Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch modem problem


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt BB gjennom Telenor. pga. at NGT ikke klarer å levere hastigheten jeg ønsker lenger. Har fortsatt linjen til NGT og den fungerer bra. Problemet er når jeg kobler til modemet (Speedtouch) til Telenor. Har grønt lys på alle 3 lamper og har fått bekreftet fra kundeservice at jeg er på Nett. Jeg får ikke kontakt med modemet og har ingen ping. Kan heller ikke "reparere" med å søke etter ny IP. Har reinstallert nettverkskortet (D-Link DFE-538TX) og oppdatert driveren uten at det hjalp noe. Det var det eneste 2. linje eksperten på TN kunne komme på var årsaken da alt annet synes å være i orden.

 

Tror ikke det er noe galt med selve modemet da jeg allerede har byttet det ut for å være sikker. Lurer på om modemet rett og slett ikke er kompatibelt med nettverkskortet mitt.

 

Hvis noen har et forslag eller fler på hvordan jeg kan få kommet på nett så hadde jeg vært meget takknemlig! :thumbup:

Endret av Xavian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom kundeservice ser du er på nett , så ligger problemet enten i tilordning av IP-adresser, eller i nettverket ditt et sted.

Du kan prøve å sette fast ip:

IP=10.0.0.1

GW=10.0.0.138

DNS=130.67.60.68, 130.67.15.198

 

Dersom du da heller ikke får ping mot 10.0.0.138, kan det være modemet eller nic som er dødt.

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Hadde noe krøll med selve XP tror jeg. Installerte et nytt modem og fikk en .dll feil på slutten av modem installasjonen. Men, gjett hvem som kom på nett gitt? :!: Skjønn det den som vil....

 

Takk for svar Elgen! :)

Endret av Xavian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...