Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link 624++ og VPN

Anbefalte innlegg

Router: D-link 624++

Kort: 3Com 3CRWE154G72

Problemet er som følger:

Stasjonære kobler seg opp til vpn uten problemer. Denne er kablet til D-link-routeren. Trenger ikke ekstrakonfigurering (out-of-box) - samme som om kabelen går direkte i pc.

Bærbare (3Com) finner nettverket. Får satt opp fildeling - men ingen kontakt ;( Samme instillinger. Ei heller (hovedproblem) kommer VPN ut. Får feilm. Error 800: Unable to establish the VPN connection.

... Forøvrig er bærbare innebygde nettverkskort (og trådløse) stillt inn likt hva ip-adresser, dhcp, etc etc etc - innebygd nettverkskort fungerer, ikke det trådløse mot vpn.

Sjekket routeren og begge VPN-relaterte settinger er 'enabled'

I og med at stasjonære er oppe og står (jeg poster jo her), ligger feilen i routeren. Hva trengs mer av info? Hvor skal jeg begynne??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet deg på wan porten eller lan porten? For meg virker det som om du har koblet resten av ditt kablede nettverk inn på wan porten på dlinken og dermed ikke får tilgang til resten av nettverket.

EDIT: Leste tydeligvis feil, da du skriver at din stasjonære er koblet opp mot dlinken og at dette fungerer.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Jeg har koblet inntaket (fra veggen) på LAN og ikke WAN-porten.

Årsaken til dette er at ingen kablet vpn-oppkobling vil fungere dersom hovedledningen ut står i WAN. Fant dette på et forum et eller annet sted.

Slik jeg ser det må det være routeren som sperrer for trådløse oppkall via vpn. En annen ting er at jeg får ikke fildeling til å fungere - kjørt veiviseren (XP SP2) likt på begge. Begge har MSHOME, men finner bare sin egen maskin. Men godt signal til routeren - det har jeg.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du koblet deg på riktig trådløse router? Noen ganger kan det hende at man kobler seg på naboens :p

Kan du pinge andre maskiner/router fra den trådløse forbindelsen ?

Har du trådløs og kabel aktivt samtidig ? Ved å gå på status i nettverk under XP vil du se info om IP adresse osv....

Lenke til kommentar

Jeg kan konfigurere routeren fra bærbare - det er vel et godt tegn. Naboens kan jeg også koble på. Faktisk 2 ;) Men der er det dårlig signal (1 av 5) så det skulle ikke bety så mye ... Men så lenge jeg har kontakt med routeren (konfigurasjon) -- hva da kan være galt?

Lenke til kommentar

kk.

Jeg kobles opp mot NHH (tilsvarende connection som UiB - for dem som kjenner). Fra Windows står den på automatisk valg, men jeg tipper det er PPTP som er brukt. Den vil i alle fall ikke kobles opp dersom jeg kun velger en av dem - derfor automatisk.

I routeren er begge alternativene 'enabled'

Noe mer som trengs?

Lenke til kommentar

FW: 2.05 - nyeste er 2.07 - men jeg leser ikke noe i releasenotes som tilsier at det skal hjelpe på min problemstilling. Kan jo alltids forsøke ... men jeg tror det er instillinger eller lignende.

Firewall? Selvsagt er styggedommen av ... Når alt er oppe og står kjøres sikkerhet i trådløse og egen firewall opp - til nå er alt åpent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...