Gå til innhold

kjøpe ny data til jula

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Skal da bygge ny data,og er god i dette i teori, har aldri gjort dette fysisk, :p

menneh, Offtopic: har ikke valgt kabinett endo, men, om dere vet om noen store deilige, ikke noe brief greier, bare noe som er stort, støydempende, og som kan oppgraders mye innvendig (vifter, eventuelt noe hjemmelagd :p)

ontopic: da kommer vi til maskinen, dette skal være en grei spille data, lr, en grei cs data!, skal game 1.6 helt til det blir nedlagt, og går da over til source! :)

HK: MSI K8N Neo4-F <----------- Hovedkort..

CPU: Amd Athlon 64 3200+ "Venice" <-------- Prossesor..

RAM: Twinmos dual channel kit, ddr400 <-------- Ram/Minne..

SK: Sapphire Radeon X700 256MB <-------- Skjermkort..

HDD: Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA <----- harddisk..

CD-ROM: Samsung 52x IDE <---- CD ROM..

Ide diskkontroll: Sunsway UltraATA133 2 Kanalers diskkontroller <--- Diskkontroller ?

PSU : Thermaltake Silent PurePower 560W <--- PSU..

CPU kjøler: Zalman et lr annet :p <---- Zalman cpu kjøler!

OFFtopic: ikke dis innlegget mitt, mitt andre forums innlegg om data :)

jaja, dette er nå det "store" innkjøpet til Jula :)

få litt hyggelige tilbake meldinger, og si fra vis noe ikke passer sammen :)

her er en link til prisguide, der står alt :phehehe <---- linken

mvh lesling :w00t:

Endret av lesling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
vor mye penger er maks du skal bruke?

i dunno, skal bygge ut etterhvert, men er ikke villig til å betale max 700 for kabinett i første omgang :)

Lenke til kommentar
Gjest mafister
-Fjern kontrollerkortet

-Bytt ut cd-rommen med en dvd-brenner

Du trenger ikke en så overkill psu til det oppsettet, mulig å spare noen kroner der.

finn for meg en ny psu dah, om du giddr, og, jeg fant ingen S-ATA cd rommer, men muligens en dvd brenner, skal sjekke, thx anyway

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

det eneste som slo meg var at skjermkortet du har valgt er i svakeste laget om du vil ha en litt futuristisk datamaskin.

Lenke til kommentar
Hvis du først skal kjøpe til jul, venter du du til jul med å finne hvilke komponenter du skal kjøpe deg. Det er fort ting som endrer seg på fire måneder.

Godt poeng.

Trådstarter- hvorfor i all verden er det så viktig for deg med s-ata dvd-brenner?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke velge et SLI hovedkort?

Diskkontroller kortet har du ikke bruk for.

Annet kabinett og PSU er å anbefale. Dette kabinettet og denne PSU`en er absolutt å anbefale.

Plextor 712sa er litt dyr, men sinsykt bra, sata er jo heller ingen bakdel.

Er personlig litt skeptisk til samsung disker, mest fornøyd med Maxtor og WD jeg...

Skjermkortet du har valgt har litt lite futt da... hva med dette ?

Som mange andre har sagt er det litt tidlig å planlegge juleinnkjøpet nå...

En ting til. Twinmos og AMD er ikke verdens beste venner...

Endret av wotg
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg må nesten si meg enig med dem som mener det er lite poeng i å planlegge en PC 4mnd før den skal kjøpes inn. I dataverden skjer mye på 4 mnd. Priser synker, nye komponenter blir lansert, o.s.v. Nå vet jeg ikke hvor mye du har tenkt å bruke, men jeg kan si litt.

En A64 3700+ har sunket en del i pris, og kommer nok til å synke enda litt til innen jul, så denne er anbefalt å kjøpe. Ang. skjermkort, så er det X700 kortet ikke særlig fantastisk. Hvis du skal spille på maskinen, så er jo skjermkortet en veldig vital del. Nå i høst skal nVidia lansere sitt 7800GT, som skal yte ganske godt, og heller ikke koste skjorta. Hvis du ikke bruker maskinen først og fremst til spilling, så kan et 6600GT være et OK valg. Greit med tanke på pris/ytelse.

Ang. kjøling, så blir vannkjøling mer og mer "populært". Det trenger jo ikke være noe fancy greier, tilogmed et TT BigWater kjøler greit. Selv kjøler jeg min CPU og skjermkort med det.

På disse fire månedene kan du jo (om du ikke kan en del fra før) sette deg inn i overklokkingens verden. Det er mye fint lesestoff her på forumet, med erfaringer og guider fra erfarne folk. Overklokking er en fin måte å øke ytelsen på maskinen bemerkelsesverdig, og dermed få mer for pengene.

Det lønner seg ofte å gjøre en del research før du kjøper PC, finne ut hva som gir mest ytelse i forhold til prisen, hva som er bra til hvilke formål, erfaringer med produktene etc.

- Azton

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Tusen Takk for alle svar, og ja, det var vel kanskje litt tidlig å planlegge nå, for som dere sier, så har ikke jeg tenkt over at det senker jo en del i pris til jula :)

1 God ide av Azton, å lære meg litt overklokking :)

Men, Hvem er bestevennr dah, siden twinmos og amd ikke der det :p takker for alle svar!

MvH Lesling

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...