Syfer Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 valget står altså mellom asus a6g http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309933&cks=PRL dell inspiron 6000 med 1,73ghz,512mb ram og x300 samt studenttilbudet til ntnu,http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/ noen som kan komme med innspill ? det at studentpcen kommer med mus,bæreveske og office spiller ikke verdens største rolle da jeg har forstått det slik at asus pcen kommer med mus og bæreveske,office har vi fra før. er det noen som har erfaring med asus maskinen ? vil gjerne vite om negative og positive ting med den. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Asus-maskinen er nok den beste spillmaskinen da den har et grafikkort som er overlegent Dell's X300, som igjen er bedre enn Toshiba's Integrerte Intel løsning. Asus maskinen har utifra hva jeg kan se forrige generasjons brikkesett med prosessorer som har databusshastighet på 400MHz. Det er ikke noen veldig stor forskjell til Dell'ens og Toshiba'ens prosessor som støtter databusshastighet på 533MHz, men det er en ørliten ytelsesforskjell. Syns du skal utelukke Student"tilbudet", da denne har delt grafikkminne med systemminnet. - Skal du drive med store dokumenter aka. f.eks svære Excell ark og litt hobby filmproduksjon. Ja ting som ikke krever godt grafikkort, men du samtidig ønsker å dra opp et lite spill i ny og ned, så velger du Dell Inspiron (kanskje helst med WSXGA, altså høyere oppløsning på skjerm).. Tips: Du kan kjøpe mer minne hos komplett istedet for å konfigurere det på Dell sine sider.. Sparer noen hundrelapper, som du kan bruke til andre oppgraderinger (f.eks: harddisk, skjerm eller prosessor.) - Skal du åpenbart bruke maskinen til vanlig Office-bruk, Internett og og en del spilling, så går du for Asus'en Endret 4. august 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 personen som skal ha pcen kommer stort sett til å bruke den til vanlige studieoppgaver (skal gå økonomi på ntnu), internett, musikk og litt filmtitting. vil asus fortsatt være det beste valget ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg er litt usikker her jeg sitter.. Tror det vil være tilnærmet et fett. Men hvis han ønsker høy oppløsning på skjermen som bør han kjøpe Dell Inspiron 6000 med WSXGA (1680x1050 pixler) Men jeg advarer; 15,4" kan blir litt stort å drasse med seg. Vil anbefale en litt mer portabel maskin til studier. Jeg ville nok valgt denne: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112918&mlevel=090100 Fin størrelse, nok av kraft. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 er klar over vekten, men vil ikke under 15" skjerm. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) edit:dobbel Endret 4. august 2005 av Syfer Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Er d noen som er plaget med svak blinking i skjermen? d kom etter et par uker, har vært sånn siden. D går ikke bort Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 forresten, hva er forskjellen på ntel® Pentium® M 725A Processor (1.6GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) og Intel® Pentium® M prosessor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) vesentlig forskjell ? verdt 250kr ekstra ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå