Stig Jøran Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Heisann. Er veldig frustrert nå. Har nå programmert VB en stund. Og føler meg lei av det, så har jeg lyst å gå over til noe mer. Så, jeg vurderer Java, C , C++ Deres meninger? Og, finns det feks noe lignende som med vb at man kan bare droppe knapper og tekstbokser og slikt, til java, c , c++ som er gratis? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 C# Hvorfor? Kraftig, Fremtidsrettet, og ikke minst; kjent miljø for deg som har koded VB (antar da .NET). Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 (endret) C# Hvorfor? Kraftig, Fremtidsrettet, og ikke minst; kjent miljø for deg som har koded VB (antar da .NET). Jepp, det hele startet med Qbasic på jobben til pappa på en Pentium 75. Så gikk jeg over til VB6, så vb .net Så nå? Men, C# er det nesten det samme som Java? Endret 3. august 2005 av Stig Jøran Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 C# Hvorfor? Kraftig, Fremtidsrettet, og ikke minst; kjent miljø for deg som har koded VB (antar da .NET). Jepp, det hele startet med Qbasic på jobben til pappa på en Pentium 75. Så gikk jeg over til VB6, så vb .net Så nå? Men, C# er det nesten det samme som Java? Det er litt som java. Også slipper du å lære deg et helt nytt API i og med at du kjenner til .NET. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Oki, men er C# gratis? Hvilke programmer trenger jeg? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Finns det noe gratis program slik som VB der man kan legge ut knapper, tekstbokser og slikt. Bare at det ikke er vb, men java, c, c++, eller kansje C#? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Søkte litt rundtomkring og fant http://www.kdevelop.org/ Eneste problem (?) med det er at det er til linux, nå bruker jeg windows for øyblikket. Finns det noe lignende til windows? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Det følger med C#, VB.NET og J# compiler i .NET Framework, men det er ganske håpløst uten IDE, prøv Visual C# Express Beta 2, det er gratis. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Det følger med C#, VB.NET og J# compiler i .NET Framework, men det er ganske håpløst uten IDE, prøv Visual C# Express Beta 2, det er gratis. Ja, men for hvor lenge? Når det ikke er beta lengre så er det vel ikke gratis. Dessuten så trenger de som skal kjøre programmer laget med .net framework, trenger framework Er ute etter noe uavhengig. Med en god IDE, mulig det ikke finns? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå