johnohod Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Eg har et snodig problem når eg prøver å laste opp filer på en server. $_FILES['oppfil']['tmp_name'] blir satt. Men $_FILES['oppfil']['name'] inneholder kun "/". Det sammer gjer $_FILES['oppfil']['error'], $_FILES['oppfil']['size'] og $_FILES['oppfil']['type'] Skjemaet og PHP-koden er i sving på fleire andre servere, så den skulle egentlig vere i orden. PHP.INI ser slik ut: ;;;;;;;;;;;;;;;; ; File Uploads ; ;;;;;;;;;;;;;;;; ; Whether to allow HTTP file uploads. file_uploads = On ; Temporary directory for HTTP uploaded files (will use system default if not ; specified). ;upload_tmp_dir = ; Maximum allowed size for uploaded files. upload_max_filesize = 2M Er det noken som kan hjelpe? Lenke til kommentar
nthing Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 er det ikke $_FILES['oppfil']['file_name']; ?? :/ Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 er det ikke $_FILES['oppfil']['file_name']; ?? :/ Nei I manualen står dette: $_FILES['userfile']['name'] The original name of the file on the client machine. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg må bare spørre: har du satt rett encoding i <form> ? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Eg har funne feilen. Pga. av at register_globals står av, så bruker eg import_request_variables("gP"); Men det ødelegger på en eller annan måte for $_FILES['oppfil']['name']. Har laga en litt grisete løysing på problemet, så dersom noken har en elegant løysing så blir eg glad. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Um... Jeg har også register_globals av, og jeg ville absolutt ikke brukt import_request_variables() da. Grunnen til det er ganske enkelt den sikkerhetsrisikoen det utgjør. Registrer heller nøyaktig de variablene du trenger slik: $var1 = @ $_POST['var1']; $var2 = @ $_POST['var2']; $var3 = @ $_POST['var3']; Da slipper du problemet ditt, og scriptene blir sikrere. Det krever ikke mye ekstrajobb heller. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Um... Jeg har også register_globals av, og jeg ville absolutt ikke brukt import_request_variables() da. Grunnen til det er ganske enkelt den sikkerhetsrisikoen det utgjør. Registrer heller nøyaktig de variablene du trenger slik: $var1 = @ $_POST['var1']; $var2 = @ $_POST['var2']; $var3 = @ $_POST['var3']; Da slipper du problemet ditt, og scriptene blir sikrere. Det krever ikke mye ekstrajobb heller. Litt OT her: Er det virkelig nødvendig å lage kopier av variablene? I tillegg ville jeg brukt error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE); istedet error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE); $var1 = &$_POST['var1']; $var2 = &$_POST['var2']; $var3 = &$_POST['var3']; Hvorfor det er så mange som ikke veit av referanser, det fatter jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå