Gå til innhold

hjelp ved valg av kabinett, takk!

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

heihei, skal nu bygge min første data, kan masse om deler osv, men det er bare teori :p , trenger dah hjelp med å velge mitt første kabinett!

Det SKAL være-.- lite støy

Det SKAL være-.- kjølende

og alleminium kommer godt med, og atx er en selvfølge, takkr :)

ikke noen userri svar, da disse vil bli rappotert!

men litt humor er jo greit :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

hvis du vil ha et meget godt og stilrent kabiss, så gå for et lian li. cooler master lager også gode kabinetter.

værsåsnill og skriv bokmål, så blir det ikke så slitsomt å lese :)

Lenke til kommentar
gidd, venter på svar fra en pro, du Andrè , har aldri bygd data før...

Du kunne blitt rapportert for denne (re startsinnlegget ditt).

((Uansett.....))

Lian Li er gode, Cooler Master også, Chieftech er selvfølgelig også gode. Du bør si hvor mye du skal kjøpe for, da blir det lettere å anbefale, (skriv ordentlig norsk så blir posten din enklere å lese).

Lenke til kommentar
Gjest mafister

*lite støyende

*kjølende

*700-1000kr

*atx| midi lr maxi?

*minst2 5.25 brønner

*minst4 3.5 brønner (minst 2 interne, til hdd osv)

det var alt, tror jeg, vindu er ikke noe viktig, vindu = lan brief :p

Lenke til kommentar

Cooler master Centurion 531. Det er utrolig bra kabinett. Nesten skrueløst, og det som er av skruer er thumbscrews. Det følger med en utrolig stillegående vifte helt nederst i front, som blåser rett på hardiskene. Jeg har selv to disker der (plass til tre), slik at den kjøler diskene, samt at den kan sende godt med luft inn i resten av maskinen.

Hele kabinettet er av en eller annen form for metal, og er solid. Følger med en trakt som kommer sånn ca over CPU-vifta, som gjør at den kan trekke frisk luft direkte fra utsiden av kabinettet, istedenfor luften som sirkulerer inni kabinettet. Den har goså utgang for 2xUSB, 1xFirewire, 1xLine-in og 1xLine-out på toppen av kabinettet.

kan anbefales på det grådigste.

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7216

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Noen erfaringer med dette dah? : Lian Li PC-6277A , syntes www.overklokking sin konkluksjon av det var bra, og det så stort og pent ut!

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt et Lian Li PC-6277B kabinett fra Netshop. Nå er det i posten sine hender, håper jeg får det i morgen!

Av det jeg har lest om kabinettet så er det aller meste meget postivt. Det er dyrt, men har på følelsen av at det er verdt det.

Vinduet bryr jeg meg ikke noe om...

Nå har jeg ikke prøvd noen av kabinettene som er nevnt ennå, kan derfor ikke anbefale noen på grunnlag av mine egne erfaringer, men jeg valgte i hvert fall Lian Li..

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Cooler Master Stacker

ER kjølende

ER ikke veeeldig støysvak

Den eventuelle støyen kan fikses dersom du bruker noen vifteoverganger her og der, pluss hjemmemeka eller butikkjøpt viftestyring.

Til gjengjeld får du et helt rått kabinett som er supersmart å bygge i, har veeeldig god plass og god kompatibilitet fremover (BTX osv).

Her snakker jeg kun av egen personlig erfaring, da jeg er den stolte eier av nettopp et slikt kabinett.

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp dette selv Chieftec er ganske bra plass.

2x 5.25, 2x3.5 ekstern, pluss 6x 3.5 intern.

Bra 400w strømforsyning med pfc og 120mm vifte, pci-e og s-ata koblinger.

Det er også plass til 4x92mm pluss 1x120mm vifter i det.

Det er skrueløst.

Har låsbart sidepanel.

Thumbscrews.

Koster bare 900kr inkludert strømforsyningen!

Ganske fornøyd med det

:thumbup:

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...