steinih Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Er det mulig å spørre Sauron om yrke, utdanning, alder??? Håper svarene fra deg kan forklare noen av dine utsang! /steinih Lenke til kommentar
durabit Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: PS, det er kult å kunne ta med to A4-ark med egne notater i oslo, her i ntnu har man ikke noe sånt i fysikkstudiet. Hmm det er nå ikke helt sant. Det er noen par år siden min tid som siv.ing.student men mener bestemt at i enkelte fag ble det utlevert et ark med formler du kunne få bruk for på eksamen. Kurant nok. De mest abstrakte formlene syns jeg det er greit å slippe å huske. Jeg syns kanskje det er litt lettvint å kunne ta med to A4-ark utfyllt etter eget :smile: Lenke til kommentar
idander Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hei og hopp!! Utdannelsen man tar i Datateknikk og også generelt siv. ing. på NTNU er svært generell. Man lærer ikke så fryktelig mye data slik som "nerdene" kan det. I datateknikk lærer man veldig mye teori bak det som skjer, og ikke alt det praktiske man lærer ved å knote med data selv. Jeg går selv Kom.Tek. på NTNU og må si det at utdannelsen er svært bra på NTNU. Man må skjønne det bak skjermen for å kunne utvikle nye ting selv. Å kunne programmere noe betyr ikke at man vet hva som skjer inne i maskinen, noe man er nødt til hvis man skal kunne henge med i "racet" i det lange løp. Professorene har et fagfelt som er like snevert som synet til "Sauron", og innenfor det foreleser de. Men at en som kan masse om nettverk og datakommunikasjon skal være en kløpper i HTML er absurd. Den personen trenger ikke å kunne masse HTML fordi det ikke er jobben hans. Dette ble jo en herlig diskusjon av et så dumt innlegg :smile: mvh, Idar Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Datafaget har jo mange sider, og man trenger folk til alle de forskjellige sidene. Studerer selv siv.ing informatikk i Tromsø. HTML står overhodet ikke på timeplanen. Kan selv HTML, men er ingen kløpper på det. Lager derfor mest sider med enkel design. Men hallo!?!? Det at jeg ikke er supergod på HTML sier da ikke noe om mine datakunnskaper ellers! Hvor langt tror du at du hadde kommet med HTML'en din dersom ikke det hadde vært noen før deg som hadde utviklet nettleseren, kommunikasjonsprotokollene, for ikke å snakke om maskinvaren! mvh Ole-Petter Lenke til kommentar
christt Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 04:03, Sauron skrev:Nei la de pensjonist gubbene kjøre sin egen vei, det er vi som kommer nå som har peiling på teknologi Har seriøst ikke hørt noe mer latterlig! Du mener at du har peiling på teknologi fordi du kan få en prosjektor og en laptop til å virke!? Da vil jeg bare si lykke til i framtiden! :wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 18:53, durabit skrev:Hmm det er nå ikke helt sant. Det er noen par år siden min tid som siv.ing.student men mener bestemt at i enkelte fag ble det utlevert et ark med formler du kunne få bruk for på eksamen. Kurant nok. De mest abstrakte formlene syns jeg det er greit å slippe å huske. Jeg syns kanskje det er litt lettvint å kunne ta med to A4-ark utfyllt etter eget :smile: Jeg kan ikke uttale meg om svunne tider, men til eksamen i SIF4006 - fysikk for datateknikk & kom.tek (usikker på om de hadde en annen fagkode) fikk vi ha med Knut Jostein Knutsens mastodont av en formelsamling, på hele 260+ sider. Denne må kjøpes, seff. Usikker på om vi fikk ha med Rottman. Sistesiden av eksamen inneholdt et eller annet formelaktig, svjv. Eller noen karakteristikker for materialene i oppgaven. Uten at det hjalp det spøtt. Jeg strøk så det suste. BTW: Jeg sier meg enig med Neypalms vise ord. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-08-05 19:41 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 18:36, Hoppesagåsa skrev:Ja, det er jeg utrolig glad for. Man kan til og med fylle ut på begge sider. Uten de hadde eksamene blitt vanvittig tøffe. Det handler tross alt om å kunne bruke formler, ikke kunne dem utenat på rams. Litt dårlig gjort det greiene der da, tenk på de som er skikkelig nærsynt, og bruker en hel side til en formel :smile: Syns heller alle burde fått utdelt formelhefter. Lenke til kommentar
christt Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 lol Konge for de langsynte da! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 hmm.. eneste grunn til å lage en ok webside iløpet av studier ved linjene f.eks høg.ing.datateknikk evt siv.ing.datateknikk er at du kjeder deg og vil gjøre noe "kreativt" må si at mye av de sidene som blir laget er hevet opp i løpet av 5 minutter i notepad angående eksamensformer på høgskoler så hadde vi (hibu, høg.ing.data) _ALLE_ hjelpemidler på fysikk/matte eksamenene noe som gjorde at de kunne teste litt dybde, ikke bare basiskunnskaper.. ganske smart spør du meg, halvparten av det du lærer på høgskolen er jo hvordan du finner løsninger, evt HVOR - det er nemlig gjerne det som er vanskelig... Det de ikke hadde fått til var dataeksamener - programmering på papir?? hallo?? eller 24 timers hjemme eksamen?? halloooooo????? det var en hovedprosjektoppgave, den var relativt greit lagt opp, men ikke løst av enkelte.. *kremt* har jobba et år nå og lært arbeidsvaner, for det trenger man ærlig talt ikke for å gå på høgskole, brukte max 3-4 timer om dagen der... og aldri helger det er egentlig for dårlig og sier noe om hvor slappt det er der... hadde et par lærere som snakket om spesifikke programmer, ingen av de fikk det til. det de klarer å lære bort er metoder, men hvis de skal henge seg opp i programmer så går alt til h.. vanligvis - programmene er for nye og de har ikke hatt tid til å sette seg skikkelig inn i dem. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Erfaringe er en god ting, og dette er mine erfaringer på temaet:). Jeg har sett endel data folk og løsninger gjennom tiden. Og noe av det som er mest frustrerende med å være system administrator er disse "lært på gutterommet" og 2 år på nærings akademiet folka. Jeg har sett utallige prosjekter i million klassen bli kjørt "i dass" av slike folk. Tro meg, utdannelse er viktig, også innenfor data feltet. Så et lite spørsmål:) Hvem fikk æren for at de alierte vant andre verdenskrig ? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 20:37, nakor skrev:Så et lite spørsmål:) Hvem fikk æren for at de alierte vant andre verdenskrig ? Det var nok tysk-jødiske vitenskapsmenn som greide å stikke av fra Hitler. Tviler på at Oppenheimer satt på gutterommet å mekka atombomber når han var fjortis. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Det var nok tysk-jødiske vitenskapsmenn som greide å stikke av fra Hitler. Tviler på at Oppenheimer satt på gutterommet å mekka atombomber når han var fjortis. Ikke helt teknisk riktig, men nære, vitenskapsmennene (ikke "bare" de tysk-jødiske mao.) fikk æren for at "vi" vant krigen... Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Hå, så en lenger oppe spurte om alder? Jeg er 25 år og jobber som IT Ansvarlig for en av de største portalene i Norge om du lurer. Jobber mest om natten med databaser å rydding.... Ble en populær diskusjon dette ser jeg Stå på gutter! Jeg elsker å ærte folk! [ Denne Melding var redigert av: Sauron på 2002-08-05 23:58 ] Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Enten har du kødda, eller så er du stokk dum :smile: Lenke til kommentar
Sauron Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Er ikke alle tråder som får 4 sider uten at folk har noe å si tror jeg? *gjesper* får spise mere efedrin tror jeg... Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Da denne tråden etterhvert inneholder litt for mye usaklige påstander, tåpelige flame - innlegg og generelt preges av stor useriøsitet, flytter jeg den dit den hører hjemme. For øvrig vil jeg legge til at det ikke er alle dataingeniører som spesialiserer seg på web. Systemutviklere, driftspersonell (nettverk), programmerere... det er bare 3 eksempler fra en svær haug av retniger / emner en dataingeniør kan arbeide med. Noen har ikke interesse av å lære siste innen web, andre har for mye annet å gjøre til å ha tid til det. Selv studerer jeg datateknikk, og er noenlunde brukbar på HTML. Jeg klarer å få sidene til å validere uten særlig hjelp, og jeg har en viss peil på PHP. Men mine interesser ligger ikke på selve websiden, men hvordan man kan bruke webben. Da kommer en ikke utenom litt HTML, men hovedinteressen min ligger i det som skjer "bak" websiden. Jeg råder samtlige som deltar på denne tråden om å være meget forsiktige med sine uttalelser heretter. Jeg er trigger - happy på flamewars, noe flere brukere har merket etter at de ble utestengt. Overhold reglene! Vi har en juicy en som går på god takt og tone... Tråden flyttes fra "annet om data" til "søppel". Den stenges ikke pr. nå, men det kan skje om tullet fortsetter. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå