hbhb Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 hei, eg har ein ny pc og skal instalere windows xp, eg får partisjonert hardiscen og han kopierer inn filer så restartar den maskina. men da begynner den berre på nytt igjen å instalere fra begynnelsen av. sjønar ikkje noko av dette. spesifikasjonane er: gigabyte ga-k8nxp-9, raptor 40 gb, 2 stk samsung 250gb alle hd på sata2,2stk. corsair 1gb, amd xp 4000+ har pøvd å sette hd som first boot device utan at dette har hjulpet. Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hva skjer hvis du tar ut installasjoncd og starter fra nytt? Regner med at du har prøvd dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 når den starter på nytt, kommer det opp en melding om at du skal trykke en tast for å starte fra cd-rom? prøvd å ikke gjøre det? da skal installasjonen fortsette selv skjønner du Lenke til kommentar
hbhb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 ja, eg har prøvd å ta ut cden. får beskjed om at den ikkje kan boote fra discen og den ber om cd. Men filene ligg inne for når eg kjøre windows cd en ein gong til får eg besked om at det allerede ligger filer der. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 jeg regner med at du ønsker å boote fra raptor disken? jeg hadde samme problemet:tråd på hardware.no forum Løsningen ble å plassere raptor disken på silicon image kontaktene, enable den kontrolleren i bios, og legge inn silicon drivere under windows-installasjon Lenke til kommentar
hbhb Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) dette hjalp, bytta om på kontaktene intalerte på nytt(ins. silicon dr.). når eg restarta kom ikkje boot error opp. i staden kom ein blinkande markør nede til venstre og ingenting meir skjedde. er det noko eg glømte å gjere? takk for alle innlegg Endret 4. august 2005 av hbhb Lenke til kommentar
hbhb Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 har sett lit meir på det no. ser ikkje ut som om hd har aktivitet i det heile når den skal boote opp 2dre gongen(ivertfall er det ikkje aktivitet på lyset.) Lenke til kommentar
schwami Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 hmm...er ikke sikker på hvordan det ser ut på gigabyte sitt kort, men på asus sitt biosmeny valgte jeg som første "boot device" Raid/scsi kontroller... vet ikke om dette kan hjelpe deg... Lenke til kommentar
hbhb Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 jepp, no fungerar alt som det skal endeleg. bootproblemet var at raid kontroll ikkje sendte informasjon om hd videre til systemet. så eg måtte registrere hd som jbod(just a bunch of discs). da løste det seg så eg fekk boote opp. Takk igjen for alle innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå