Equerm Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Nettopp det som gjør de rebelske da^^ Men ok, det var litt feil, egentlig er de ikke rebelske på den måten som punkerene var, og ivertfall ikke slik som 90-tallets black metal folk var Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 At de er en sub-gruppe som skiller seg ut på samme måte som raddiser, taggere og lignende er greit, men lite rebelsk av den grunnen. <Jeg tror at grunnen til at veldig mange misliker slike folk (meg inkludert ) er at vi ikke klarer å se hvordan de kan gjøre noe sånt med seg selv og så se seg i speilet og tenke at "nå ser jeg bra ut". Samme går for jenter som trenger skrape når de skal fjerne sminken om kvelden. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 OK, la oss si at de er rebelske da. Men hva er budskapet deres, hva gjør de opprør mot? De en gjeng drittunger som har fått alt servert på et sølvfat hele livet. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Synes det blir veldig feil å stemple selvskadere sånn... Jeg tenker i værtfall ikke "emo" hvis jeg ser noen med et par-hundre arr eller noen sår. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Når jeg tenker emo ser jeg får meg en fyr med rocka sminke, farga håret helt sort, kutt over armen, pigger over alt: I belter, Jakka osv. Glad det ikke er så mange emoer her hvor jeg bor, blir dyster av å se på dem. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 At emo = selvskading betyr ikke at selvskading = emo. Når det gjelder å være rebell, så er det bare tull. Hvis man vil skille seg ut, så får man heller gjøre det skikkelig. Det er ikke å skille seg ut å ta på uniformen til de andre som skiller seg ut. Hva med å henge sammen med gothervennene dine, men gå med Ms Sixty og WOW-genser? Å være rebell er å gjøre opprør, og du skaper ingen rør av å kutte deg selv, legge ut dikt på internett og kle deg som alle utskudd har gjort de siste 10 årene. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Høres bare sykt kjipt ut å være en såkallt "emo kid" ifølge det som står på Wikipedia. Må jo være drit å gjøre seg selv et potensiellt mobbeoffer ved å skille seg så veldig ut fra alle de andre og gi blaffen i sosiale normer som det passer dem. Selvskading blir jo da en mulig følge pga måten de lever livet og hvor utrolig leit det må være. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 harf, vittig tråd at folk ikke har andre bekymringer Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 dessuten er noen emojenter søte da 6853386[/snapback] Søte men onde, egoistiske og kjipe. Kjente en som bare satt og sutra, skreik hold kjeft, lot som hun besvimte osv. Første dagen jeg møtte henne flasha hun armen og sa "Se jeg kutter meg!". Pluss at hun er en sånn Nemi dame. Men søt er hun. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Når det gjelder å være rebell, så er det bare tull. Hvis man vil skille seg ut, så får man heller gjøre det skikkelig. Det er ikke å skille seg ut å ta på uniformen til de andre som skiller seg ut. Hva med å henge sammen med gothervennene dine, men gå med Ms Sixty og WOW-genser? Å være rebell er å gjøre opprør, og du skaper ingen rør av å kutte deg selv, legge ut dikt på internett og kle deg som alle utskudd har gjort de siste 10 årene. 6855365[/snapback] Påskuddet er at de vil skille seg ut. Men det de egentlig vil er å passe inn i en gruppe. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Når det gjelder å være rebell, så er det bare tull. Hvis man vil skille seg ut, så får man heller gjøre det skikkelig. Det er ikke å skille seg ut å ta på uniformen til de andre som skiller seg ut. Hva med å henge sammen med gothervennene dine, men gå med Ms Sixty og WOW-genser? Å være rebell er å gjøre opprør, og du skaper ingen rør av å kutte deg selv, legge ut dikt på internett og kle deg som alle utskudd har gjort de siste 10 årene. 6855365[/snapback] Påskuddet er at de vil skille seg ut. Men det de egentlig vil er å passe inn i en gruppe. 6856862[/snapback] Hvorfor ikke bare kle seg normalt og være med de "vanlige" da? Er enda ikke helt sikker på definisjonen på en Emo kid, men en som gikk i klassen min på grunnkurs var en som alltid går i de samme klærne, dusjer sjelden, lukter vondt, fett hår, uten sokker osv... Han var negativ til alt og alle, og sov i skoletimene hele dagen og hadde dårlige karakterer. Det jeg ikke skjønner er hva som foregår oppi hodet hans. Han må da skjønne at sånn som han driver på, så ber han om en hard og jævlig hverdag på skolen og blandt andre mennesker, eller har han lært seg at sånn skal det være? Tenk deg hvor jævlig han må ha det hele tia med den holdninga, og sånn som han driver på og ser ut så får han jo ingen venner, langt mindre ei dame. Er det en Emo kid? Hva er det som gjør folk til sånne tapere? På videregående er han en av de få jeg har sett som er sånn, men på ungdomskolen er det langt flere. Er det foreldre vi kan skylde på? Som ikke lærer barna sosiale normer og kjøper dem ordentlige klær? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvorfor ikke bare kle seg normalt og være med de "vanlige" da? 6857247[/snapback] Fordi de er utskudd fra før? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det jeg ikke skjønner er at de f.eks ikke tenker: "Hvorfor i helvette går jeg kled sån? Kunne jo alltid ha stukket på h&m å kjøpt noen nye klær". Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 dessuten er noen emojenter søte da 6853386[/snapback] Søte men onde, egoistiske og kjipe. Kjente en som bare satt og sutra, skreik hold kjeft, lot som hun besvimte osv. Første dagen jeg møtte henne flasha hun armen og sa "Se jeg kutter meg!". Pluss at hun er en sånn Nemi dame. Men søt er hun. 6856820[/snapback] Haha, prima lesestoff Mere! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Det jeg ikke skjønner er at de f.eks ikke tenker: "Hvorfor i helvette går jeg kled sån? Kunne jo alltid ha stukket på h&m å kjøpt noen nye klær". 6857271[/snapback] Ja, og de må vel skjønne at hvis de lukter svette eller har fett hår så må de begynne å dusje hver mårran og begynne å bruke deodorant. Hvis klæra lukter eller er fæle, kjøp nye. Er ikke værre. Har man stygge dun i ansiktet, barber seg. Har man lengre hår en man klarer å stelle med, klipp det. Da er man allerede godt på vei med å etablere seg i samfunnet. Bare å etablere seg sosialt som gjenstår. Hvis du skal skaffe jobb så nytter det jo ikke å se sånn ut. Ingen som vil ha en svett og ekkel fyr i kassa i en butikk for eksempel. Endret 13. september 2006 av chrml Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Vel kom på at en kompis av meg sin tvillingbror aldri bruker doe, ikke bytter klær, går som regel for seg selv, kuttet seg noen ganger og barberer seg aldri og har mye dun. Han har ikke akuraut en "Emo look". Er han likavell litt emo? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Når det gjelder å være rebell, så er det bare tull. Hvis man vil skille seg ut, så får man heller gjøre det skikkelig. Det er ikke å skille seg ut å ta på uniformen til de andre som skiller seg ut. Hva med å henge sammen med gothervennene dine, men gå med Ms Sixty og WOW-genser? Å være rebell er å gjøre opprør, og du skaper ingen rør av å kutte deg selv, legge ut dikt på internett og kle deg som alle utskudd har gjort de siste 10 årene. 6855365[/snapback] Ja, de er subversive, men innenfor gitte grenser. Det er mye mer givende å provosere medlemmer av subkulturer enn det er å prøve å hisse på seg mainstreamen, da denne har sett det meste. Gothere m/venner har derimot skapt seg sin egen trygge lille ramme de opererer innenfor, og ser på dette som selve Løsningen. Å bryte med rammen er fullstendig utenkelig for dem, mye mer utenkelig enn det er for en streiting å farge håret svart. En ting som kan være gøy er f.eks. å gå kledd i rosa på metalklubb. Nyt reaksjonene (dette er ikke et stunt du bør prøve hvis du ikke ser ut som du kan være i stand til å slå fra deg). Enda bedre er det om du klarer å briljere med noe kunnskap om sjangeren og subkulturen. Medlemmene vil ikke klare å plassere deg (han er forskjellig fra oss, men likevel ikke! Hjelp!), og kryper slukøret unna. Endret 13. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
SCV Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 enig med _Julenissen_ her ja Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Samme lurer jeg på. Kjenner endel folk som har vært selvskadere eller fortsatt driver på. Men jeg ville ikke kalt noen av disse emoer, for di gjør det av psykiske grunner, som dengt av foreldrene hele livet, undertrykt etc. 6854186[/snapback] Synst egentlig det er tullete å trekke selvskading inn i det temaet, det finnes mange som sliter virkelig med selvskading / selvmordstanker uten at de går kledd i sort og ser noe serlig ut som noen på det bildet SteffyBoy postet. 6854339[/snapback] Nja, mange blir jo stemplet som emo nettopp fordi de driver med selvskading. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå