Gå til innhold

psu til nvida 6800...

blind:.

Anbefalte innlegg

pakket opp pc'n i dag for å lage et hul i side døra som skal blåse på kortet, men så så jeg på psu'n der står det 350w max... og +5 å +3,3 v total output 180w... dette er vel ikke nok til å drive det kortet + en hd, to brikker ram, dvd hk og cpu?

så drfor tenkte jeg: jeg har flere eldre psu'er liggende som jeg kan bruke f.eks koble opp en psu til bare skjerm kortet eller kjøpe en fra shg.net:

shg Computers

SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db, 20/24 pins, 120mm fan, 2 SATA connectors, PCI-E Lane Connector, Temp. Auto Control, bare denne koster 314kr...

prisen ekke noe å si på men kvaliteten...?

vet ikke helt om jeg skal legge den her men jaja...

edit: sry merket på eksisterende psu er Qtech

Endret av blind:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I boksen til mitt 6800 Ultra kort lå det en lapp som anbefalte minimum 480watts PSU. Så hvis du først skulle kjøpe noe nytt så tror jeg du bør vurdere noe mer enn 400W. Selv kjøpte jeg Mist 500Watt psu'en og er svært fornyød. Begynner å bli bra utvalg i ordnetlig kraftige PSU'er som ikke bråker noe større nå, morro.

Lenke til kommentar

ja men det er bare det at jeg brukte opp de siste slupene med peng på det kortet...

så derfor tenkte jeg å bruke en gammel 200watts psu, det er bare det at den "jump start" metoden på overklokking.no funka dårlig fikk bare starta den i 0.5 sec og så slo den seg av...

er det noen som har en bedre ide får å få den til å gå og forsyne bare vga

Lenke til kommentar

Hold deg unna Q-tek... oppgir "feil" watt.

Det du bør oppgi er antall Amepere på de forskjellige spenningene.

Eks;

5 V - 30A ( 30 A på 5 volt- totalt 5 x 30 = 150 W da P (watt) = U (volt) x I (Ampere).

Vanligvis er det 12V railen det står på. Mener nVidia bruker mindre av denne en ATi, men de bruker totaltsett mere strøm (watt fordelt på de forskjellige railene).

Railene du må oppgi Amperen på er; 3,3V, 5V og 12V (drit i minus railene)

Lenke til kommentar

Kjører et rimelig høyt overklokket system med en 350W Fortron PSU uten prob. Viften i PSU'en har jeg til og med låst til et minimum (frakoblet temp kontrol).

CPU Barton @ 2.3GHz

6800GT AGP @ 440MHz core og 1.18GHz Mem. Til sammenligning kjører ULTRA versjonen på 400MHz og 1.1GHz.

Nå må jeg si at det er lite annet i resten av systemet mitt. Bare en SATA HD en DVD brenner og et trådløst nettverkskort.

Spesielt antall HD'er (når vi ser bort fra GPU og CPU) utgjør mye i forhold til strømbehovene dine.

Lenke til kommentar
så det du sier Okay er at jeg skal ta: 5*35=175 12*17=204 3.3*20=66

175+204+66=445... det blir jo veldig mye mer!!

nei.... det blir feil.

De kan ikke gi ut "fullt" på alle railsa... derfor står det f.eks. 5V + 3.3V = 180 .. regner du disse seperat blir det mer.. men det kan ikke gis ut samtidig.

17 A på 12V holder somregel... mange (f.eks. på MSI forumet) mener man bør ha minst 24A på 12V railen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...