7r Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hei. Har hovedkort ABIT IC7 MAX3 med i875P brikkesett, 478-sokkel, SATA osv. Altså dette:specifications 1GB minne 160GB harddisk: Seagate Baracuda ST3160023AS Jeg har to slike HD'er i maskina mi, men får ikke tilgang på den ene. Begge er SATA, satt inn korrekt og koblet til hovedkortet på de to første av 6 SATA-utgangene.BIOS'en skal være riktig satt mhp. RAID-kontrolleren, MASTER-SLAVE osv. Alt skal med andre være i den skjønneste orden. MEN allikevel får jeg ikke benyttet meg av den andre HD-en Hva kan være galt?? Kan det være noe med RAID-kontrolleren på hovedkortet? Lenke til kommentar
7r Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Endelig fikk jeg hjelp av min bror (som er datanerd ). Det viste seg å ikke være noe med RAID-kontrolleren eller hovedkortet. Brutter'n hadde delt opp den ene disken i partisjoner, men hadde ikke satt opp partisjonsliste(?) på den andre, samt at driveren til RAID-kontrolleren på hovedkortet ikke var innstallert. Kan får mere detaljer om dette fra min kjære bror hvis noen er interessert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå