Gå til innhold

Nokia 770 - Et må-ha produkt?

Anbefalte innlegg

Registrerer at det er særdeles lite diskusjoner/medieoppmerksomhet rundt denne "PDA'en". Etter min mening er denne enheten LANG mer interessant enn alt annet Nokia har kommet med i år (inkludert N-telefonene).

Linker med litt info:

http://www.nokia770.com/

http://www.internettablettalk.com/

Screenshots

http://www.nokia.com/nokia/0,,74866,00.html

Er det virkelig kun jeg som sitter og venter på den? Vi snakker om en enhet med 800x480 skjerm på størrelse med en vanlig PDA, og tilnærmet ubegrensede muligheter som følge av open source OS! :roll:

Legg merke til at selv før enheten er tilgjengelig for salg, har folk portet Doom og Quake til den :dribble:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 770 spek. er ok, men jeg har hatt en Sharp Zaurus og Linux på en iPaq og var ikke veldig imponert. Fryktlig ustabilt, dårlig synkronisering, mye ustabil software og dårlig tilpassede programmer. Nokia vil gjøre en mye bedre jobb med å tilpasse linux til devicen enn Sharp/Familiar gjorde, men mistenker at dette er en "pda" som ikke blir ok før minst 6mnd etter lansering. De oppgir batteri til 3 timer ved surfing, når batteri er dødt så er telefonen din død også... For min del er den alt for stor, jeg vil heller ha en liten telefon og kunne velge å ha med pda/laptop når jeg trenger. Jeg har nå en qtek 8020 som dekker mine telefon/kontakter/kalender behov så har jeg en Dell X50 til GPS i bil, utvikling og til å se på tv i senga. (har 5-6 andre pda-er til testing og utvikling på jobb) Har ingen planer om å gå tilbake til stor telefon.

Hvis noen skulle lure; Jeg er på ingen måte anti-linux. Har linux på en laptop hjemme (sofasurfing) og admin på 2 servere på jobb, men bruker windows til vanlig. Administrerer også 4 mac-er på jobben. (hvorfor er det mer support på de 4 mac-ene enn de 15 windows maskinene vi har...hmmm)

Linux er bra på servere...

Lenke til kommentar

anatomicpants: Dette er ikke en telefon - kun en "PDA" og kan jo ikke sammenlignes med en vanlig PDA med linux, pga den høye oppløsningen som faktisk gjør at den kan brukes til noe nyttig (f.eks. internett og Ebooks). Mulig du har rett i at programvaren ikke er helt topp til å begynne med.

Martink700i: http://www.nokia.com/nokia/0,,75023,00.html

Eneste problemet med den er vel at den bruker RS-MMC, noe som er helt idiotisk :( Men den er jo ment å brukes "i hjemmet" og da har du jo "uendelig" lagringsplass over WLAN.

Telcontar: Pris skal visstnok være rundt 3000kr, noe som er overaskende billig...

Werable: Du har selvsagt rett... fikset det.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
anatomicpants: Dette er ikke en telefon - kun en "PDA" og kan jo ikke sammenlignes med en vanlig PDA med linux

+

Eneste problemet med den er vel at den bruker RS-MMC, noe som er helt idiotisk sad.gif Men den er jo ment å brukes "i hjemmet" og da har du jo "uendelig" lagringsplass over WLAN.

Så at det var Nokia, var nok blendet når jeg leste faktaarket. Nokia lager jo mobiler, dette måtte jo være en mobil....

Ment til bruk i hjemmet? Man trenger da ikke en pda hjemme? Man trenger en surfe/epostmaskin og en medieavspiller, men ikke en pda. Ok, jeg tror ikke helt jeg forstår denne devicen :) Dere får kose dere med den, jeg skal få meg en tablet pc snart, den tror jeg kommer til å bli en god venn :)

Lenke til kommentar
Man trenger en surfe/epostmaskin og en medieavspiller, men ikke en pda.

Nei, du forstår deg tydleligvis ikke på den :p Det er jo akkurat det den er - en surfe/e-postmaskin og en mediaplayer. Og siden den har høyoppløst skjerm, og skikkelig nettleser (Opera) går det an å bruke den til det - i motsetning til PDA'er :)

Og ja, skulle gjerne hatt en tablet PC, men det er jo umulig å få tak i, og i så fall til en fantasi-pris. :nei:

Nokia 770 er det nærmeste en kommer, til en realistisk pris.

Lenke til kommentar
Man trenger en surfe/epostmaskin og en medieavspiller, men ikke en pda.

Nei, du forstår deg tydleligvis ikke på den :p Det er jo akkurat det den er - en surfe/e-postmaskin og en mediaplayer. Og siden den har høyoppløst skjerm, og skikkelig nettleser (Opera) går det an å bruke den til det - i motsetning til PDA'er :)

Og ja, skulle gjerne hatt en tablet PC, men det er jo umulig å få tak i, og i så fall til en fantasi-pris. :nei:

Nokia 770 er det nærmeste en kommer, til en realistisk pris.

firma som selger slik brukt for rundt 4000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart behovet som Nokia øsnker å fyllem ed 770, jeg har blitt helt hekta på sofa-wlan-surfing uten laptop etter at jeg fikk firmware 2.0 på min PSP (hadde 1.52 så kunne ikke kjøre unsigna kode uansett). Browseren er veldig bra og man kan laste ned podcaster direkte fra net og høre på de. Utrolig fleksibelt. Thumbs up for internet tablets.

Lenke til kommentar

Man bruker desverre den tungvinde måten, men jeg har har et program som heter ipsp som kan synkroniserer mine bokmerker fra den stasjonære (egentlig bærbare) maskinen til PSP. Det er jo bare engadget, wikipedia, dinside, freshmeat, gizmodo, slashdot, digg, 99mac og sånne sider som man sjekker noen ganger som dagen som jeg besøker.

iPSP er veldig bra, konverterer også filmer til h.264 som gir utrolig bra kvalitet ved lav bitrate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...