Gå til innhold

Beste strategispill noensinne?

Anbefalte innlegg

Oj! jeg så ikke den posten jeg :p

Men da kan jeg vel skrive litt om hvorfor jeg synes det er det beste da :)

-På de beste grafikkinstillingene kan det se ganske fett ut når titalls med tankser og fly bomber hverandre :)

-Veldigt enkelt å lære seg

-De fleste "landene" må ha strøm, (som er ganske morsomt å bombe bort)

(helvetes GLA) :thumbdown:

-Den genral følelsen du har når du har stilt opp alle troppene dine klare til angrep

og sitter og koordinerer med kameraten din på Ventrilo om hvor dere skal angripe er det helt serriøst INGENTING som kan måle seg med :)

Det er mye mere også, men gidder ikke å skrive mer nå.. ;)

Så enden på visa: C&C Generals Zero:Hour er det beste multiplayerspiller noensinne :D

(ble det bedre nå Mala? ;) )

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har lyst til at denne tråden skal få overleve stiller jeg et par krav:

1. Det skal ikke postes innlegg alla (WC3 ruleeer ;)!!).

2. Hvert innlegg skal begrunnes og dette ganske grundig.

3. Du skal gi en liten beskrivelse av spillet, der du nevner hvilken tidsalder tiden er satt til og hva spillet går ut på. Videre skal du si litt om gameplay og hvordan singleplayer og multiplayer er og fungerer.

Jeg ser helst at postene holder en viss lengde, noe omkring ti linjer. Dette skulle ikke være så vanskelig å oppnå. I begynnelsen vil jeg slette alle innlegg som ikke møter opp til overstående krav. Dersom det kommer for mange innlegg som bryter med kravene vil tråden bli stengt.

On-Topic:

Rome Total War:

Spillet er, som dere skjønner ut av tittelen, satt til romertiden da caecar-ene hersket over keiserdømmet Rom. Du skal selv spille som general i en av de tre store familiene helt i begynnelsen av Rom sin tid. Disse tre familiene er Brutii, Julii og en til (Husker ikke hva siste familien het nei). Du skal nå over årene som går erobre store deler av Europa og Nord-Afrika og vinne ære og heder. På din vei vil du inngå avtaler som du etterhvert vil bryte. De andre romerske familiene vil til slutt svike deg, og forsøke å eliminere deg.

Spillet har tre spillmoduser, campaign, singleplayer battle og multiplayer battle. Av disse må jeg si at jeg likte multiplayer battle mest, my grunnet av at mennesker er mye mer utforutsigbar og smartere enn en datamaskin. Jeg skal dog sette dere inn i hva du får servert i de forskjellige modusene.

Campaing kan desverre bare spilles i singleplayer, men det med god grunn. En campaign kan ta mange dager, etter som hvor mye du spiller. Campaignen er dog veldig underholdende, og krever sitt av ditt strategiske talent. Når du først starter en campaign har du kun valget mellom de tre romerkse familiene. Du vil dog få tilgang til andre imperier/nasjoner etter som du eliminerer dem. Om du for eksempel eliminerer gallerne så vil du få tilgang til dem.

Det første som slår deg når du har startet campaign-en er hvor nydelig og detaljert det 3D-oversiktskartet er. Her kan du se på alle provinsene dine og byene dine. For hver provins er det en by. Du kan også se hva slags murer du har rundt byen din samt også hvor mange soldater fiendten din har i byen (da i form av farge på et banner). Du vil se hæren din i form av en general, eller soldat dersom hæren din ikke har noen general med seg.

Når du angriper en fiendte på oversiktskartet vil spillet generere en slagmark som tilsvarer stedet du er på. Om det er fell nord for deg vil du se fjell nord for deg under kampen og. Om du møtte den fiendtlige hæren, da du sto i en bakke over dem, så vil du også starte på toppen av en bakke. Dette gir selvfølgelig en unik strategisk mulighet.

Når du nå spiller en battle vil du se alle oldatene dine, og dem blir det mange av etter hvert. Det kan tilsammen være rundt 10 000 soldater på brettet på en gang. Dette er mer enn jeg kan tenke meg at et annet strategispill kan ha (uten at pc-en går i dørken da). Du vil få sjangsen til å stille dem om om det er du som angriper.

Rome Total War er strategispillet som virkelig lar deg bruke hodet. Her må du virkelig vite hva du skal gjøre. For det første skyter bueskyttere som står på toppen av en bakke lengre enn det de på bunnen av en bakke ville gjort. Om du bruker phalanx (Spydmenn som danner en mur med sjoldene sine, mens det stikker du spydd mellom) er overlegen mot hester om hestene angriper forfra. Videre er hester gode mot bueskyttere osv. her er ikke det bare å kaste alle soldatene dine inn i en kamp. Her er du general og må passe på å bruke de riktige soldatene på en riktig måte.

Må fortsette denne senere :)

Snorre :)

Tilleggs-notis: Forventer ikke at folk skal skrive like langt som meg, da jeg nærmest skriver en preview eller omtale om du vil. Dog vil jeg at innleggene skal være tålelig langt og beskrivende. Les regler lenger oppe i tråden.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Aah, hadde mange vidunderlige timer med AoE serien, spilte det senest for noen dager siden. Elsket å spille med vikingene, "til vardaga" elns. Men dette er dog ikke spillet jeg synes er best.

Warcraft 3: The frozen throne:

Dette spillet foregår i en fantasiverden i middelalder tid, riddere, archere, prester, skjeletter, you name it. Spillet har en god campaign som fortsetter der orginalen slapp(Reign of Chaos) og er veldig underholdende. Men det er ikke pga singleplayeren jeg synes WC3TFT er bra, men pga multiplayeren.

Multiplayer kan man spille enten i Local Area Network, eller på Battle.net. Battle.net må jeg nesten si er fantastisk, man har channels, der man kan chate sammens med andre spillere. Man har custom games, der man kan spille maps lagd av deg selv eller av andre, mot andre spillere. Og sist men ikke minst, ladderen, i ladderen spiller man vanlige games(1v1, 2v2, 3v3, 4v4, FFA og AT), vinner man så får man mer experience og går opp i lvl, taper du så mister du bittelittegrann experience, og man settes alltid opp mot spillere som er noenlunde like gode som deg.

Spillet er svært balansert, det finnes en counter til alt. Det finnes også helter, som bringer inn litt rpg i WC3, noe som gjør at jeg liker WC3 framfor SC. I WC3TFT har man også ni flere helter enn i RoC( i v.1.18 så har man totalt 12 nye helter i forskjell til RoC!).

Last words, dette er et fantastisk spill og jeg elsker det.

Edit: så ikke Snorre sin post, leste ikke side 2. Kommer med noe mer detaljert snart. Og Snorre, siste familien heter Scipii :)

Edit2: there, jeg suger når det gjelder å skrive "omtaler" og sånt. Men ble ihvertfall en liten beskrivelse.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Edit: Moderatorer kan slette forrige posten min i denne topicen, som ikke var godt nok utfyllende. Dette edites bort hvis/når mods/admins sletter min forrige post

God Kveld. Nå skal jeg skrive litt om favoritt strategispillet mitt:

Age Of Empires 2 + The Conquerors

Jeg brukte aldri særlig mye tid på Campaign eller Multiplayer på dette spillet.

Campaign - fordi jeg fikk aldri interessen til å spille det, var aldri like kjekt som Skirmish.

Multiplayer - fordi jeg fikk ikke internett for i 2002.

Dette spillet kom altså ut i Høsten '99, men lukter fortsatt friskt og godt (sammenligner med gammelt kjøtt, er muligens trøtt nå :roll:).

Tid og Aldrer:

Dark Age er den alderen du starter i, med mindre du velger en annen alder i Skirmish menyen. Denne alderen kan sammenlignes med sen steinalder, der mennesket var godt utviklet og visste hva de dreiv med. I denne alderen får man kun bygge 2 "uvanlige" bygninger: Docks og Barracks. I Docks kan man kun lage enkel fiskebåt, men det skulle holde i massevis i denne alderen. I Barracks kan man bare lage 1 unit - Militia, uten noen Updgrades-muligheter, men det er ikke alltid jeg gidder å lage så mange av dem så tidlig i spillet.

Som regel får man 3 Villagers å begynne med, men hos Kinesere får man 6 av dem slags (take a wild guess why ;)). I dette spillet har alle sivilisasjoner fordeler, og dette er en av fordelene hos kinesere. Ganske artig forsprang. Men Man begynner med mindre ressurser, men det er like greit, du bruker uansett ressurser og ikke minst tid for å lage en Villager, uansett.

Man får også en Town Center (blir oppgradert til enda fetere bygning med mer HP når man går over til neste alder) og der lagrer man allslags ting.

Feudal Age.. Dette er en alder som jeg aldri har fattet. Det er midt i mellom steinalderen og middelalderen, så det er jo ganske rart. Det minnet meg om en slags Jæren-tid eller landsby-tid. I denne alderen kommer det noen oppgraderinger og nye Units i både Barracks og Docks. I tillegg får man noen nye bygninger som er viktige å bygge for å oppgradere seg selv til en annen alder. Her får man Marked, Blacksmith, Stable og Archery. På Markedet kan man selge og kjøpe ting, hvis man mangler gull/eller det man kjøper, og så kan man Trade med spesiell hest og kjærre som man bygger i selve Markedet. I Blacksmith oppgraderer man Armor (HP) og Våpen, slik at en bestemt unit angriper bedre. I Archery kjøper man rett og slett Archers, bruker dem hovedsakelig mer en de man får i Barracks. Og i Stable kjøper man hester (og folk som rir dem selvsagt). Aztecere og Mayanere hadde IKKE Stable. Husker ikke grunnen, men det var noe at det ikke fantes hester der de bodde eller hesten var hellig dyr, eller noe slikt (ikke mobb nå. Klokka er halv to om morra og jeg er trøtt! :p). Når man har bygd 2 av disse nye bygningene og har nok penger kan man oppgradere seg selv til...

Castle Age. Dette her er altså middelalderen. Det har kommet en god del oppgraderinger på de bygningene man har fra før og kommet mange nye bygninger; Castle , Church, Univercity, Siege Workshop og i tillegg kan man bygge ekstra Town Centers, dermed kan man bygge flere baser, noe som er anbefalt.

I Castle oppgraderer man masse småting som Attack hos Villagers og "View The Hole Map", som gir deg oversikt over hele mappet, uten Fog Of War. Man kan også bygge sivilisasjonens egne "helter", om jeg kan si det slik. Disse oppgraderes til "Elite" i neste (og siste) alder. I Church kan man lage monker som kan hente Relics (relics gir deg g/s - Gull per sekund, jo mer relics, jo mer g/s), gi såret units mer liv og konvertere fiendens units, m.m. I Univercity forsker man på alt fra mer HP i bygninger/vegger til forskning av krutt (denne kommer i siste alder). I Siege Workshop lager man massive katapulter og slike ting. Siste alder er...

Imperial Age. Her er det fullt med oppgraderinger til alle bygninger/units som er. Men det er kun et nytt bygg som man kan bygge - menlig Wonder. Ja, et under for folket, og om man har valgt Supermacy som spill-type vinner man etter 200 (?) med ferdigbygd Wonder. Ser pent ut, men man vinner som en taper, eller så har man veldig lite tid å vinne som en ekte vinner. Som nevnt over - man skal forske på krutt. Når forskinga er ferdig, kan man bygge Gunnere i Archery.

I Skirmish menyen kan man velge "Post-Imperal Age". Ikke fortvil, det betyr bare at man starter i Imperial Age, men med alle oppgraderinger. Bah, kjedelig.

Til dem som sier "Hvorfor i helvete kjøpe seg Expansion Pack?", jo derfor:

+Man kan ta på en mode som gjør at alt går mye raskere, kanskje en vanesak, men det går leikende fett senere.

+Godbiter som Fish-traps og "Fårhåndsbestilling" av fermer.

+Flere sivilisasjoner. Aztecs, Mayans, Spanish, Huns og Koreans. Alle (untatt DUMME Huns) er vilt tøffe. Spiller selv som spanjol. :w00t:

+Nye (og kulere) maps. Faktisk et map med kalkuner istedetfor sauer. Digger den!

+Nye Campaigns - for de som er interresserte.

+11 nye Units

+26 nye Teknologier/Oppgraderinger.

+Smartere Villagers som jobber f. eks. der de bygget Granary (samler bær fra busker, etc.)

*pust, pes, pust*

Dette ble jo nesten som en liten FAQ. :)

Hvis du har lest alt dette så er du altfor kul!

*orker ikke å sjekke for skriveleif, system shut down, sleep*

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar

Helt klart Hearts of Iron 2.

HOI2 er et annerledes strategispill, satt under andre verdenskrig.

Litt info:

Istedenfor å kjempe på en slagmark, kjemper du på et verdenskart hvor verden er delt inn i mange hundre provinser.

Spillet fokuserer mer på diplomati, enn bare et kappløp om at flest enheter vinner.

Styrkene må dessuten oppgraderes etterhvert og til det trenger du både å forske ut oppgraderingen og deretter sette av kapasitet til å utføre oppgraderingen.

I HOI2 er det ikke bare en ressurs som må samles. det er faktisk 6 ressurser nasjonen din trenger (kanskje 8. Er to ting jeg ikke er sikker på om er ressurser). Mangel på disse kan ha forskjellige virkninger. Mangel på olje svekker tankser, mangel på forsyninger rammer alle tropper. Og uten penger stopper forskning opp og du kan ikke gjøre mange diplomatiske trekk.

Spillet er realistisk, spiller du som Norge har du desverre svært liten sjangs mot f. eks. Tyskland. Brutalt, men realistisk!

Spillet er utrolig avansert, men likevel enkelt å spille når du først skjønner det (kan ta litt tid).

Gamer.no har testet spillet her. Les testen så skjønner du sikkert mer en det tullet jeg har rablet ned.

Hvorfor er dette best:

HOI2 er så utrolig avhengighetsskapende. En vil bli sittende og se om en klarer å ta enda en nasjon.

Det er så utrolig masse detaljer, men likevel blir det ikke bare en pest og en plage.

Hvis det er en rolig periode kan en skru opp farten og suse fram til mer action.

MODBART! Spillet er det enkleste jeg har vært borti til "hobbymodding". Så å si alt unntatt spillmotoren, kartet og grafikken består av tekstfiler så en kan redigere alt mulig. Det er f. eks. morro å gi Norge en dytt i baken og knuse nazistene. Det er ikke vanskelig. Behøver bare å endre noen verdier i et par tekstfiler og vips så er Norge den nye supermakten.

Det virker som utviklerne hører på spillerne. Det høres nok utrolig ut, men det finnes et eget forum for forslag til endringer.

Demo finner du her.

En sterk minusside er multiplayerdelen. Den er klin umulig å spille (i hvertfall min erfaring). Spiller havner ut av sync selv på LAN(!!!). Mulig dette er fikset med siste patch?

Lenke til kommentar

Tidenes beste strategi spill er Civilization. Kan ikke forstå at ingen har nevnt dette før i tråden.

Civ er nettop så bra pga at det virkelig var et av de skikkelig innovative spillene når det kom ut. Ingen ting kunne måle seg med dette spillet, ihvertfall ikke av strategi spill. Hvis noen er fan av strategispill, bør dere ha prøvd civ 1, 2 eller 3. (nummer 4 kommer snart)

Spekteret i spillet er veldig bredt, du spiller i en periode over seks tusen år, og får å vinne kan du enten bruke makt, diplomati eller teknologi!

Civ 2 og 3 kan du sikkert få for en billig penge og!

Lenke til kommentar
Warhammer 40000 Dawn of war er genialt :love: gleder meg som en unge til Winter assault (expansionpack til Dawn of war)

Og eg siterer Orresnei litt lenger opp på sida;

"Hvis dere har lyst til at denne tråden skal få overleve stiller jeg et par krav:

1. Det skal ikke postes innlegg alla (WC3 ruleeer !!).

3. Du skal gi en liten beskrivelse av spillet, der du nevner hvilken tidsalder tiden er satt til og hva spillet går ut på. Videre skal du si litt om gameplay og hvordan singleplayer og multiplayer er og fungerer.

Jeg ser helst at postene holder en viss lengde, noe omkring ti linjer. Dette skulle ikke være så vanskelig å oppnå. I begynnelsen vil jeg slette alle innlegg som ikke møter opp til overstående krav. Dersom det kommer for mange innlegg som bryter med kravene vil tråden bli stengt."

:innocent:

Lenke til kommentar

StarCraft helt klart

Spillet har følgende ting som gjør det utrolig bra:

-Jevne lag

-Akkurat passe grafikk

-Bra lyder og musikk (terran er jo bare tøffest å høre på

-Fremdeles mange som spiller det online

-Utrolig seigliva online muligheter siden mange spiller og utrolig lett å lage kule maps til det.

-Masser av units som alle kan noe spesielt og som passer til forskjellige ting.

-Kan lett virke som et mest units vinner, men med litt taktikk kan man unngå de store slagene og knuse fienden.

-Billig

-Kult cover

-Innmari fett campaign, stort, masse cinematics, og kjempe tøffe helter.

Ellers om spillet...

velg mellom 3 raser, menneske, zerg (muterte rom beist), eller protoss (the elves of space). Spillet foregår i fremtiden, og målene er forskjellige i de forskjellige campaignene (3 campaigns). Historien er også fremragende, og man blir glad i heltene sine.

Ellers kan en si at det ligner litt på warcraft2 på hvordan det spilles.

Bare løp og kjøp. Tidenes spill!!

Lenke til kommentar
Age of Empires serien er helt klart best ;) Spesielt AOE2 + Exp. pack...

Visste ikke at AOE3 var på vei engang jeg :p Glede meg :dribble:

Hvis dere har lyst til at denne tråden skal få overleve stiller jeg et par krav:

1. Det skal ikke postes innlegg alla (WC3 ruleeer !!).

Jeg ser helst at postene holder en viss lengde, noe omkring ti linjer. Dette skulle ikke være så vanskelig å oppnå. I begynnelsen vil jeg slette alle innlegg som ikke møter opp til overstående krav. Dersom det kommer for mange innlegg som bryter med kravene vil tråden bli stengt.

Lenke til kommentar

TotalWar serien.

http://www.totalwar.com/

Handler om kriging i de forskjellige historiske tids epokene.

Bla Japan i Shogun tiden og Europa under Romerne.

Har både gode taktiske og strategiske elementer i henhold til de ordenes virkelige betydning. Det er ingen andre RTS spill som har gjort det like bra som TW serien til dags dato, synes jeg.

Min favorit i TW serien er Shogun.TW :)

Lenke til kommentar

Rome er nok min favoritt.

Grunnen må nok være.... Alt egentlig....

Selve idèen er genial.

Grafikk, detaljnivå, musikk, historie, måten å spille på (politikk blandet med massive slag i sanntid), de uendelige mulighetene (utrolig non-scriptet, man kan flytte en hær når man vil, hvor man vil), osv osv. Alt sammen smøres sammen helt perfekt.

Nesten alt er perfekt i Rome, bortsett fra AIen, som kunne vært bedre. Hadde vært mye fetere om AIen var litt tilfeldig, slik at en fiende plutselig kunne finne på å gjøre noe uventet.

Men ellers må jeg bare si at jeg elsker Rome. :love:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Warcraft 3 - Reign Of Chaos

Husker første gang jeg skulle spille dette så presterte jeg å begynne med feil rase slik at historien kom fram i feil rekkefølge :blush: . Men etter at den feilen var rettet opp så åpenbarte den fantastiske historien i ROC seg for meg. Spillet handler kort sagt om at du skal stoppe The Scourge(Undead) fra å ta over verden. Du kan spille 4 raser:

Undead: Kan vel kalles "de dødes hær" ettersom dette er rasen som sprer død og styggedom. Mye skjeletter og diverse skumle monstre fra denne rasen.

Orc: Alle har sett Ringenes Herre? Orc er grønne brutale menn som tåler mye juling før de siger om.

Human: Her kjemper altså vi for vår del av kaken i Warcraftverdenen. Vet ikke helt hva jeg skal skrive sånn kort&godt om denne rasen, men kan vel si at hovedfokuset er på magi når det kommer til Human.

Night Elves: Kan også dra frem Ringenes Herre når det gjelder denne rasen. Elegant rase og hovedfokuset er at de kjemper på avstand. De skader ikke skogen på noen som helst måte.

Når det gjelder tidsalder så blir det vanskelig å fundere på. Mennesker har en muskedunder lignende sak, men samtidig så kan man kjøpe motoriserte maskiner som en dverg styrer(de som kapper ved fort som juling). Så tidsalder kan jeg la noen andre pønske på.

Når det gjelder multiplayer så er oppfølgeren bedre(Frozen Throne), men Reign Of Chaos er best når det kommer til multiplayer.

Lenke til kommentar

Som mange andre her på forumet, synes jeg Age of Empires er bra.

Hvorfor?

For det første: Kjempe enkelt å lære seg. Her trenger du ikke å lese ei bok med størrelse på Bibelen for å lære deg spillet. Det eneste du trenger å gjøre, er å spille den medfølgende tutorialen, og vips: 5 minutter etterpå kan du spillet. Jeg lærte meg enkelt å spille det som 10-åring.

Du kan spille campaign, som en del forskjellige menneskeslag opp gjennom tidene, alt ifra egyptere til vikinger. Totalt er det ca 10 forskjellige folkeslag å velge imellom.

Grafikken er kanskje litt utdatert, men grei å se p over lange tider.

Multiplayer har jeg bare prøvd en gang med en kamerat, og jeg synes det var kjempe artig! Du får et mye større tidspress, og alt må skje mye fortere.

Gleder meg til AOE 3 kommer!

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg synes Civilzation III er noe av det beste jeg har spilt. Dette er et av de få spillene som fortsatt er turnbased og ikke real time. Fra 4000BC til 2000AD og videre går spillet fra i starten spearmen til knights mer midtveis til riflemen og tanks i den industrielle era og videre til stealth bombere og atombomber mot slutten av spillet. Det gjelder å bygge seg så stor som mulig å finne opp viktige ting for å få overtak over de andre. En kan drive med militært agresivt ekspansjon, med handel, diplomati og forskning for å vinne. Det kan bli litt mange enheter å flytte når en får et stort empire, slik at det finnes automatiske ordrer som vil flytte enheter ditt de skal dem slik at enhetene bruker veier og toglinjer for å komme raskere fram. Det er mange sivilisajoner alle med spesielle egenskaper og speiselle enheter de kan lage iløpet av spillet

Lenke til kommentar

De fleste gode strategispillene er snakkt om allerede, Warcraft, starcraft, age of empires (1+2+exp) Total war serien (synest jeg er noe av det beste) Warhammer 4k Dawn of war (litt ekstra gøy hvis du spiller WH40k med figurene).

Spellforce: Order of Dawn (er det eneste jeg har spillt i serien, det er 2 expansionpacks) synest jeg er genialt. Ved å kombinere RPG spill med RTS løfter spillbarheten mange hakk! Bare strategidelen syns jeg var bra, og når du får RPG oppdrag, skills, inventory, spells osv er bare dette knall.

Spellforce Order of Dawn begynner med at verden er i krig, orcene, trollene og bandittene tar over og trenger seg inn på menneskene og alvene. Også dvergene blir dratt med inn i kampen mot ondskap. Du er en Runewarrior, som du kan bestemme hvordan skal se ut og hvordan han/hun skal sloss. Du kan velge mellom lette våpen som 1hånds sverd, dagger, mace osv, 2 håndsvåpen, pil og bue, armbrøst, skjold og i det heletatt. Magi som hvit, svart, natur.

Du finner ting ved å drepe dyr eller finne kister. Dette spillet er ikke slik at en Hero kan drepe millioner av fiender med hans sverd, her trenger du hjelp fra andre helter, som du kan ryste opp med utstyr. Det er 3 lag på hver side, Mennesker alver og dverger, på andre siden er det orker, troll svartalver. Dette spillet er omfattende og her er man nødt til å bruke strategi. Fiender kommer, og du må forsvare deg med units og byggninger. Det er et greit utvalg med krigere på hvert lag, så å finne den rette mot fienden er vesentlig. Bygningene må du plassere strategisk i og med at bygningene ikke bare går fra jerngruva til gruvehytta, men også videre til smelteverkset. Bygninger kan snus 360 grader slik at du kan utnytte plassen din maksimalt.

Dette spillet er et år gammelt, men det er fortsatt duganes, og med expansion pakkene blir det nokk 24/7 mange uker framover. 2 eren kommer snart ut, håper dette blir like bra som 1eren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...