Panofix Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 As topic says, finnes det noen aksesspunkt som ikke trenger adapter etc? Eller noen som går på batteri? Vi har et modem med innebygget routerfunksjon og nå vil vi ha trådløst nett. Problemet er at vi ikke har noen tilgjengelige strømkontakter i nærheten, og NEI, jeg vil ikke ha skjøteledning. Er det noen aksesspunkt som bare er en sender? Altså en sender med TP-ledning? Takker for vettuge svar Lenke til kommentar
ATG Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei, Tingen for deg er PoE, power over ethernet. Hvis du allerede har en tp kabel, eller skal legge opp en til der routeren står, er det bare til å koble til en boks der tp kabelen begynner(som får strøm inn, via power injector). Og i andre enden av tp kabelen, bruker du en power splitter, som henter strømmen ut fra tp kabelen og inn i routeren. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307494&cks=ACC Batteri er en dårlig løsning, et ap trekker ca 1A ved 12Volt, noe som vil tilsi 1 døgn = 24Ampere timer. På et vanlig 12Volts batteri vil du da lade det opp ca. annethvert døgn. mvh, Joakim Haukvik Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 et aksesspunkt vil ikke trekke 1A ved 12V. eg har ikke noe regnestykke og vise til, men eg vet det bare men til temaet. altså, aksesspunktet må ha strøm. du kan alltids koble det til et batteri eller lignende, men det er så vidt meg bekjent ikke lagd og masseprodusert noe slikt for forbrukere. det er og blir ganske enkelt for tungvindt. hva med å ha aksesspunktet et annet sted? skjult? eller som han sier over, PowerOverEthernet er et godt alternativ da du ikke får både strømadapter og aksesspunkt på samme sted... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Kva med å legge opp ein lang ledning frå trafo og till aksesspunktet? Ingen dyre elektrikkarekningar og fullt lovleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå