JaRu Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg har en bærbar PC med windows 2000 som brukes både på jobb og privat. På jobb er jeg koblet opp mot et domene på en windows 2003 server, mens privat har jeg en windows 2000 server som kun er satt opp i en arbeidsgruppe. Tidligere hadde vi NT4 server med domene på jobb. Etter at vi la om til 2003 server og jeg ble koblet opp mot dette domenet klarer jeg ikke koble meg opp mot min 2000 server. Jeg pinger den, og får svar, men får ikke tilgang til den via mappede stasjoner. Bruker forøvrig samme brukernavn og passord på begge serverene, og begge nettverkene er satt opp i samme IP intervall. Dersom jeg kun logger meg inn på maskinen (ikke domene), klarer jeg heller ikke å koble meg opp mot win2000 serveren. Noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
summa Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Adding trust mener jeg hjelper på dette. At maskinen du har med deg fra jobben må få trust hos 2000 serveren. Men jeg er ikke 100% sikker....Men tror det er veien å gå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå