mindor Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 hei jeg har en xbox med 200 gig hd men i følge bios\hd verktøy har jeg ikke mere enn 125 gig. hva er feil ? trenger jeg å oppgradere bios og hvordan gjør jeg det (kjøpte xboxen i går) jeg har evo m7 vet ikke stort mere om den Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Har du partisjonert harddisken i F: og G:??? F: går bare opp til ca 120 GB, derfor må du ha G: Det fins et slikt program som ordner dette. (Ikke skyt meg hvis jeg tar feil....) Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Er som i XP, når du har en disk som er over 120 gigg så får du bare 120 gigg før du enabler 32bit LMA støtte eller hva faen d heter.. Har du problemer med dette så kan du partisjonere den opp, eller finne sånn LMA greier til Xboxen Lenke til kommentar
mindor Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 hvordan patisjonerer jeg må jeg ha et bestemt program til det Lenke til kommentar
bas Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Du trenger bios med LBA48 som støtter harddisker større enn 137gb.Du må nok sannsynligvis oppgradere biosen (kjenner personlig ikke til m7 biosen, så tør ikke si om den støtter dette).Bruk m8 med LBA48 i stedenfor, da er du sikker i hvertfall. Lenke til kommentar
mindor Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 hvor finner jeg program til å oppgradere bios Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Du må ha ny bios... Diverse program for flashing av bios fins for eksempel på www.teamxecuter.com Annbefaler Xecuter bios Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 De eldste biosene støtter bare 137,5gb eller noe sånt. Mellom de nye biosene så finnes det bioser som gir alt til F: partisjonen, eller en som gir en del (husker ikke akkurat hvor mye ) til F: og resten til G: Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Nå sliter jeg litt selv også gitt . Har hjulpet en kamerat i dag med å oppgradere til en 320gb harddisk til xboxen. Han har en xenium sp.ice, og jeg oppgraderte med den hard drive upgrade wizard i xenium os. Da valgte jeg at alt skulle ligge på F:, og kutte ut G:. Men på F: så er det bare litt over 120gb . Jeg flashet med en xecuter2 5035 bios, som skal stå på at alt skal gis til F: som default under LBA48 settings. Jeg prøvde også å endre på det med X2ool, men til ingen nytte. Men likevel fungerer det ikke, så jeg er litt tom for idèer nå. Noen som kan hjelpe meg litt ut av dette problemet? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Har hjulpet en kamerat i dag med å oppgradere til en 320gb harddisk til xboxen. Da valgte jeg at alt skulle ligge på F:, og kutte ut G:. Dere lever særdeles farlig når dere gjør ting sånn på måfå uten å vite.. Ved disker > 200GB MÅ man alltid bruke 6. og 7. partisjon. Hvis ikke får man korrupte data pga begrensinger i FatX filsystemet. Endret 12. august 2005 av Panter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har hjulpet en kamerat i dag med å oppgradere til en 320gb harddisk til xboxen. Da valgte jeg at alt skulle ligge på F:, og kutte ut G:. Dere lever særdeles farlig når dere gjør ting sånn på måfå uten å vite.. Ved disker > 200GB MÅ man alltid bruke 6. og 7. partisjon. Hvis ikke får man korrukte data pga begrensinger i FatX filsystemet. Det visste jeg ikke :!: . Har lest flere ganger at man _bør_ ha både F: og G:, men tenkte jeg skulle prøve med alt på F:, siden han ville det . Jeg regner med ingenting er ødelagt ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Eneste som trengs er en redigering av evox.ini og ofte mediacenter sin .ini fil trenger redigering også.. Det som trengs er å legge til en G stasjon.. Måtte gjøre det selv på min pga de som chippet og installerte HDD i min hadde lite peil og brukte auto install fra disc som var beregnet for å sette av en del av hdd til ftp... Ikke alle chipper har støtte for mer enn 120GB på en partisjon og MÅ ha den delt opp selv med nyeste bios.. EDIT: for å redigere .ini filen, ftp den til pcen, åpne med notisblokk, rediger gjeldende felt (legg til g) lagre og bytt ut den i xboxen med den nye.. OBS!!! VELDIG viktig å ha en kopi av den originale .ini filen i tilfelle du gjør feil!!!! Endret 11. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Delte opp i F: og G: i dag. F: ble noe med 120gb, og G: ble noe med 170gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå