Fruktkake Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg tenkte jeg skulle stenge alle porter uten om noen få. Hvilke porter må jeg beholde for vanlig internetbruk? Altså sånn at det ikke går tregt, og jeg ikke merker noe. Bare høyere sikkerhet. Fant ikke en slik post i søk, men si fra om dette allerede er blitt spurt om. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tok et lite søk for deg på google og kom frem til denne siden. Her er en annen. Det hjelper å søke etter rette ord Resten av søket. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 80 21 og sikkert noen flere, men dety skulle dekke HTTP og FTP Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Flotte saker , kun 80 og 21 åpen, noe som gjør meg ganske trygg. Dermed trengs det ingen fjere svar Edit: kun 80. Endret 4. august 2005 av Dieseln Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Usj, det virker som en håpløs kamp og at det aldri går inn. Åpne porter gjør man kun om man skal kjøre server. Så sant du ikke kjører web- og ftp-server trenger, har det ingen hensikt å ha port 21 og 80 åpne. Du gjør deg også synlig på nettet hvis du åpner 1 eller flere porter. Endret 4. august 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Som RattleBattle sier så er det ikke noe vits å åpne port 21 og 80 da "alle" rutere er satt opp til å tillatte vanlig http og ftp uten at man åpner porter. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Ordnet. Ingen porter åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå