Gå til innhold

Windows Vista krever ny skjermtype

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere sett dette? :) (Det er fra Wikipedia, altså ikke 100% pålitelig, jeg har ikke sjekket kildene.)

Microsoft labels the key new technologies as "The Pillars of Vista", which are:

* Fundamentals: new developments to the basic structure of the operating system including the .NET framework, further support for digital rights management (DRM), an application deployment engine ("ClickOnce"), improvements to the installation of applications (Windows Installer/MSI 4.0), and the Trustworthy Computing initiative, previously known as Palladium (see also trusted computing).

* Windows Presentation Foundation or WPF, formerly code named Avalon: a new user interface subsystem and API based on XML, .NET, and vector graphics, which will make use of 3D computer graphics hardware and Direct3D technologies. See Windows Graphics Foundation.

* Windows Communication Foundation or WCF, formerly code named Indigo: a service-oriented messaging system to allow programs to interoperate locally or remotely similar to web services.

* WinFX (not to be confused with "WinFS"): a new API to allow access to these new features, replacing the current "Win32" API (see Windows API).

It is worth noting that WPF, WCF, and WinFX are technologies that will be made available to Windows XP and Windows Server 2003 as well, and are therefore not technologies to be exclusive to Vista, but rather developed in time for the Vista release, to be incorporated in that operating system. This doesn't imply coming visual changes to these operating systems though, as Aero will still be exclusive to Vista. The reason for backporting these technologies is to allow an easier introduction to these technologies to developers and end users.

Så de som kjøper Vista "får" Palladium-helvetet, sannsynligvis bedre ytelse i OS-et (fordi det bruker WinFX) og noen nye funksjoner.
Lenke til kommentar
Når de har det sånn, kan no M$ ivertfall regne med att flere og flere kommer til å laste ned filmer fra nettet. Blant MEG!!

Det er jo egentlig ikke MS sin skyld. Da DVI standarden ble laget la de opp til DRM teknologi på begge sider av kabelen, piratkopiering er et stort problem for produsentene av lyd/bilde underholdning (tåpelig holdning, men det virker som om det er det de mener) og derfor har de sørget for utvikling og fremdrift av forskjellige DRM typer og når MS nå lager et helt nytt OS er det nesten en selvfølge at de støtter flest mulig av filmbransjens gode ideer mtp "det digitale hjem" og andre måter MS vil låse seg fast som standard OS.

Jeg håper at stunt som slik DRM (fra filmbransjen) til slutt slår tilbake rett i fjeset deres slik at de til slutt forstår at de ikke kan være så aggresive og sjofle mot kundene sine.

Igjen så gjør de jo generaltabben å kjøre kopien bedre enn orginalen "hmm, orginal der jeg må betale 4k for nye skjerm, eller cracket kopi på min gmale, tenkte tenke".

pirateflag_ani.gif:innocent:

(Og samtidig si nei til WMV, WMA, ASF, RM og QT <- Evil )

Lenke til kommentar
Kravene til Windows vista er ikke horrible. Jeg kjører Windows Vista på en to år gammel laptop, riktignok med 512MB Ram, ATI Mobility Radeon skjermkort og en 4200 rpm harddisk. På denne hardwaren er Windows Vista vesentlig raskere enn Windows XP.

Hør, hør! Folk er veldig glade i å rope "Ulv!", men når det kommer avkreftelser av de horrible nyhetene blir de fullstendig oversett :p

Det har også blitt nevnt i denne tråden at nei, windows Vista KREVER ikke denne typen skjerm, men støtter den.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Når de har det sånn, kan no M$ ivertfall regne med att flere og flere kommer til å laste ned filmer fra nettet. Blant MEG!!

Det er jo egentlig ikke MS sin skyld. Da DVI standarden ble laget la de opp til DRM teknologi på begge sider av kabelen, piratkopiering er et stort problem for produsentene av lyd/bilde underholdning (tåpelig holdning, men det virker som om det er det de mener) og derfor har de sørget for utvikling og fremdrift av forskjellige DRM typer og når MS nå lager et helt nytt OS er det nesten en selvfølge at de støtter flest mulig av filmbransjens gode ideer mtp "det digitale hjem" og andre måter MS vil låse seg fast som standard OS.

Jeg håper at stunt som slik DRM (fra filmbransjen) til slutt slår tilbake rett i fjeset deres slik at de til slutt forstår at de ikke kan være så aggresive og sjofle mot kundene sine.

Igjen så gjør de jo generaltabben å kjøre kopien bedre enn orginalen "hmm, orginal der jeg må betale 4k for nye skjerm, eller cracket kopi på min gmale, tenkte tenke".

pirateflag_ani.gif:innocent:

(Og samtidig si nei til WMV, WMA, ASF, RM og QT <- Evil )

Men uansett kommet noen crackere til å finne opp et program som cracker dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...