- Cre8or - Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 På mitt Asus A8N Sli Deluxe hovedkort er det ganske kjent at chipset kjøleren bråker veldig veldig mye.. Men nå når jeg skrur på maskina, bråker den 10 ganger verre og går så og si ikke rundt i det hele tatt.. Det står altså at den går 0 Rpm. Så nå har jeg tatt av strømen på den så den ikke kjøler lenger.. Er det veldig dumt? eller kan det gå? -har 5 kabinett-vifter.. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det er nok dumt i lengden å kjøre uten vifte på chipset ja. Sånn jeg ser det, har du to valg: 1 Levere/sende inn hovedkortet til den butikken du kjøpte det hos og reklamere på viften. Dette kan jo ta noen dager, eller uker, avhengig av hvor rask butikken er. 2 Kjøpe en Zalman passiv chipsetkjøler, montere den i stedet for originalviften, og nyte stillheten. Du bryter ikke garantien så lenge du monterer riktig. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 (endret) har ikke plass til passiv-vifte pga for stor skjermkortkjøler.. den går allerede nesten innat chipset-vifta.. så da blir det nok å levere kortet jah.. Edit: Jeg har bytta cpu-kjøler holder oppå og på undersida hovedkortet (satt på en zalman kjøler), må jeg bytte tilbake til den som satt på kortet før jeg sender den inn? Endret 4. august 2005 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Hovedkortet skal leveres inn til test slik som det ble kjøpt, dvs. med alt du har av ekstratilbehør og lignende. Da må du også demontere CPU-kjøleren din og sette på original CPU-bracket. Dersom du leverer inn alt, vil du ha en viss sjanse for å få et helt nytt hovedkort. Dersom du bare leverer selve hovedkortet (med ogirinal CPU-bracket) skifter de kanskje bare chipsetkjøleren, og sender tilbake samme hovedkort. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Tull fra ende til annen ! Send en mail til nærmeste ASUS support og be om ny vifte, så sender de deg en som du kan bytte med den som sitter der. Normalt er den bare festet med et par skruer så du slipper å demonter HK. Legg ved Serinummer på HK. Fikk nettopp ny vifte til NF7 fra ABIT Nederland - No problema. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Ja, det vil nok absolutt være enkleste om det går, beklager. Jeg tenkte bare sånn rent formelt i forhold til butikken, hvordan de må/vil behandle det. Hvis Asus er villige til å sende ny kjøler, som de bør være, vil jo dette være raskere og bedre for alle parter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå