Sidious Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Hvis dere har lyst til at denne tråden skal få overleve stiller jeg et par krav: 1. Det skal ikke postes innlegg alla (WC3 ruleeer !!). 2. Hvert innlegg skal begrunnes og dette ganske grundig. 3. Du skal gi en liten beskrivelse av spillet, der du nevner hvilken tidsalder tiden er satt til og hva spillet går ut på. Videre skal du si litt om gameplay og hvordan singleplayer og multiplayer er og fungerer. Jeg ser helst at postene holder en viss lengde, noe omkring ti linjer. Dette skulle ikke være så vanskelig å oppnå. I begynnelsen vil jeg slette alle innlegg som ikke møter opp til overstående krav. Dersom det kommer for mange innlegg som bryter med kravene vil tråden bli stengt. Hilsen spillmoderator Snorre Hva er ditt favoritt strategispill gjennom tidene? Hvilke(t) spill tok tak i deg og holdt deg trollbundet foran pcen mange timer? Jeg vil si at de spillene som har gjort inntrykk på meg, av strategispill, er Command & Conquer: Red Alert og selvsagt Command & Conquer: Red Alert 2. Kongen av strategispill dog, er og forblir Starcraft. Veldig gammelt den dag i dag, men på slutten av 90-tallet var jeg hekta på det. Det var helt fantastisk, perfekt lagd, 3 forskjellige raser å velge mellom (derav Zerg min personlige favoritt). Utrolig morsomt i LAN også! Men også en fornøyelig singleplayer opplevelse. Jeg spiller det ikke lengre, men det har etterlatt spor i meg. Jeg håper de lager en oppfølger til det...! PS! Jeg tror jammen meg at samtlige spill fra Blizzard har vært store suksesser. Vel fortjent! Endret 9. august 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Jeg og trolig også Melfacion gleder meg/oss til Age of Empires III.http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=451420&hl= Hey! Hva med meg? Jeg gleder meg som liten grabban til det spillet! Topic: StarCraft var evig bra, men det beste strategispillet (og det mest spillte) var/er Age Of Empires II. Og dens Expansion Pack, selvsagt. Har heller aldri gidda å gjøre campaign. Spiller det spillet fortsatt av og til. Endret 4. august 2005 av Xs2n0n Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Det blir nok StarCraft det Åååå så mange timer jeg har brukt på det spillet Edit: psilocybe vil ha begrunnelse og det skal han få : Jeg synes at SC er det beste strategispillet fordi at det var banebrytende da det kom, har godt balanserte raser, masse forskjellige units abillities og oppgraderinger til de forskjellige rasene, mange forskjellige taktikker og mange måter å unngå at de funker for motstanderen og grei grafikk når en tenker på hvor gammelt det er. Hmm kunne sikkert sagt mye mer possitivt om SC, men... Endret 4. august 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 StarCraft er sikkert veldig bra siden det er så berømt og siden alle dere sier det, men jeg er ikke glad i Science Fiction så jeg har ikke prøvd det engang, men ligner det ikke på et slags Warcraft 2/3? Lenke til kommentar
Mith Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 This is not warcraft in space. Nuff said. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Right... I dont have a clue anyway about that game... Lenke til kommentar
gobyfly Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det aller første Comand & conquer spillet! Ble trollbundet av musikken og actionen som spillet bydde på! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Right... I dont have a clue anyway about that game... Hvis du er Zerg (en av rasene) så vil det eneste ScienceFiction lignende være at du er i verdensrommet og at du møter på Terran og Protoss Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Før dette ender opp som en av de evinnelige "Hvem (random spilltype)spill er best?"-trådene, med hundretusenvis av sider hvor folk skriver et spillnavn og that's it, kommer et lite krav: Begrunn svaret ditt. Skriv noen få setninger om hvorfor X faktisk er verdens beste spill i sin klasse. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg synes at AoE serien er best for det er det jeg har spilt mest av strategispill og fordi jeg synes at det er gøyest.. Det er vel grunn nok. Med all respekt psilocybe, kan du smile? De fleste postene jeg ser av deg sier bare klaging på tråder hele tiden. No offence, men jeg har ikke sett en eneste "vennlig" tråd skrevet av deg... Lenke til kommentar
santaclaw Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Etter min meining så er Warcraft III det beste. Historien i spillet er bra. Og det er en liten film snutt etter hvert oppdrag, gjør slik at man har lyst til og spille til man får se neste. Systemet med heltene var bra. Det er det beste multiplayer spillet jeg har spilt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 AoE og RA2 AoE var mitt første RTS og brukte timevis på det spelet. RA2 er sikkert det eg har spelt mest og heilt forskjellig frå AoE, du har fleire enheter og viktigast; høgare fart på heile spelet. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg er veldig svak for Age of empires serien. Har underholdt meg selv i maaange mange timer med de spillene. Må nok si meg enig i det! Forholdsvis lite å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 For nok svare for min min egen del, Homeworld. Da spillet kom ut hadde det banebrytende grafikk og enkle kontroller. Spillet er i fullstendig 3d noe som gir mange angreps/taktikk muligheter.Spillets historie tvang meg til å spille videre fordi det vare så fengende. " ka skjer på neste brett, hvilke raser og mysterier møter eg på no?" Og musikken oser av mystikk og feeling som gjør at stemningen er på topp heile spillet igjennom. Det er ingenting som å se 100+ skip i full krig,figheter,destroyere og capital ships over heile linja dundrer i hverandre Homeworld 2 brakte dette gameplayet enda videre med forbedra grafikk og kontroller osv. Men siden Homeworld var første av sitt slag som bare hamra seg inn i meg så står dette spillet som en milepøl innen RTS spill Mellomlaggs spillet Cataclysm er også ett knakende godt spill, men ikkje heilt på høgde med de to over. Heile serien er bare 100% must have!! Lenke til kommentar
miagi Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 heroes of might and magic. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) C&C Zero hour Er det ingen av dere som faktisk leser det folk skriver?? Ikkje minst ka ADMIN vil at folk skal gjøre før den blir stengt nettop pga slike svar som dette?? Er ikkje direkte retta mot deg Z4rgo, er mange andre som gjør nettop det samme her inne Endret 4. august 2005 av Mala Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg liker også Heroes of might and magic. Det var min"revulosjon" i fantasiverdenen og mange av kameratene mine spilte det. Veldig bra fordi du kan spille det ganske lenge uten å bli lei Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) I nyere tid må jeg nesten si BFME, gi det litt tid så er det faktisk veldig artig. Snakker da selvfølgelig bare om multiplayer, har ikke prøvd campaign. Årsaken til at jeg liker spillet er hovedsakelig: 1. Du styrer bataljoner med hærstyrker (alla Rome TW), istedenfor enkelt-units. Det er urovekkende mange RTS spill som ikke gjør dette, og etter min mening blir det derfor unødvendig mye micro. Naturligvis er dette smak og behag. 2. Erfaring. De enkelte bataljonene går opp i rang etterhvert som de dreper x-antall units, forutsetter naturligvis at ikke hele bataljonen dør. Helter får også erfaring, dette gjaldt vel helter i WC3 også.(har ikke spilt det så mye) 3. Helter. Bidrar til å gjøre spillet mer uforutsigbart, dessuten er det jo litt stas å styre Aragorn og co 4. Intressante Raser. 4 svært forskjellige raser, som allikevel er ganske godt balansert (blir bedre for hver patch). 5. Multiplayer muligheter. I tillegg til 1vs1 ladder(som blir litt kjedelig etterhvert), har det vokst opp et ganske bra miljø som heter Clanwars, her kan man spille 2vs2, 3vs3 og 4vs4 matcher og blir rangert. Spillet fungerer meget bra i spesielt 2vs2, meget artig. Mitt favorittspill gjennom tidende må allikevel bli Civilization serien, hadde det bare vært en mp-modus som fungerte skikkelig. (Har et lite håp om at Civ IV skal gjøre noe med MP biten.. vi får se) Gidder ikke å beskrive hvorfor Civ er så bra, dette burde være barnelærdom Endret 4. august 2005 av oysteini Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 De eneste RTS-spillene som jeg ikke synes er direkte kjedelig, er Age of Empires og Empires: Dawn of the Modern World. AoE spiller jeg ofte singelplayer på, mens sistnevnte er en LAN-slager. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 C&C:Red Alert 2! Utrolig fet grafikk og masse tøffe byer. Byggesystemet fungerer som fot i hose. Og videosekvensene er gull! Hva mer kan man ønske seg? Jo, Red Alert 3 *håpe* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå