molna Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Kanskje ingen kjempeoverraskelse at det er SonyE som har høyest feilprosent på mobilene sine. En feilprosent på 20% er litt kjipt for en såpass liten produsent. Kjekt å vite for dem som vurderer en mobil av dette merket Nokia og Samsung er best. Resten er mellom der et sted. http://trial.which.co.uk/audio_visual_equi...rce_code=j8uw04 http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article432018.ece Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Var det ikke blåst stort opp for et par år siden at SE hadde feilprosent på opp mot 50% ? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 det er fordi at SE regner software oppgradering som en feil og derfor har de så høy feilprosent, når man ikke regner med den er SE ganske langt nede på listen Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Lufen: dette er en undersøkelse blandt brukere, ikke tall fra SonyE selv. Lenke til kommentar
godal Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Molna er som vanlig ute med sin anti-SE propaganda, eneste som mangler er vel at Siemens er best. Tallene er nok uansett riktige, fordi SE i hovedsak selger avanserte modeller (som også er dyrere, og derfor ser SE sin markedsandel mindre ut enn den i realiteten er pga. at man teller enheter solgt) til folk som bryr seg mer om mobilen. Dermed får man to effekter: 1. Mobilene deres har flere ting som det kan være noe galt med/gå i stykker 2. Brukerne har letter for å klage. Ingen pensjonister vil jo klage på den a55 de kjøpte for 399 med netcom kontant! Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Molna er som vanlig ute med sin anti-SE propaganda, eneste som mangler er vel at Siemens er best. Her snakker vi om en undersøkelse, ikke om personers egne preferanser. Mer snakk om person og ikke sak blir belønnet med advarsel. Hold deg/dere til temaet. Selv synes jeg det er positivt å se at det er undersøkelser som motbeviser myten om at Nokia har så forferdelig mye feil. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Litt underlig, men syns vitterlig nok at Nokia sine proffmodeller er langt verre enn det SEM produserer. Sitter med en 6680 som snart faller fra hverandre (bokstavelig talt), og meg bekjent er ikke Nokia telefoner guds gave til forbrukeren, snarere tvert imot. Lenke til kommentar
sa&ck Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tallene er sikkert riktig men jeg har merket meg et par ting med mine egne telefoner og venner&kollegaer sine tlf! Samtlige Se telefoner jeg selv har eid har aldri hatt noe som helst feil eller bugs. (Har hatt samtlige modeller untatt z1010) Eier nå k750i med w800i software, fungerer perfekt ! Mine venner og kollegaer som har SE-tlf har sagt at de har heller ikke hatt noen problemer med sine Se tlf. Tilfeldig ?? ikke vet jeg. ( det dreier seg om 14 stk som har forskjellige Se tlf.) Den siste nye nokia tlf jeg har eid er en 6230. Sjefen min hadde en og 3 andre på arbeidsplassen hadde en 6230. ALLE hadde problemer med sine telefoner. Men det skal være sagt at alle sjåfører og andre på bedriften hos oss som har tlf dekket av bedriften (Nokia 6310i ) Totalt 34 stk, så er den kun 1 som har hatt problemer med tlf. Det var selvfølgelig sjefen sjøl som fikk problemer med den. :!: Dette skriver jeg ikke for å hevde at Sony ericsson har de beste telefonene men viser til at det ikke alltid disse undersøkelsene "stemmer" med en vanlig forbruker sine erfaringer. Man kan jo sikkert hevde at jeg bare har vært heldig med mine Sony Ericsson telefoner, men hvorfor skal jeg da alltid være så uheldig med mine nokia tlf da? Mvh Sa&ck Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Alle disse undersøkelsene er like lite troverdig. Er jo totalt forskjellige resultater hver eneste gang. Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Vil nok tro at til slutt,er alle tlf like ille.. Alle har sine turer,når det gjelder feil.Ikke for så lenge siden,var nokia den værste. Jeg selv gikk fra Siemens SX1 til Nokia 6680.Synes begge er like bra Så lenge vi mennesker skal ha alt mulig i tlf,og ha de mindre,må vi leve med at det er feil på tlf,så enkelt er det.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Vil nok tro at til slutt,er alle tlf like ille.. Alle har sine turer,når det gjelder feil.Ikke for så lenge siden,var nokia den værste. Jeg selv gikk fra Siemens SX1 til Nokia 6680.Synes begge er like bra Så lenge vi mennesker skal ha alt mulig i tlf,og ha de mindre,må vi leve med at det er feil på tlf,så enkelt er det.. men hvorfor greier samsung å holde så lav prosent når deres telefoner er nesten like funsjonable som andres? Har ikke noe med hva vi krever, det har noe med kvalitet vs fortjeneste, og det å være først ute. Merker at samtlige nye nokia telefoner er elendige (har hatt mange av dem allerde og butikker er lei meg fordi ingen av dem funker) Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Vil nok tro at til slutt,er alle tlf like ille.. Alle har sine turer,når det gjelder feil.Ikke for så lenge siden,var nokia den værste. Jeg selv gikk fra Siemens SX1 til Nokia 6680.Synes begge er like bra Så lenge vi mennesker skal ha alt mulig i tlf,og ha de mindre,må vi leve med at det er feil på tlf,så enkelt er det.. men hvorfor greier samsung å holde så lav prosent når deres telefoner er nesten like funsjonable som andres? Har ikke noe med hva vi krever, det har noe med kvalitet vs fortjeneste, og det å være først ute. Merker at samtlige nye nokia telefoner er elendige (har hatt mange av dem allerde og butikker er lei meg fordi ingen av dem funker) Det med samsung,er vel at de har ikke så store marketsandeler på tlf som de andre.. Men leser man på nette og hører med andre,er det mange som ikke liker de heller.. Jeg selv synes at når man skal ha så mye i tlf som er i dag,må man forvente at man får feil..Jeg er av den typen som vil ha det siste innen tlfverden Derfor holder jeg meg til symbian systeme.. Men jeg vet da også,at jeg må leve med at tlf kan klikke.. Og har lært meg,at det vil være sånn i fremtiden,at det er feil på tlf.. Vist folk er lei av det er masse feil,og klager,må man heller spørre seg selv,hvaman krever av en tlf,og hva man har behov for.. Får å sette dette litt på spissen.. SE har økt mest,og de hiver ut modeller alle veier.. Nokia har synket,og har tatt seg litt sammen.. Siemens er der de er,roper om hjelp Samsung er liten,i forhold til de andre,og dette igne gjør at de Ikke hiver ut modeller før de er ferdig.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 SE har økt mest,og de hiver ut modeller alle veier.. Nokia har synket,og har tatt seg litt sammen..Siemens er der de er,roper om hjelp Samsung er liten,i forhold til de andre,og dette igne gjør at de Ikke hiver ut modeller før de er ferdig.. Snakker du om i Norge eller på verdensbasis? I Norge er vel SE størst, og har vært det i vel et år. Nokia på klar andreplass så klart. Noen får rette på meg om jeg tar feil her. Samsung, som du sier har små markedsandeler, er på tredjeplassen på verdensbasis. Er dette lite? Og når du også sier å "øke mest", "synke" osv... Da bør du nevne om du mener i forhold til samme kvartal i fjor, om du mener det siste året, de siste 5 årene osv... Skal vi bare nevne i kvartal er enda mer av det du sier feil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 En ting som skiller seg ut når det gjelder samsung, det er måten feilene oppstår på. Jeg har iallefall inntrykk av at når samsung først har feil, så gjelder det så og si ALLE telefonene av den typen. Altså at det rett og slett er feilkonstruksjon/firmwarekrøll ol. som så blir rettet opp for alle telefonene. Mens andre produsenter gjerne har mer forskjellige feil på hver telefon, altså gjerne mer generelle svakheter i telefonen. Min mening iallefall . Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 djheaven: Samsung er nummer 3 i markedsandeler. Samsung-mobiler idag er ikke mye forandret fra Samsung-mobiler for 2 år siden. De endrer nesten ingenting fra modell til modell og alle kjører samme (godt testede og bug-fixede) software, kun med forandret design i menyene. Samsung har 30-40 modeller som er 95% identisk E700. Samme gjelder Motorola også, med ca 30 modeller som kjører samme software som V500. Jeg synes disse 2 merkene er blitt dønn kjedelige.. At Nokia klarer seg såpass bra står det respekt av, for de har flere forskjellige modell-serier enn noen andre. Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Detter er tall fra 16.4.04 Jeg gikk ut fra.Og markete har ikke forandret seg så mye siden da.. Siemens 38 prosent Nokia 32 prosent Sony Ericsson 25 prosent Samsung 8 prosent Andre 2 prosent Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Detter er tall fra 16.4.04 Jeg gikk ut fra.Og markete har ikke forandret seg så mye siden da.. Siemens 38 prosent Nokia 32 prosent Sony Ericsson 25 prosent Samsung 8 prosent Andre 2 prosent bekrefter jo bare det jeg opplever. Men for meg fremstår Nokia som langt verre i forskjell på feilene, grad av alvorlighet o.l. Siemens og SEm har som regel aldri så ille problemer som Nokia. - telefonen går i sirup (applikasjoner og telefon bruker veldig god tid til enkle ting som sms)- får ikke tilgang til minnekort for lagring av bilder - bilder på telefonen forsvinner - sms lager blir korrupt etter en stund (gjerne noen hundre meldinger) - får ikke lagre meldinger på minnekortet - får ikke formatere - kamera vil ikke respondere - taster slutter å fungere, men fungerer igjen etter å ha blitt slått av og på - telefonen låser seg - telefonen henger seg opp under visning av bilder - telefonen henger seg under visning av sms - telefonen ringer opp nr av seg selv - UMTS nettverk er det siste denne liker seg i (se ekstra ark fra Netcom om feilsøkning og lignende) - Massiv støy på kamera (frempå spesielt) - Støy/lyd forsvinner i hodetelefoner - Dårlig bunnkontakt(problemer med datakabel til tider) - Vil ikke avslutte programmer - Programmer lagt inn fra Nokia forsvinner i menyen - Problemer med backup av telefon dette er min feilliste for 6680 etter 1,5 mnder. Kan nevne at den også er på vei til å falle fra hverandre.... Hos meg er nokia verst. Samsung er de som holder lengst. Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Å,herregud..Det var ille ja.. Men jeg vil nok tro alle har sine egne erfaringer med tlf.. For meg som eksempel,jeg liker ikke nokia i det hele tatt,men gikk fra SX1 til 6680,og er så langt fornøyd.. Men de feilene du snakker om,er det ikke bare å få den oppgradert da? Med de feilene du ramser opp,kjønner jeg godt du ikke liker 6680.. Litt på sidelinja.. Går nok over til Siemens når SXG75 Kommer da Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Å,herregud..Det var ille ja.. Men jeg vil nok tro alle har sine egne erfaringer med tlf.. For meg som eksempel,jeg liker ikke nokia i det hele tatt,men gikk fra SX1 til 6680,og er så langt fornøyd.. Men de feilene du snakker om,er det ikke bare å få den oppgradert da? Med de feilene du ramser opp,kjønner jeg godt du ikke liker 6680.. Litt på sidelinja.. Går nok over til Siemens når SXG75 Kommer da Vi har nok allerde konstatert at DV kortet er skyld i mye av dette. Eneste tingen er at alt dette er en reprise av Nokia 6630. Har også belegg for å anta at stort sett de fleste løsningene for hf og lyd på sem og nokia vil slutte å funke ordentlig etter kort tid. Dette mens andre med feks mini jack fungerer fint hele veien. Samme problem på k750i,9210i,7210,6230,6630,7710 og 6680 med at bunnkontakten slutter å fungere og lyd forsvinner edit: Software update 2 ganger. Forhandler forstod null niks og gjorde det (indirekte klart) at de ikke ville ha meg som kunde. Samtale F "ser den bra ut" M "ja" F "da kan du komme ned og få pengene dine tilbake" oppfattet tonefall og litt av det andre han sa, som om de heltidsansatte ikke likte meg lengre Endret 5. august 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Har aldri hatt så mange problemer med noen telefoner, skjønner ikke at dere kan ha funnet så mange feil. jeg holder meg for det meste til Nokia, og har hatt svært lite problemer på de ca 10 mobilene jeg har hatt.. har heller ikke merket mye på de se telefonene jeg har hatt. virker som om noen her bare er interessert i å fremme sine egne mobiler? eller er det faktisk noen som tør å innrømme at de synes mobilen de selv eier har mye feil...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå