andrvas Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Kjøpte meg en ny Western Digital harddisk idag, og inni pakningen la jeg også merke til at det lå en liten pose med silikon-kuler (se bildet nedenfor). Noen som vet hva disse skal brukes til? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) de skal ikke spises det er sikkert. er i pakken for å suge opp fuktighet som i værste fall kunne skadet komponenten under frakt. ps kom harddisken i isoporbiter kan de hende disse er lagd av maisstivelse. De kan spises og smaker omtrent som ostepopp uten krydder. Endret 4. august 2005 av Stonescream Lenke til kommentar
zorry Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei! De skal trekke til seg eventuell kondens under lagring og transport slik at ikke harddisken din korroderer... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ps kom harddisken i isoporbiter kan de hende disse er lagd av maisstivelse. De kan spises og smaker omtrent som ostepopp uten krydder. mmmm, "datafór" Lenke til kommentar
wotg Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 IKKE HØR PÅ DE ANDRE. Den pakken er sukkertøy som produsentene legger ved som takk for kjøpet, veldig gode er de også Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) IKKE HØR PÅ DE ANDRE. Den pakken er sukkertøy som produsentene legger ved som takk for kjøpet, veldig gode er de også det der var en dårlig spøk... når han/hun ikke skjønner hva det er i posen er de jaggu tiltroende å putte det i munnen... :-) Endret 4. august 2005 av gtbikes Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 er helt sinnsykt hva man finner på Wikipedia i grunnen.. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ps kom harddisken i isoporbiter kan de hende disse er lagd av maisstivelse. De kan spises og smaker omtrent som ostepopp uten krydder. litt dårlig med penger ettersom du spiser embaleringen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Ein boks ostekrydder og eit par kilo isopor = snacks Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 ikke isopor det er datafor ^^ smaker ikke så ille egentlig, lenge siden jeg har smakt det... førsta dataen min kom i det Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Den posen med de små kulene skal liksom suge til seg mindre mengder fuktighet, jeg har aldri sett en som har fungert. Har prøvd å få en til å suge til seg en vanndråpe jeg dryppet på en sånn en gang, men den var der i flere timer uten at noe skjedde. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Kom du på å ete isopor heilt av deg sjølv? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 jeg og en kamerat kom på det sammen ... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Takker for svar. Tenkte i grunnen at det var noe som absorberte fuktighet, men var ikke helt sikker. Tror jeg henger den på innsiden av kabinettet, siden jeg ikke har noen annen plass å kaste den (greit å ha). Harddisken kom ikke i isopor, kom i bobleplast (som jeg ikke har tenkt å spise ). Endret 4. august 2005 av andrvas Lenke til kommentar
zorry Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Nesten alt kan spises. Bobleplast, papp, silica gel, gammel elektronikk, arsenikk o.s.v., men endel ting kan man bare spise en gang... Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 at de ikke bare ligger ved en side fra en avis eller noe. den suger i alle fall opp fuktighet og kan garantert spises. aner ikke hvor mange aviser jeg har proppet i meg som liten:) Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Legg den sammen med brente cd/dvder. Hjelper betraktelig til å holde luftfuktigheten nede i små beholdere. Dr. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 launch: Den skal ikke suge til seg en vanndråpe, er ikke det som er farlig kan du si...den skal suge til seg fuktighet. Hvis du leser på linken, så skal den suge opp luftfuktighet. Altså, damp kan du si...ikke fuktighet som i vanndråper. Lenke til kommentar
sydana Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 hey, lever det til politiet, det må da være noe dop greier... hehe Lenke til kommentar
baquero Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Silica (eng.) er ikke silikon på norsk, men silika (evt. silisiumoksid SiO2). Dette stoffet har den egenskapen at det trekker til seg fuktighet (det er hygroskopisk) og brukes derfor blandt annet nettopp til dette. Etter en tid vil det selvsagt bli mettet med vann, men da kan de regenereres ved å varme det til over 100 grader i en viss tid. Som det står på posen, ikke spis...og ikke pust inn silikastøv. Det er nemlig ikke sunt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå