bart24 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 har en temp på ca 58 grader når jeg spiller.. synes dette er litt høyt med tanke på maskin spedifikasjonene mine... northbridgde ligger bare på 33 grader.. har et asus pdg5 pro hovedkort socket 775 3.2 pentium 4 klokket til 3.4 ghz ( uten at det gjorde noe spesielt temp. hopp..) kommer ikke høyere før maskina reseter seg heller.. nvidia 6600gt skjermkort 1 gb ram 2 x 512 geil ddr 400 i dual channel modus chieftech 460watt psu zalman reserator med gpu og cpu kjøling har brukt artic silver kjølepasta. smørte etter egen mening lite og fint på. kabinettet er ikke av det mest ventilerte pga. støydempingsmatter, men har 2 80mm papst vifter som surrer sakte bak i kabinettet.. er ikke ca40-43 grader på idle og nesten 60 grader under spilling litt mye når jeg har vannkjøling? og hvor høyt kan det gå, før noe må gjøres? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Nei, det er ikke mye med passiv vannkjøling. Zalman Reserator er sjelden bedre en grei luftkjøling. Vil du ha gode temperaturer kjøper du en skikkelig radiator. Lenke til kommentar
bart24 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 det kan hende. men jeg og en kompis bestilte et sånns ett hver. og han har samme konfigurasjon bortsett fra at han har en 3.0ghz cpu... han kommer knapt over 40 grader under spilling... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Har dere likt antall kabinettvifter, like kjølige rom, samme vannblandig, lik lengde på slanger osv. Masse rare faktorer som spiller inn. Men jeg ville ikke bekymret meg noe særlig, 60 grader ved load er ikke særlig mye. Lenke til kommentar
bart24 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 samme antal vifter ja. samme vann og mendge. rom tempen er nok ikke helt lik. men det skiller nok ikke så mange gradene der da.. greit nok han har litt bedre sirkulasjon i kabinettet da. men siden vi har samme temp på northridge/mb så skulle en tro at vannkjølinga transporterte det meste av varmen ut av kabinettet.... men men.. så lenge en 60 grader ikke er noe å bry seg om så får det bare gå som det går .. fikk nå oppnådd målet med en stille pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå