Playmofetish Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Helt siden jeg loddet på en DuoX2-chip i min 1.6 Xbox, har jeg kjørt en norsk versjon av Slayers Auto Install, der masse forskjellige programmer følger med. Dette har for det meste vært greit, men til tider ustabilt. Jeg har nå tatt backup av alle filmer og spill inne på harddisken, og ønsker nå å kanskje kunne finne noe annet, noe litt nyere, og kanskje mer spennende samling av programmer/dashboard. Har opplevd streaming av musikk/film fra PC som ganske ustabilt, noen få ganger finner Xboxen PCen, mange andre ganger finner Xboxen den ikke. Jeg bruker Xboxen 99% til å se filmer, samt spille av noe musikk. Kjekt å kunne streame film og musikk, så lenge det er stabilt. Har også tatt backup av spillene mine, fra Xbox-harddisken, gjennom HDDLoader. I verste fall er det bare å kopiere inn spillene igjen. Noen som har forslag til et forholdsvis enkelt, men innholdsrikt "operativsystem" til Xboxen min? Skal jeg bare lete etter en nyere versjon fra Slayers Auto Installer, eller er det noen andre gode alternativer der ute? Og hvilke tilleggsprogrammer kan i så fall være nyttige å ha? Bruksområder: _litt_ spilling spille av musikk/film, kunne takle mange codecs. stabilt overføring fra/til PC over FTP. Stabil streaming fra PC Xbox Live uaktuelt Internett (værmelding, online musikk/filmdatabase på Xbox) uaktuelt. Endret 4. august 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg bruker Avalaunch + XBMC, og det fungerer utmerket til den bruken du beskriver. Stabilt som fjell, og vakkert å se på Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Dersom du bruker Xbox'en 99% til film, hva er vel da mer naturlig enn å bruke XBMC som dashboard? Du har jo tilgang til alle programmer/spill/dashboards fra XBMC også. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Enig. XBMC! Ta en tur innom her etter du har installert Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Poenget er at jeg vil ha det enklest mulig å sette opp. Jeg er ikke typen som gidder å kompilere/scripte ting osv. Vil gjerne ha en enkel boot disc som legger inn det jeg trenger. Og det har Slayers AutoInstaller stort sett gjort. Jeg har faktisk både XBMX og Avalaunch nå, men det er så masse andre programmer jeg ikke trenger der. Hadde det gått an å bruke Avalaunch som dashboard, der jeg videre kan gå inn på XBMC, og ingen andre programmer? Og ikke minst, hvor får man lastet ned disse programmene? Går man på hjemmesiden til Avalaunch finner man ikke et pip om hvor man kan laste ned. Og XBMC finner jeg bare batch-filer, script, source code og annet jeg ikke orker å sette meg inn i. Finnes det ikke enkelt og greit en .iso-fil med siste versjon av begge programmene? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Og ikke minst, hvor får man lastet ned disse programmene? Går man på hjemmesiden til Avalaunch finner man ikke et pip om hvor man kan laste ned. Og XBMC finner jeg bare batch-filer, script, source code og annet jeg ikke orker å sette meg inn i. Jeg har nå i Faqen lagt til info om hvor man finner SW til Xbox. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Playmofetish: XBMC er ikke noe vanskligere å sette opp enn noe annet. Er bare å legge Default.xbe filen i C:\, og rename den til et filnavn bios'en din leter etter (f.eks. xboxdash.xbe(?) Så kopierer du konfig filen til xboxmediacenter til C:\ og i en av de første linjene i den filen skriver du inn path til hvor resten ligger (F:\Apps\XBMC\ f.eks. Det er alt du trenger å gjøre. Grunnen til at du ikke finner programmene er at alle programmene er kompilert "ulovlig" med Microsoft sin kompilator. Derfor kan de ikke med loven i hånd legge dette ut for nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå