Gå til innhold

hvordan ta screenshots av skjermen

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

dette er sikkert et amatør spørsmål men hvordan tar jeg screenshots av det som er på skjermen

f.eks om det er en error code som jeg vil ta screenshots av for så å legge det ut på hw.no i et spørsmål som hva kan være galt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tipset talisar. Linux har det veldig enkelt når man skal ta screenshots. når du trykker på PrintScreen tasten så kommer det opp et fint lite vindu automatisk der den spør hvor man vil lagre bilde hen. slipper å stresse med Paint e.l. jeg vet at det finnes et slik program for Windows også, men da må man installere et 3dje partsprogram og det er litt kjedelig :p.

Lenke til kommentar

Hei!

Et program som gir deg muligheten til å klippe ut deler av skjermbildet og lagre det der du vil er SnagIt. Prøveversjone av det virket ihvertfall før i tiden i det uendelige. SnagIt husker fra gang til gang hva du lagret som forrige gang og gir deg mulighet til f.eks å lagre på komprimert jpg-format. En ren screendump på ukomprimert format tar jo fort endel plass.

For å få ut hele skjermbildet i windows må du vel også trykke på shift knappen og prinscreen knappen samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...