Se heller på politikken han fører, presentert fra et litt mer nøytralt standpunkt enn norske medier. Hvem som helst kan opprette tråder som "Carl. I Hagen er dum, la oss mobbe han!" og "Riise driter seg ut igjen!", og nyhetene vet sannelig hvordan de skal drite ut profilerte personer, men bruk hodet og se på situasjonen, så er det meste uskyldig. Forøvrig ganske rart å se på hvor mye man blåser opp tabbene ettersom hvilken person det er som har gjort dem, og hvordan pressekorpset stiller seg personlig til disse personene (with us or against us). Om Stoltenberg, 2 år før valgkamp, hadde kastet et tomt malingsspann i feil container, tror dere dette hadde tatt opp flere sider i avisene? Neppe. Dette er hverken ment som kritikk eller støtte til tråden, men en bønn om å ta det som det det er; humor. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Men når man ser diverse artikler og tv-reportasjer så ser man nok at Bush ikke er på Topp100000 over smarteste menn i verden... So? Mannen er nok mer intelligent enn snittet her på forumet, men det som virkelig teller i USA er at man kan å snakke for seg, og at man har penger. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Synes dette blir for teit. Her kommer noen og poster en tråd der vi kan le av andres uttalelser, og demed starter en heftig flamekrig? Uansett om dere blir terget opp eller ikke. Hold dere til topic! Alt annet kan dere dumpe i Politikk og Samfunn. Respekter andres syn på ting! uansett hvor useriøst det synes for dere. Ihvertfall når dere leser tin under "Humor". Subforumet humor brukes til å få andre til å le. Å kritisere andre for at vitsene deres er dårlige blir bare for dumt. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 har neon sett fahrenheit 911? Har noen sett "Fahrenhype 911"? Den slakter rimelig mage av feilene i Farenheit.. Nei, jeg er ingen fan av Bush! Tvert i mot egentlig. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er kvalmende hvordan venstresiden saumfarer Bush' uttalelser for å finne «bevis» for at han er uintelligent. Spesielt merkelig blir det jo når venstresiden hevder å representere de svake i samfunnet, men samtidig hetser folk fordi de gjør noen små feil. Har dere ikke argumenter mot Bush, siden dere må bruke slike skitne triks mot ham? Dette er bare nok et eksempel på det faktum at venstresiden i dag ser på seg selv som en elite som er høyt hevet over alle oss andre undermennesker. Sosialistenes syn på ikke-sosialister minner mye om Hitlers syn på jødene. Det er ingen her som har trukket fram sitatene for å bevise at Bush er dum, endog gjør de det heller for å få seg en god latter. Foresten, hvordan vet du at folk som ler av dette, er ondsinnede sosialister? Din evne til å se konspirasjoner, overgår det meste. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 mange tøffe sitater ja :!: Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Det er ingen tvil i min sjel, ikke en eneste tvil i min sjel, om at vi kommer til å mislykkes. George W. Bush Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg. George W. Bush I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert. George W. Bush Jeg føler meg beæret over å få ta en modig iraker i hånden, som har fått hånden sin kuttet av av Saddam Hussein. George W. Bush Jeg håper når dere kommer ut herfra, vil dere si, hva sa han? George W. Bush Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Når så mye av diskusjonen går med til å diskutere hvorvidt dette er humor eller ikke, samt annet som er irrelevant for topic, er det på tide å stenge. I hvert fall så lenge tråden ligger under humor. Edit: Flytting til P/R ble vurdert, men der ligger det vel nok av Bush-stoff fra før Endret 8. august 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg