Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kobler jeg token ring til token ring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så veldig god i engelsk, og ihvertfall ikke når det gjelder helt ukjente ting :blush:

Er ikke noen som har erfaring med token ring som kunne forklart litt kort?

Det jeg egentlig har er en pc med token ring kort (rj45) og ett cd-rom rack med token ring (rj45)... Skal ikke disse kunne kobles sammen med en tp kabel?

Lenke til kommentar
Vet noen hvor jeg kjøper en sånn, og hvor mye den koster?

Google er din venn. Her er hvertfall en som er brukt

http://www.eastcomp.de/artikel/080314-en.htm

Er det mulig å koble token ring til ethernet
[3.2] What is used to convert between Ethernet and Token Ring?

There is no 'converter' that allows an Ethernet network and Token

Ring network to communicate between each other. A conversion process

must occur between the two topologies, since they both use different

signaling types, frame structures, and frame sizes.

Så mao, nei, ikke på noen enkel måte.

Trolig er token ring kortene dine 4mbit eller 16mbit. Det billigste og beste er å bytte de ut med 100mbit ethernet utstyr! :thumbup:

Lenke til kommentar

Så mao,

Mao = ???

Kortet som er i cd-rom racket er vel ikke så lett å få tak i til ethernet....?

Det er koblet til strøm fra ett AT-Power og scsi kabel fra 7stk cd-rom..

Endret av Aleksweb
Lenke til kommentar

Så mao,

Mao = ???

Kortet som er i cd-rom racket er vel ikke så lett å få tak i til ethernet....?

Det er koblet til strøm fra ett AT-Power og scsi kabel fra 7stk cd-rom..

MAO=med andre ord

Jeg aner ikke åssen interface som brukes i cdrom racket ditt jeg......

Her må du rett og slett google litt info om kabinettet og se hva det støtter! :thumbup:

Lenke til kommentar
Kunne jo vært spennende og se bilder av dette cd-racket. Men token-ring konvertere må det jo gå an og skaffe til en noenlunde fornuftig penge. Spørs jo om det er vits og legge noen penger i ett cd-rom rack som bruker token-ring da men.

Du kan enten ha en bridge eller router mellom et ethernet og et token ring, men du må trolig fortsatt ha en MAU inni i bildet.....

Lenke til kommentar
Kunne jo vært spennende og se bilder av dette cd-racket. Men token-ring konvertere må det jo gå an og skaffe til en noenlunde fornuftig penge. Spørs jo om det er vits og legge noen penger i ett cd-rom rack som bruker token-ring da men.

Konvertere er ganske dyre, slo fort opp denne: http://www.ringdale.co.uk/products/st/asp/.../en/default.htm

"cost effective solution" som koster 510€, i tilleg må man ha en MAU(dvs. man er like langt).

Beste er nok å bare sette opp en egen tolken ring for brenneren, eventuellt kjøpe et nyere cd-rom rack.

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig har er en pc med token ring kort (rj45) og ett cd-rom rack med token ring (rj45)... Skal ikke disse kunne kobles sammen med en tp kabel?

Er det lov å spørre om hva slag specs der er på den PCen. Skal dette brukes til noe seriøst?

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre om hva slag specs der er på den PCen. Skal dette brukes til noe seriøst?

Dette var bare ett kort jeg hadde liggende og satt i..., men har tatt det ut igjen nå.

Lenke til kommentar
Siden du er så på gyngende grunn så vill jeg ha kuttet ut token ring.

Det gikk jo ut for MANGE år siden.

Eg har vert med på å både utvide og sette opp nye token ring nett, så at token ring er "gått ut" er ein liten overdrivelse.

Den store fordelen med token ring er at det er meir stabilt, og har mykje mindre pakketap.

Men, det må nevnast at det er ikkje noko vanleg kontorlokale dette her. Men i samband med eit industrielt styring og overvåkningssyste. Til utvidelsen så vart det brukt ibm kabel, og til det nye nettet så vart det brukt 2 dobble fiberringer.

Edit: kobbernettet er fysisk stjerne/logisk ring, menst fibernettet er fysisk ring/logisk ring

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...