Corn Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Okei, her er saken: Jeg har planer om å overklokke kraftig mitt nye system som jeg bestiller ganske snart. Jeg har tenk til å bestille et Chieftec medium tower med 340w PSU og et EPoX 4G4A (I845g) hovedkort. Jeg kommer til å ha 4x Enermax 80x80 Kabinettvifter En boxed Intel P4NW kjøler. En Active memory cooling kit Evt en dobbel slotvifte Det virker som om alle disse skal på 3pins molexkontakt. Jeg tviler på at jeg kan koble til 7 sånne ledninger til hovedkortet mitt og jeg regner vel med at med for mange Y-kabler på en kontakt fører til noe ekle overbelastningsgreier? Hvordan skal jeg koble alle disse? Btw: Noen som vet hvor stor plass en eventuell slotvifte vil ha/trenger ovenfor seg? Er chieftecen smal? Edit: Jeg gikk i fella og skrev chieftech [ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 01:56 ] Lenke til kommentar
555 Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 ta strøm rett fra sånne kontakter du kobler på hdd/cd-rom gul=12Volt rød=5Volt svart og svart er minus (jord) Lenke til kommentar
Corn Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Trenger jeg ikke noen form for adapter eller noe da? (sorry hvis jeg er ubernewbi) Hvis jeg titter på enden av ledningen til f. eks enermax viften synes jeg den ikke ligner på strømkablene til harddisken min Edit: Ser forresten på bildet at slotviften har en 4pins kontakt. Det er vel det samme som til harddisken? [ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 02:09 ] Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Abit IT7-max har hele 5 sånne vifte-koblinger:) Jeg tok et gammelt hovedkort og lodda av viftekoplingene. Disse kobla jeg til en vanlig HD-strømkabel for å kjøre 3stk 8cm på 5V spenning. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 Altså loddebolt har jeg ikke. Og elektroerfaring/kompetanse er lik null. Jeg regner jo med at det er relativt simpel å koble de til alle ledningene som kommer ut fra PSU (er det dette som er molex?) på en eller annen måte. Fant ut at EPoX'en hadde 3kontakter. Vær så snill å kom med en grundig og så enkel forklaring som mulig (bilder er supert) Har ikke hastverk heller. God Natt Lenke til kommentar
daho Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 02:06, Corn skrev:Trenger jeg ikke noen form for adapter eller noe da? (sorry hvis jeg er ubernewbi) Hvis jeg titter på enden av ledningen til f. eks enermax viften synes jeg den ikke ligner på strømkablene til harddisken minEdit: Ser forresten på bildet at slotviften har en 4pins kontakt. Det er vel det samme som til harddisken?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-04 02:09 ]</font> Med mine enermax vifter fulgte det med addapter, sånn at du kan koble de rett på power :smile: Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Du kan kjøpe slike strømkabler og overganger til vifter. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA http://www.microplex.no selger stort sett alt du trenger. PS! Synes jeg har postet mye Microplex reklame, men jeg jobber ikke der. Lenke til kommentar
hce Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 03:31, olapirat skrev:PS! Synes jeg har postet mye Microplex reklame, men jeg jobber ikke der. Mircoplex er en fin butikk:) Synd det ikke er fler av dem = konkurranse = lavere priser for oss forbrukere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå