Gå til innhold

Emo-kids, tre frem fra skyggene!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De minst objektive personene er de som står bak, hvorfor skal de få definere sjanger? Sum 41 tror sikkert at de er denne generasjonens The Clash, mens vi vet at de egentlig er poppunk. Backstreet Boys var ifølge seg selv en "vocal harmony group", ikke et boyband. Green Day hadde sikkert klassifisert seg selv som "politisk engasjert rock i U2s ånd.

 

Hva som er emomusikk bestemmes av hva emoene hører på. Det er derfor ska-sjangeren plutselig ble forbundet med punk, selv om sjangerene ikke ligner spesielt; band slo de sammen, publikum likte det de hørte og plutselig ble ska en undersjanger i punk.

Lenke til kommentar
De minst objektive personene er de som står bak, hvorfor skal de få definere sjanger? Sum 41 tror sikkert at de er denne generasjonens The Clash, mens vi vet at de egentlig er poppunk. Backstreet Boys var ifølge seg selv en "vocal harmony group", ikke et boyband. Green Day hadde sikkert klassifisert seg selv som "politisk engasjert rock i U2s ånd.

 

Hva som er emomusikk bestemmes av hva emoene hører på. Det er derfor ska-sjangeren plutselig ble forbundet med punk, selv om sjangerene ikke ligner spesielt; band slo de sammen, publikum likte det de hørte og plutselig ble ska en undersjanger i punk.

6870198[/snapback]

Sa ikke noe om hva bandene selv sier de er, bare at vist band som Slipknot "synger" om at live suger så er det emo i mine ører. Uanset om "emo folk" hører på eller ikke.

Ja det emoer, rockere og punkere osv hører på kan defineres som emo, rock, og punk, men man kan jo også høre på tekstene (og sangene generelt) å klasifisere ut fra det. Mener jeg.

BTW: Hørte at sum41 mente at di var punke band, lengesiden jeg har hørt noe sååå teit. Exploited er punk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...