Beider Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Stortsett alt i pc'en min er nytt nå. Problemet mitt er at jeg ikke får noe bilde på skjermen min. Jeg har testet skjermen og den fungerer fint, uheldigvis har jeg bare ett stykk PCI-E skjermkort så får ikke testet skjermkortet. Når jeg booter starter hovedkortet opp, gir ingen tegn til feil men får ikke bilde. Jeg byttet nylig hovedkort siden jeg trodde det var noe feil med det kortet, men har fortsatt samme problem. Strømforsyning: Chieftech ATX-1136H 360W Ram: 2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Skjermkort: Radeon X300 SE 128 MB Hovedkort: Elitegroup KN1 Extreme Socket-939 Prøvde også med: MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 CPU: AMD Athlon 64 bit 3000+ HDD: 80 GB WD (funker også fint) Noen forslag til hva jeg kan prøve? Endret 4. august 2005 av Beider Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Får du noen pipelyder? Eller noen varsler i det hele tatt? Har du testet Ram brikkene? Prøv med kun cpu, 1 ram brikke og skjermkort. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Har du husket å koble til den ekstra 12V på skjermkortet? (Enkelte skjermkort krever to 12V tilkoblinger). De fleste PCI-e hovedkort har tre strøm-kontakter sjekk at alle disse er montert. En vanlig atx-kontakt, en 12V kvadratisk-kontakt og en avlang 12V/5V kontakt (samme som på harddsik/cdrom) Det kan også være at strømforsyningen er for svak/defekt. Siste muligheten er selfølgelig at skjermkortet kan være skadet. Lenke til kommentar
Beider Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 takk, det funka. var noen strømkontakter som ikke var plugget inn. helt ny type hovedkort for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå