Gå til innhold

Nytt kabinett, hovedkort, psu, cpu, ram, skjermk

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier tenker jeg å anskaffe meg nytt kabinett, psu, cpu, ram og skjermkort. Noen forslag?

Jeg ønsker et stille system og jeg kommer ikke til å overklokke.

Kabinett:

Silverstone SST-TJ06B Miditower, Sort Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

PSU:

NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent, 140mm Fan, 12-17dBA, 20/24pin

CPU:

ca. 3.0 Ghz (Foretrekker intel) (ca. 2000 kr)

Hovedkort: (ca 1500kr)

Hva anbefales om dagen? Har selv gode erfaringer med Asus.

Ønsker hovedkort med lydkort (dolby digital), gbLAN, SATA (Raid 0) integrert slik som kort med NForce 4.0. Helst uten en bråkende chipsett vifte ^^

Ram: (ca 2000kr)

2 GB

Skjermkort:

Nvidia Geforce (ca. 1500 kr)

[edit] Skriveleif

Endret av alftore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...CB-4404AC59C9FA

Litt over budsjettet men iallfall brukbart minne. CPU kan du gjerne sette ned til 3.2GHz men det er ikke sååå mye å spare der. Ville antaklig heller tatt billigere minne da, feks 2 av disse blir kr 1698: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306870&s=sc men er betraktelig tregere enn de corsairene i handlelisten.

Edit: Glemte kommenatr om hovedkortet. Har et slikt selv, og det ble meget bra med nyeste bios (1.4). Dessuten støtter det dobbelkjerne CPUer.

Endret av th-3
Lenke til kommentar

De blir varme ja. Men boxed-vifta fra Intel har fått en langt større kobberkjerne for å håndtere dette, og du kan nok bli overrasket over hvor sjeldent du bruker full load på begge kjerner, men JA, når du bruker begge for fullt blir det litt bråk ja. Fordeler ellers er at systemet er alltid klart til å utføre nye oppgaver du måtte ønske, selv om begge kjerner er 100% i bruk svarer det lynraskt på nye forespørsler.

Ulempe for deg vil ganske klart bli nedsatt ytelse når du spiller, en 2.8 dobbeltkjerne kan ikke måle seg med en 3.2 eller 3.4 Ghz i spill. Og de har jo alltids hyperthreading til å hjelpe med multithreading/multitasking, mye dårligere enn dobbeltkjerne men massevis bedre enn Celeron/AMD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...