vandrewal Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei, har planlagt å sette opp en helt enkel server til eget bruk. Har stort sett tenkt å bruke den som FTP-server og bittorrent-klient. Jeg har en Packard Bell fra 96/97/deromkring stående her som jeg tenkte kanskje kunne klare seg til disse oppgavene, men hva tror dere? Maskina er en: Pentium 120 CPU 40 MB RAM Ikke helt sikker på hva hovedkortet er, men er stort sett bare ISA-slot'er på det, samt én port jeg synes minner mistenkelig om en PCI-slot. Når det gjelder HDD og NIC, har jeg tenkt å se på det senere; harddisker har jeg nok av, og jeg har også noen gamle NICs liggende her. Selv er jeg først og fremst bekymra for RAM'en. Tror dere 40 MB er nok til å klare å kjøre en FTP-server samt et par torrent-opplasting/nedlastinger samtidig? Vil vel ikke være mange tilkoblet FTP'en samtidig. I tillegg, hvilket OS/ftpserver/torrentklient-kombo vil dere anbefale meg til disse oppgavene? Tenkte å spørre om dette på software-forumet men kan vel like gjerne slenge med spørsmålet her da det vel er en relativt relevant del av serveroppsettet. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Det kan godt være den holder til FTP server men jeg vet ikke med torrent. Selv gidder jeg ikke bry meg med noe under en PII ~300/128MB RAM, slikt kan du kjøpe for et par hundrelapper eller hente gratis hvis du leter litt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Maskinen er mer en bra nok. Har kjørt mye mer en det du har planer om på dårligere HW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå