gurumannen Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Noen som kan hjelpe meg her??? Sliter med dette forbannede plug and pray opplegget. Står så fint at dette skal "bare" være å plugge rett inn, men det var nok ikke det nei.. Har koblet Nokia modemet til et Netgear FA310TX kort, ifølge maskinen skal kortet fungere, Nokia modemet lyser på DSL, og alt av kabler skal være riktig.. Det jeg ikke får til å stemme er jo at det ikke skal legges inn noe som helst info om hva maskinen skal koble seg opp mot!?!? Har jo ikke noe brukernavn/ passord!? Ikke noe nummer/server som man er vant med fra "gode" gamle ISDN.... Noen som har Bluecom og kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Kan ikke svare på det med brukernavn/passord du mangler og slik men ett tips kan jo være å prøve RASPPPOE.. den sier ihvertfall om den har kontakt med ADSL linja.. http://www.user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ Kom på en ting til siden du sikkert sitter å tukler med dette utover natta. Heldigrisen som kan få ADSL.. anyway.. Bluecom bruker samme sentraler som Telenor ADSL og de har 24 timers support.. hvorfor ikke ringe å spørre de. De burde vite mere om det. [ Denne Melding var redigert av: klorin på 2002-08-04 03:27 ] Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Vet ikke helt hvor heldig jeg er.. Telenor og Bluecom bruker forskjellige systemer. Bluecom sitt krever ikke brukernavn og passord.. forsøkte RASPPPoE, og ble ikke klokere av det.. Ser nettverkskortet sender til modem, og at modemet prøver å jobbe mot nettet, men der er det ingen hjemme..(den vet jo ikke hva den skal jobbe mot..) GRRRRRRRRRR!!!!!!!!! Har betalt 1års forskudd for en 1024 linje jeg ikke har/har fått.... Flere tips anyone???? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hei Bluecom bruker en ren ethernet løsning, dvs at du kun trenger å spørre dhcp server etter en ip. Åpne cmd og skriv ipconfig /renew Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Har du satt opp Gateway og DNS på PC'en din da? Se denne support-siden hos Bluecom: http://www.bluecom.no/index.php?cat=3196a Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Og på norsk.. ?? Noe trøtt og lei her.. Åpne cmd? Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Gateway og DNS er satt opp sikkert 100 ganger... Den får bare rett og slett ikke noe som helst svar fra nett.. Er det mulig at DSL lampa på modemet lyser selv om linja ikke er koblet i sentralen?? Vet at telenor sine bokser slutter å lyse dersom det er noe, men det hadde jo ikke forundret meg om det lyste selv om linja ikke var koblet hos meg.. (skulle være oppe senest 23/7...) Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Har du i det hele tatt prøvd å ringe kundeservice? De er der for EN ting! Hjelpe deg med linja di! Quote: bluecom supportHvis du har problemer med DSL-tilknytting eller andre produkter som er levert av bluecom, vennligst kontakt vår supportavdeling:e-post: [email protected] telefon 815 33 222Vår supportavdeling har åpent fra kl 08:00 - 20:00 alle hverdager. Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Takker for tipset, men det er jo komplett.no umulig å få tak i noen der nå i helga, og desverre har jeg ikke hatt tid før i går å begynne med denne mø**a! Virker ikke som om de skjønner all verden der heller! Skal alltid ringe opp igjen (noe som ALDRI skjer..) Hatt flere innom her idag og kikket på dette, men ingen har vært borti bluecom sitt system. Sikkert bare en liten feil, som gir meg STOR hodepine snart.. Prøvd å fornye IP, men maskinen får ikke noe svar fra nett... Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Først og fremst bør du se om du har satt opp ip adresse, gateway og dns til automatisk. Hvis dette er gjort går du på start -> kjør -> cmd og enter. I dos vinduet skriver du ipconfig. Etter å ha trykket enter vil det da komme opp diverse informasjon. Hvis ip adressen din begynner på noe annet enn 10. 169. eller 192. har du fått ip adresse fra bluecom, og dermed koblet på nettet. Hvis du ikke får riktig ip adresse høyreklikker du på min datamaskin, egenskaper, maskinvare og enhetsbehandling. Der finner du nettverkskortet og høyreklikker på det. Velg så å deaktivere kortet og start så maskinen på nytt. Når maskinen er kommet opp igjen aktiverer du nettverkskortet på samme måten. og skjekker om du får ip adresse på den måten som beskrevet ovenfor. Hvis du har fått ip adresse og kommer fortsatt ikke på nettet starter du internett explorer velger verktøy og så alternativer for internet. Der velger du tilkoblinger. Da skal det være huket av for slå aldri et nummer. I menyen under lan-instillinger (på tilkoblings "arket") skal det ikke være huket av på noen av alternativene (3 i alt). Hvis det fortsatt ikke fungerer ringer du til bluecom. Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Får selvfølgelig en 169 ip, så da har jeg vel blitt snytt da... Skjønner ikke hvorfor DSL lampa lyser da men.. Får beskjeden: unable to contact your DHCP server. Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Kan det være nettverkskortet? Selv om den logger seg på Nokia boksen?? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Her er løsningen: Ring BluCom Support og oppgi telefon nummret ditt. Da slår kundebehanleren opp i databasen på det nummret og ser at abonenetet ikke er "aktivert" på ditt telfonnummer enda, men ligger i "kø" for aktivering. Så "aktiverer" han d og 2 sekunder senere har du kontakt! :smile: Er ingen inikasjon på DSL-modemet på dette... Var iallefall d som var problemet for meg hos BlueCom... :smile: Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Hadde ikke forundret meg stort det nei! Fikk et "sambandsnummer" av dem, hva i svarte er det?? Regner med det kun er for bruk ved kontakt med kundeservice.. eller?? Har jo bare ringt og kjeftet 700 ganger fordi de klarte å "glemme" å gi beskjed fra "fakturaavd" til bestilling om å aktivere bestillingen min, så det tok halvannen mnd ekstra å få dr***en...... Lagt ut 9000,- på dette nå, og begynner å bli rimelig lei av å måtte betale for å bruke ISDN når jeg faktisk har betalt for en 1024 linje for et år fremover..... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Er jo ikke sikkert d er d, men hvis d er et nytt abonement og du ikke har hatt BlueCom på d tlf. før, er d nok d... kan ta noen dager hvis du ikke ringer... "bluecom support Hvis du har problemer med DSL-tilknytting eller andre produkter som er levert av bluecom, vennligst kontakt vår supportavdeling: e-post: [email protected] telefon 815 33 222 Vår supportavdeling har åpent fra kl 08:00 - 20:00 alle hverdager." Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 http://www.bluecom.no/index.php?cat=4726a Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Ja, nummeret ditt er nok ikke aktivert. En kamerat fikk BlueCom ADSL for et par dager siden og hadde samma problem. Ringte BlueCom dagen derpå og fikk ordnet saken. Til meg så sørget installatøren ( :smile: ) for at nummeret ble aktivert da han var her Lenke til kommentar
gurumannen Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Jepp, nytt abb. Irriterende at de ikke har noen der i helga! Det er jo da folk sitter på nett, og tar seg tid til å gjøre dette.. Ikke det at jeg vanlig vis er så nøye med å gjøre sånt i helga, men "normale" mennesker ihvertfall... (fom min del er pilsen like god mandag som fredag evt mandag-fredag ) Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 jeg hadde eksakt samme problemet men gjett hva ? den 1 i neste kalendermåned virket det plutselig- jeg tipper de er kjipe og bare gir deg adsl for exakt den perioden du har betalt for. det rare var jo at når jeg ringte sa de at alt var i orden og jada nå er det i orden. men det var ikke før den 1 at det virket. så er du uheldig nå så virker det ikke før den første :sad: Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Om det ikke er noen der nå så kan du ihvertfall ikke klage på responsen her:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå