Gå til innhold

Intel Pentium M modd

Anbefalte innlegg

Hvor stor suksessrate har dere hatt med disse cpuene?

Fikk en demovare 1,6 fra PSdata igår, og den nekter å kjøre 2,0Ghz, skal prøve 1,86 etterpå.

Dere som har bestilt i det siste, og fått det til, hvor er de kjøpt fra?

På forhånd takk!

PS: Forøvrig var pinnene på min cpu bøyd, så jeg skal returnere den til uka :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg Kjøpte en 1.6/400 på komplett for noen uker siden og pinmoddet den til 2.13 Den går som et uvær. Testet den 5 dager i Prime95 mens jeg var borte, helt stabil og maks 50+ temp i min bærbare Dell i9300.

Har lyst til å prøve en 1.86/400 med pinmod hvis jeg finner en billig :- )

Lenke til kommentar

Første regel i boka "klokking av pentium m" er å skaffe seg en Dothan med 533MHz FSB.

Banias = 400MHz FSB -sperre på 200MHz FSB

Dothan M XX5 = 400MHz FSB -sperre på 200MHz FSB

Dothan M XX0 = 533MHz FSB f.eks M 730, M 740, M 750, M 760. M 770 og M 780 kan jo også vurderes om lommeboken tillater det :p absolutt gode alternativer til P4EE og A64FX om man liker å klokke.

For tips og ledetråer: Xtremesystems.org Dothan overclocking thread og Dothan @ CT-479 - howto and fixes

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det "kjaks" tar opp er ett kjent problem for de av oss som er "cheape" og vil bruke en "Dothan" (P-M eller C-M) med FSB100.

Å "pinmodde" som "notebook-ekspertene" refererer til gjør ikke annent enn å "tvinge" en CPU i 7n5-serien (eller Celeron-M) til å starte opp på FSB133.. Det går som regel bra uten å øke VCore da det (relativt sett) er en liten overklokk.

Det er ikke slik at det er en "sperre" på FSB200.. Det som alle som prøver å overklokke en "Dothan" med FSB100 opplever (uvisst av hvilken grunn.. spør "teknisk" hos Intel) er at det "butter" ett sted mellom FSB 160-180 (For å nå 180 må som regel meget bra kjøling til).

Selv har jeg en Celeron M 350 1.3Ghz i ett Asus/Ct-479 oppsett hvor det "butter" ved FSB165.=2.14Ghz. 65% overklokk er forøvrig bra nok.. :thumbup:

Har også ett system med P-m 730 (133x12=1.6Ghz) som "butter" ved 215x12=2.6Ghz. Den yter da "greit nok"... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...