Gå til innhold

Noe på gang hos nVidia!

HKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært konge om de lanserte 7800, 7800GT og 7800Ultra

GT-kortet vet vi jo mye om allerede:

Basert på G70 brikken (samme som 7800GTX)

20 pipelines

8 vertex shaddere

400MHz kjerne, 1000MHz minne (256.bit GDDR3)

Pris: rundt 3000 kroner

Tilgjenglig rett etter lanseringen, akkuratt som 7800GTX

Lenke til kommentar
Isåfall om det blir SLIx3, tar nok litt tid før man har hovedkort til det :hmm:

Dersom de ikke har hovedkort klare til salgs slik som de hadde 7800GTX klart. Hvis 7800GT og 7800 er tilgjengelige fra lanseringsdatoen, så er nok hovedkort med 3 PCI-e-slotter det også - dersom SLI2 med 3 slots er det som skal bli lansert.

Nei, tipper på noe annet jeg.. :)

Lenke til kommentar

Weeee!

Bare så synd at jeg allerede har bestilt meg et 7800GTX nå.. :love:

Likte ikke prisantydningen psdata satte på et ASUS 7800GT: over 3600,- :thumbdown: , så ettersom jeg fikk spart opp noen kroner til, så ble det Club3D 7800GTX for alt i verden.

Men regner med at det de mener med "power of three", er trioen 7800 - 7800GT - 7800GTX..

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir: 7800Ultra, 7800GTX, 7800GT :yes:

Og angående det hovedkortet med 3 PCI-E slotter,

de er ikke ment for å sette 3 kort i SLI, de tre slottene er ment

som en master/slave sak, altså uten jumpere.

Quote:

Notice that the 3 slots are color coded. You either A) Run 1 card in the yellow slot in the middle. or B) Run two cards in the green slots. This saves on costs since you don't have to make the crazy jumper stuff.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
Dobbelkjerne GPU? 7800Ultra? Dette var spennende!

Hvis du tenker på 2 kjerner per die så er det neppe noe som vil skje. GPU er allerede veldig parallellt; dobbler man antall pipelines på en kjerne dobbler man også pixel/shader ytelsen. 2 die's per chip pakke derimot er nok en mulighet i fremtiden, men da nok mest for produksjons effektivitet årsaker (yields).

Dette blir nok Nvidias svar på R520, ser ut som de skal sikkre seg at Ati ikke kan lansere et 24 pipes kort, ergo må ati Bite i det sure epleet og lansere et kort med 32 pipes til en kompetetiv pris vs nvidia.

Som jeg har prøvd å få frem flere ganger tidligere er ikke en pipeline en pipeline. Vi vet ikke noe om egenskapene til R520 og dermed har man heller ingen grunnlag for å si at ATi må lansere en 24 eller 32 pipes R520 for å holde seg kompetetiv.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Tipper at det kommer 3 nye skjermkort. 3 kort i SLI hadde vært morsomt. 7800ultra, 7800GT og 7600GT, står for døren. Men har hørt at 7800GT kommer i salg til mandag jeg. Kan det være at de lanserer et grafikkort med 3 kjerner, the power of 3. 3dfx hadde kort som hadde 4 kjerner, men kom jo aldri i salg

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...