Gå til innhold

Musikk: Post din hjemmelaga musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det ikke en egen musikkavdeling her på forumet da?

Uansett, her er mine bidrag, alle laget i Finale 2005 :) Det er bare noen enkle midi filer laget ut i fra notene på sangene, så det er ganske svett kvalitet på lyden ;)

Sang 1

Dette er vel den første skikkelige sangen jeg lagde i Finale. Går hovedsakelig i den frekke vendingen C dur - D dur - E dur, noe som til tider kan låte litt stygt, men som også er en litt tøff effekt. Ekstra pluss for den frekke avslutningen :)

Sang 2

Dette pianoriffet som går igjen her kom jeg på en gang jeg satt å spilte på et kirke flygel. Syntes det låt veldig tøft, og måtte bare bruke det til noe. Melodien er tostemt og spilles av to saksofoner. Dette er bare et 1 utkast så sangen er ikke ferdig enda :)

Sang 3

Dette var et litt artig prosjekt. Jeg prøvde meg på forskjellige omvendinger av durakkordene tonika, subdominant og dominant. Det endte med at det ble en litt tøff melodi der i toppen :) La på litt kubjelle og litt messingblås så fikk det litt tøff feeling over seg ;)

Var de sangene jeg kom på i frarta...

Lenke til kommentar

laget i punk-o-matic

link til spillet

link

skriv new load og dette:9---9-6-1---1--83---3--82---2-6-1---1--89---------------0---0-6-1---1---1---1--89---9c---c---1---1---2---2---4---4---1---1---c-------0---0---0---0-6-1---1---1---1---c---c0---0---1---1-----2---2-------9-1---1---0---0---0---0---0---0---1---1---1---1---a---a

edit:ops

Endret av LIRS
Lenke til kommentar

Sang 2

Dette pianoriffet som går igjen her kom jeg på en gang jeg satt å spilte på et kirke flygel. Syntes det låt veldig tøft, og måtte bare bruke det til noe. Melodien er tostemt og spilles av to saksofoner. Dette er bare et 1 utkast så sangen er ikke ferdig enda :)

Utrolig bra. :)

Lenke til kommentar

Heheh.... har haxxa litt i FL studio jeg å, men aldri giddet å ta meg tid til å lage noe bra, har laget en full sang, som jeg tenkte jeg skulle bruke litt mer tid på (legge til flere effekter, en litt bedre bass/drum synth og kanskje bytte ut et par synther).

Denne er laget i FL på ca. 30 min :p Brukt to synther av Vanguard, og en med z3ta.

Feh - Untitled (ikke direkte link)

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...