Gå til innhold

Hvordan stoppe black hawk "horing"

Anbefalte innlegg

Hvis det er en parkert BH på landingpad'en, så vil den være fullt heala før den kommer i lufta igjen, Kenneth11...

Hmm...bra jeg ikke har testa den ennå :blush:

Som jeg nevnte, GL er et av de bedre våpnene mot BH hvis man vet hvordan

Greide å drepe Apache med det en gang også

Den drev og strafa ned en gate, sto dønn stille mens en tank bevoktet bakenden, jeg skyter et skudd med GL'en og den tar skade, så et skudd til, død Apache.

Videoannonse
Annonse

Da har jeg slettet en mengde off-topic poster her. Videre var det like før jeg vurderte litt pisk på pungen til folk her, som virkelig i vet hvordan man skal oppføre seg her på forumet. Jeg vil be folk om å diksutere folks alder over PM eller messenger, hva nå gleden med det skulle være. Bare slutt med det er dere snille.

Snorre :)

Jeg blir både provosert og oppgitt av trådstarter. Det er bare barnslig å drive kamikazeflyving for å få masse poeng. Om du ikke liker at folk samarbeider for effektivt å ta over baser og får poeng deretter så har du et problem. Teamwork lønner seg, og skal lønne seg i et slikt spill. At de som får det til blir belønnet for det er bare rett og rimelig.

Når jeg er MEC eller China så koser jeg meg hver gang jeg håver inn poeng når jeg skyter ned en full black hawk. Jeg gjør det også på en real måte. F.eks. med tanks. Det absolutt ikke vanskelig!

kamikaze flyving er en helt akseptabel taktikk i mine øyne. Det er ingen som klager når en bruker granatkaster mot en gruppe soldater, og dreper seg selv i samme slengen, er det? NEI.

Hvorfor noen skulle klage på at en på MOTSATT lag "sløser" bort en viktig ressurs for laget sitt på å ta ut en Blackhawk forstår jeg ikke.

Jeg prøver jo selvsagt ikke å kræsje i blackhawken med vilje, men å denge den med gun'en er ofte vanskelig, og man har lett for å konse for mye om å treffe til å huske å dra stikka bakover i tide...

Jeg blir både provosert og oppgitt av trådstarter. Det er bare barnslig å drive kamikazeflyving for å få masse poeng.

Kamikaze er stikkordet, og det slår ut negativt i score. Får minuspoeng av å kverke seg sjøl. og ofte blir det ingen poeng av det heller, siden fantastiske BF2 finner ut at piloten skal få det på teamkillkontoen istedenfor :D

Om du ikke liker at folk samarbeider for effektivt å ta over baser og får poeng deretter så har du et problem.

Eh.. SELVSAGT liker jeg ikke at fienden samarbeider effektivt. Det er derfor jeg også setter artilleri på effektive fiendesquads, sprenger tankkolonnene deres med C4 og pulveriserer deres UAV, Scan og Artilleri. Og IMHO så er ikke basejumping med en BH noe bra eksempel på samarbeid. For det er ingenting samarbeid med de på bakken, de aller fleste BH capper et flagg og hopper så videre. Gidder ikke å sjekke om fienden fremdeles er der, ei heller komme til unnsetning om vennlige på bakken sliter. Det handler BARE om å cappe neste flagg. At en gruppe oppfører seg egoistisk gjør ikke handlingen mindre egoistisk.

For å komme til kjernen: her snakker vi om hvordan vi kan stoppe en taktikk som til og med DICE synes er FOR effektiv.

Jeg gjør det også på en real måte. F.eks. med tanks. Det absolutt ikke vanskelig!

Neivel, sitt der på din høge hest og kos deg med 6 kills på en omgang. For det er det du får når du møter dyktige piloter. (dyktig pilot = en som stikker ved første tegn til trøbbel, IKKE de luringene som fremdeles sitter stille når helikopteret lager slike rare pipelyder)

Endret av w00tson
Vil bare legge til at gunnern på apcer og spesielt jeeper kan meie ned et kamphelikopter på rundt 5 sekunder (kanskje litt mer, virker alltid litt fort når det er jeg som er piloten)

Skulle ikke ta altfor mye lengre tid å ned et blackhawk.

Jepp, det er ikke vansklig å skyte ned et helikopter! Det handler bare om å treffe!

Nå motsier du deg selv. Frisk opp minne å les første posten din. Du oppfordrer til å gjøre uredelige ting for å få poeng.

Når du treffer vil en av to ting skje: Du dauer og får hele Black Hawken som kill  eller du dauer og piloten i black hawken får alt som teamkill 

Du glemte å ta med det første du skrev i svaret du ga meg. Jeg er ofte med i en black hawk og kamikazepiloten får som oftes kill på alle i blackhawken!

Godt samarbeid i et squad setter ut en black hawk uten problemer. Så de som føler at de blir overkjørt av en black hawk bør vurdere å skifte taktikk eller samarbeide bedre. Å bruke riktig utstyr er også smart. Er man god i et kamphelikopter er det ikke mye som skal til for å sprenge en blackhawk. Det handler stort sett bare om å treffe.

Problemet er at 1: minigunnene moser alt av folk

Ja det gjør den. Løp og gjem deg eller møt den med riktig utstyr.

2: black hawken flykter før en får skutt den ned.

Ganske så logisk. Man vil jo ikke dø.

Eh.. SELVSAGT liker jeg ikke at fienden samarbeider effektivt

Det er jo klart du ikke liker det. Det er jo en fordel at motstanderen ikke samarbeider, men å oppfordere folk til å krasje inn i black hawker blir for dumt. Ellers er det jo bare bra at du prøver å hindre det andre laget i å samarbeide ved å sprenge UAV, scan og artilleri. Det er jo bare morsomt når man får til slikt for å forvirre fienden.

At en gruppe oppfører seg egoistisk gjør ikke handlingen mindre egoistisk.

Jeg ser ikke på det som egoistisk å effektivt ta over baser i en black hawk. Det hjelper bakkemannskap med å rydde vei og laget totalt sett kan presse fienden inn på mindre områder. Laget får flere steder å respawne. Noe som igjen hjelper de andre på laget. Laget får også lettere tilgang til flere kjørertøyer.

samma her :p . bare meg som bommer på helikoptere som står stille med missile lock :p .virker som alle treffer meg :(

Missiles er latterlig vanskelig å treffe med, og sykt lett å treffe vennlige med :(

Trikset er som regel å fyre av 1 missil og vente på at de skal hive ut flares. Så fyrer en av resten. Dette funker også med fly vs kopter, men da må en ha lav fart.

Når det gjelder å stoppe BH horing så kan man gjøre som han fyren gjorde mot meg selv og kameratene mine...

Meg og tre andre kamerater satt å prata på skype samtidig som vi var en squad i BF2. Vi satt oss inn i en BH som den ene kameraten min "piloterte". Vi satt og prata og gøyet oss på skype om hvor mange vi nå skulle kverke fra BH'en..

Foruten oss kamerater var resten av plassene fylt opp av andre spillere.

Vi gled rolig i passe høyde gjennom landskapet og ante fred og ingen fare på vei til slagmarken. Det var ikke en fiende å se. Pluttselig eksploderte BH'en og alle døde momentant...

Det var en fiende som hadde plantet en c4 ombord på flyet i vår main hehe...

vi spawnet....skamforbannet....og der observerte meg og en av kameratene mine at samme fyr var på vei med å kaste inn c4 i neste BH som sto på heliplassen.

Vi var så sinna på ham at det endte med at jeg fragga ham sammen med kameratn min som på en måte kom i veien. Vi lo som faen av det hele og når alt roet seg ble vi enige om at fyren hadde gjort noe riktig kult egentlig. Han måtte bøte med livet, men fremdeles var det kult som f..

Så å plante C4 på heli's eller fly og vente med å sprenge dem til dem er mid-air er en ganske effektivt metode. Og ikke annet så scorer det vel høyest av alt på kulhetsfaktoren. Og ingenting slår det kule!

BH'en tåler jo mere enn en tanks jo.. Og den stingeren er jo rent latterlig. Eneste måten å treffe med den er om målet står stille eller det kommer rett mot deg. Jeg får meg heller ikke til å gjøre det selv, forestiller meg at det må være omtrent som å bruke wall-hack eller speed-hack i CS og det er da ikke morsomt.. Jeg gleder meg til patchen jeg.

Forøvrig så kan AT-våpen være effektivt på kort avstand. Du greier ikke å ta ned BH'en, men du greier å drepe et par av de. Lurer på hva de stakkars somalierene hadde for noe av våpen som var i stand til å ta ned en BH.. Virker som om MEC og de kinesiske styrkene skulle holdt seg til den gamle gode RPG'en.

Endret av applet

Angående AA-missiles. I går spilte jeg en hel runde i Dragon Valley i en stinger-launcher og fikk etterhvert anti air ribbon. Det jeg fant ut da var at så snart du får en lock lar du være å skyte og venter på at piloten slipper flares. De aller fleste piloter ser ut til å fortsette i samme retning og hastighet (som regel helikoptre på vei til et flagg). Så venter man bare til flares dør ut og man får ny lock og fyrer av begge rakettene. Klarer du ikke å skyte ned helikopteret eller flyet da, er det gode sjanser for at piloten enten ikke har skjønt poenget og blir i området, hvorpå neste salve gir deg noen kills, eller så er det noen andre som seinere skyter han ned og du får kill damage assist. Fungerte veldig bra, og lenge lå jeg på første plass på statistikken, bortsett fra helt mot slutten da det kunne virke som om fienden parkerte helikoptrene.

Om den taktikken fungerer er veldig avhengig av hvor dyktig piloten er, men de aller fleste slipper flares så fort de får en threat, og stoler på at de virker .. litt for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...