Lyngstad Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Jeg kjøper meg et nytt oppsett til maskinen min, og jeg ville ikke kjøpe en altfor dyr CPU i og med at jeg ville teste ut klokke egenskapene, derfor kjøpte jeg en; AMD Athlon 64 3200+ ''Venice'' som jeg nå har planer om å klokke med en; Thermalright XP-120 + 120mm vifte Det jeg lurer på er om det er et fett hva slags vifte jeg bruker på denne så lenge det er en 120mm? Og hva som egner seg best, og hvor høyt dere vil tru at jeg kan få denne CPU'en? Testsystem: - MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939 - AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz - Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR Ultra-low Latency - Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI - Samsung Spinpoint P80SD 120GB S-ATA II - OCZ ModStream strømforsyning 520W Jeg lurer også på om noen av dere har prøvd å klokke GPU med en; Zalman VGA-Kjøler VF700-Cu Og åssen resultater dere har fått der? Tenkte jeg skulle prøve meg på å klokke CPU, GPU og Minne med luft først, så kjøpe meg et ordentlig vannsystem litt senere. Noen som har erfaring med Koolance? Jeg har tittet litt på vannkjølings systemene dems og det ser jo ganske ordentlig ut, men har ingen erfaring. Fint om jeg får litt tilbakemeldinger her.. Mvh Vendetta Endret 4. august 2005 av Lyngstad Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Ok skjønner det at du har lyst å teste å klokke cpu'en men 7800??? vits?? I hvertfall, har ikke noen erfaring med vannkjøling men kan si det slik, hvist du først skal teste med luft kjøling å klokking av denne cpu'en så kjøp deg: Thermaltake Venus 12 CPU-Kjøler Socket 754/939/940 Dropp de 120 mm... Har selv 3200 =) Men har nylig fådd min dual-core +4400... testen fåre gikk i vinter å jeg klarte å presse han helt opp til 2,55 før han ble så ustabil at han klikket... Testet også hvor kald jeg kunne få han på standar klokka å det endte med 15 grader på cpu å 8 grader på ram ( +3200 ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå