Gå til innhold

PC-oppgradering til ca. 5000 kr.

Anbefalte innlegg

Har satt opp et forslag til en oppgradering for faren min. Han har fra før en Pentium3 400MHz datamaskin, så har basert meg på å oppgradere mer eller mindre alt. Se på det her. Noen som har noen formening om dette er bra eller ei, og om det er en stabil sammensetning?

Jeg har ikke satt opp noe kabinett på lista. Kan kabinettet og strømforsyningen fra hans gamle system brukes til dette hovedkortet?

Takker for all hjelp!

[EDIT] Gjøre tittelen litt mer politisk korrekt. :D

Endret av Bassmus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første kan ikke jeg se handlelisten din. og hvilken type kabinet er det (Hvilken ATX standard) og hvor stor er strømforsyningen til din far??

Oida, trodde lista lå åpent for alle, jeg. Oops.. Sorry. :blush:

Her er den i hvert fall:

Hovedkort:

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939,ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

Prosessor:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte

Minne:

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5nsUnbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Grafikkort:

Gainward GeForce 6600 256MB 3,6ns DDRPCI-Express,"Ultra/1780PCX TV-DVI GS"

Harddisk:

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA28MB 7200RPM NCQ

CD/DVD-brenner:

Sony DVD-brenner DWQ28AB2 IDE OEM BlackDVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

Jeg tror strømforsyningen hans er på 300W. Ikke noe mer i hvert fall. Tårnet er bare et standard ATX-tårn, ikke noe mikro-ATX eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke satt opp noe kabinett på lista. Kan kabinettet og strømforsyningen fra hans gamle system brukes til dette hovedkortet?

Takker for all hjelp!

Hei,

Ser ikke noen vits i å 'oppgradere' den PC.

Du får ferdige PC*er for 10.000,- kr incl 17" LCD skjerm i de forskellige nettbutikker - som er bedre end det oppsettet du har foreslått.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Ser ikke noen vits i å 'oppgradere' den PC.

Du får ferdige PC*er for 10.000,- kr incl 17" LCD skjerm i de forskellige nettbutikker - som er bedre end det oppsettet du har foreslått.

Mvh

Kimmer

noen dyns jo det er gøy å bygge da ;)

samtidig sparer man penger på å bygge! :thumbup:

det koster nå ikke 10.000 det opsettet han har satt sammen da...

Lenke til kommentar

Synes oppsettet ditt ser helt greit ut jeg. Kommer vel ann på hva PC skal brukes til. Er det bare internett og enkelt kontorarbeid holder den gamle i massevis. Eneste som kanskje trengs på den gamle er en ny RAM brikke, viss det er <256 MB fra før.

Lenke til kommentar

ville ventet litt med å oppgradere den og spare opp litt mer penger du får ikke noe spesielt bedre hakk med 5000 vis ikke den brukes til spilling. til du for eksempel har 10000 kr og bruke Kimmer sitt råd da. Du kunne kansje kjøpt ny prosessor vis dette er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...