Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 dette er sikkert et amatør spørsmål men hvordan tar jeg screenshots av det som er på skjermen f.eks om det er en error code som jeg vil ta screenshots av for så å legge det ut på hw.no i et spørsmål som hva kan være galt Lenke til kommentar
zokra Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det er en knapp til høyre for F12 som heter print screen, trykk på den, åpne feks paint, lim inn Lenke til kommentar
wotg Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 prtscn, eller print screen knappen. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 For Windows gjelder følgende: Hvis du trykker alt+Printscreen knappen tar du kun screenshot av det aktive vinduet istedenfor hele desktoppen.. noe som jo også kan være aktuelt:) Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 takk for tipset talisar. Linux har det veldig enkelt når man skal ta screenshots. når du trykker på PrintScreen tasten så kommer det opp et fint lite vindu automatisk der den spør hvor man vil lagre bilde hen. slipper å stresse med Paint e.l. jeg vet at det finnes et slik program for Windows også, men da må man installere et 3dje partsprogram og det er litt kjedelig . Lenke til kommentar
zorry Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei! Et program som gir deg muligheten til å klippe ut deler av skjermbildet og lagre det der du vil er SnagIt. Prøveversjone av det virket ihvertfall før i tiden i det uendelige. SnagIt husker fra gang til gang hva du lagret som forrige gang og gir deg mulighet til f.eks å lagre på komprimert jpg-format. En ren screendump på ukomprimert format tar jo fort endel plass. For å få ut hele skjermbildet i windows må du vel også trykke på shift knappen og prinscreen knappen samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå