Gantzo Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Hei alle sammen.. Har nettop fått den nye dataen min, men får den ikke til å starte . Jeg har i den: Asus A8NE-FM AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 490MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail La bare linken til 450 Mhz versonen siden den har mer info om kortet... Corsair TWINX2048-3200C2PRO DDR 2048MB Kit w/two matched 1024MB 3200C2 PRO DIMM Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ XEED LANBoX 520W PSU mATX Jeg skjønner ingen ting... Når jeg setter i kontakten inn i pc'en så starter den automatisk, men bilde kommer ikke på skjermen. Jeg kan skru av dataen med knappen fremme på dataen, men ikke på igjen etter på..... Så eneste måten å få den til å starte er med å trykke på knappen bak på PSU'en, men ingen bilde kommer opp, ikke BIOSEN en gang. Å ja jeg har sjekket at ikke Power SW ikke er koblet feil plass.. Det siste som nå kan tenkes er at hovedkortet ikke støtter X2 cpu'en, ok da tenkte jeg at det blei så enkelt som å finne en ny BIOS å update den, men derimot det har vist seg å være så umulig som det går ann.. Jeg vet at det er Award-BIOS som e produsenten av biosen men kan ikke finne en jævla bios på hele sia dæmmes.... Så nå lurer jeg på om noen har noen ideer??? Kan det gå å bruke biosen til A8N-E i mitt A8NE-FM?? Hva er i så fall det verste som kan skje med dataen hvist det skulle gå galt??? Å, ja har sjekket alt som heter kabler, kontakter, kort, brikker osv.. Å alle er riktig plassert/stukket inn. Ps: Har merket at grafikk kortet sin vifte starter seinere enn de andre viftene i dataen. Ca: 5 sec etter. Kan det ha noe å si med PSUen?? Eller er bare det noe med Geforce 7800? Endret 6. august 2005 av The Nomad Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 vet iallefall at du ikke skal bruke den biosen som ikke er til det hovedkortet,er ikke sikker på hva som kan skje men er ganske sikker på at det ikke går bra.. Mener å ha lest det på Asus hjemmeside.. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Høres det ut som om maskinen din starter windows, eller er det ingen som helst aktivitet på harddisker eller noe når du starter den? Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 For å si det slik... Den forblir av, akkurat som om ikke knappen hadde noen funksjon. Liksom bare "artig å trykke på" Lenke til kommentar
Freddish Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ta ut bios batteriet og sett det inn igjen, start opp maskinen og se om noe ble forandret. Det du også kan gjøre er å plukke ut alle delene av pcen. (Deler og ledninger) så sette dem på plass igjen. det har fungert med meg og en kompis når vi hadde samme problemet.. Håper dette var noe til hjelp. Lenke til kommentar
boligego Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Høres ut som om enten cpu, ram eller skjermkort er defekt. I den rekkefølgen, ja. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Mulig bios på hk må oppdateres for å støttet X2 cpuen din. Har du noen venner som kan låne deg en vanlig cpu? Sjekk minne konfigurasjonen din, om du montere rammen feil kan det være hk ikke vil starte, prov med en minnebrikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå